چگونه گرید فولاد مناسب را انتخاب می کنید؟

  1. مقاومت در برابر خوردگی
  2. محیط عملیاتی
  3. ویژگی های مکانیکی
  4. مغناطیس
  5. هزینه مواد

این یک واقعیت شناخته شده است که همه گریدهای فولادی به طور یکسان ایجاد نمی شوند. ویژگی‌های مختلف بسته به اینکه از آن برای چه چیزی استفاده می‌کنید، می‌توانند بر عناصر مختلف تأثیر بگذارند.

هنگام انتخاب گرید مناسب فولاد، برای شروع باید اصول اولیه را بدانید. نمرات زیادی برای انتخاب وجود دارد و شما باید بدانید که چگونه به درستی نمرات مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با پروژه شما باشد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد

مقاومت در برابر خوردگی دلیلی است که بسیاری از مردم برای خرید فولاد ضد زنگ انتخاب می کنند. فولاد ضد زنگ برای بسیاری از کاربردها از جمله پزشکی، غذایی و آشامیدنی و صنعتی استفاده می شود.

این ویژگی یک جنبه مهم از مواد است که بسیار قابل توجه است. اگر قصد دارید از فولاد ضد زنگ برای ساخت و ساز استفاده کنید، درجه اشتباه می تواند یکپارچگی سازه را در آینده خراب کند. درجه مناسب می تواند بر کیفیت خروجی و طول عمر پروژه یا آیتم تأثیر بگذارد.

فولاد ضد زنگ دارای خواص مقاوم در برابر خوردگی است که برای بسیاری جذاب است. با این حال، هنگام انتخاب فولاد مقاوم در برابر خوردگی، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد.

شما باید میزان و نوع مقاومت خوردگی مورد نیاز خود را بدانید زیرا گریدهای مختلف از مقادیر متفاوتی استفاده می کنند. هرچه مقدار فولاد ضد زنگ کروم بیشتر باشد، سطح مقاومت در برابر خوردگی بالاتر است.

فولاد ضد زنگ آستنیتی، فولاد ضد زنگ فریتی و مارتنزیتی دارای سطوح بالایی از مقاومت در برابر خوردگی هستند.

محیط عملیاتی

محیط عملیاتی | گرید فولاد

فولاد را می توان در بسیاری از محیط ها استفاده کرد. گریدهای مختلفی وجود دارند که می توانند شرایط خاصی را با خواص ترکیبی خود تطبیق دهند.

pH پایین، استرس بالا و دمای بالا می تواند بر عملکرد فولاد ضد زنگ تأثیر منفی بگذارد. جایی که از فولاد ضد زنگ استفاده می کنید نیز به شما در انتخاب درجه صحیح کمک می کند.

باید در نظر بگیرید که محصول نهایی را کجا استفاده می کنید. قبل از یافتن درجه مناسب فولاد ضد زنگ، محیط عملیاتی یک جزء حیاتی است.

فولاد ضد زنگ می تواند به عنوان چارچوب درب منازل و ادارات استفاده شود. با این حال، در دماهای شدید، شرایط با استرس بالا و خوردگی شکاف، درجه فولاد معمولی شما ممکن است کافی نباشد.

هر نوع فولادی همچنین می تواند از طراحی سازه ای مناسب و با کیفیت برای دفاع در برابر این عناصر بهره مند شود.

ویژگی های مکانیکی فولاد

سه ویژگی مکانیکی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. استحکام، چقرمگی و شکل‌پذیری مهم‌ترین ویژگی‌های مکانیکی هستند که باید هنگام انتخاب نوع فولاد ضد زنگ مناسب در نظر بگیرید.

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، خاصیت کروم به مقاومت در برابر خوردگی کمک می کند. درجه آستنیتی وجود نیکل است. هر چه درصد نیکل بیشتر باشد چقرمگی و شکل پذیری بیشتر است.

این بدان معنی است که گریدهای فولاد ضد زنگ با سطوح بالای کروم و نیکل بسته به نیاز شما برای استفاده مناسب تر هستند.

با این حال، تمرکز بر عنصر آلیاژی نباید تمرکز اصلی شما باشد. نحوه پردازش مواد فولاد ضد زنگ نیز از نظر مکانیکی بر آن تأثیر می گذارد.

فولادی که در فرآیند خنک سازی در معرض دماهای مختلف قرار می گیرد، اثرات متفاوتی به دست خواهد آورد. سرعت خنک شدن آن نیز خواص مکانیکی را تعیین می کند. ابزارهایی که از عملیات حرارتی استفاده می کنند به دلیل کربن در حال پردازش سختی بیشتری دارند.

با این حال، فولاد ضد زنگ آستنیتی از دماهای پایین تری برای ایجاد خروجی های مختلف استفاده می کند. فولاد ضد زنگ که از عملیات سرد استفاده می کند، ازدیاد طول و مقاومت در برابر ضربه را کاهش می دهد.

مغناطیس

خانواده های مختلف فولاد ضد زنگ دارای خواص مغناطیسی متفاوتی هستند که توسط عناصر آلیاژی اضافه شده تعیین می شود. نمایشگرهای فولادی ضد زنگ با استفاده از ساختار فریتی به دلیل کروم اضافه شده مغناطیسی می شوند.

برای سفت شدن مواد، کربن به مخلوط اضافه می شود تا مارتنزیتی شود. افزودن نیکل به جزء عنصری، ساختار فیزیکی فولاد ضد زنگ را غیر مغناطیسی می کند. برای مغناطیس بالاتر، فولاد ضد زنگ فریتی و مارتنزیتی را انتخاب کنید.

هزینه مواد

هزینه مواد | گرید فولاد

فولاد زنگ نزن آستنیتی درجه بالا بسیار گران است اما ارزش سرمایه گذاری را دارد. حتی اگر از قبل گران باشد، خواص آن هزینه را جبران می کند.

مقاومت در برابر خوردگی بالا هزینه های تعمیر و نگهداری، تعویض و خرابی را کاهش می دهد. چرخه عمر مواد به طور قابل توجهی افزایش یافته است و می تواند به صرفه جویی در هزینه های آینده کمک کند. مواد ارزان‌تر در این میان کار را انجام می‌دهند، اما می‌توانند ضربه‌ای بخورند یا از دست بدهند، زیرا شرایط زیادی وجود دارد که فولاد ضد زنگ با آن مواجه خواهد شد.

تخریب طبیعی، سایش و پارگی، و عناصر حتی گران ترین فولاد ضد زنگ را تحت تاثیر قرار می دهند، اما کیفیت آن با فولاد ضد زنگ ارزان تر قابل مقایسه نیست. بیشتر اوقات نیاز به تعمیر و تعویض این موارد خواهید داشت.

خلاصه

انتخاب گرید فولاد مناسب برای خروجی موفق ضروری است. عوامل مختلفی وجود دارد که همه باید آنها را در نظر بگیرند، زیرا تعداد زیادی از اجزای موجود است که می توانند بر درجه فولاد ضد زنگ تأثیر بگذارند.

بسته به آنچه شما نیاز دارید، بهترین گرید فولاد ضد زنگ دارای خواص مکانیکی و شیمیایی متفاوتی است. این گریدها نیز دارای قیمت های متفاوتی هستند و می توانند برای مصارف مختلف مناسب باشند.

تامین کننده مناسب فولاد ضد زنگ می تواند به شما در انتخاب مواد مورد نیاز کمک کند و به شما در یافتن درجه عالی فولاد ضد زنگ کمک کند. هنگام صحبت با تامین کننده خود حتما این نکات کلیدی را به خاطر بسپارید.