انتظار می رود مصرف بالای برق چین و در نتیجه قطع برق ، تولید اولیه آلومینیوم را در سال 2021 محدود کند ، این نشان می دهد که قیمت های داخلی احتمالاً در کوتاه مدت بالا خواهد ماند.

صنعت اصلی آلومینیوم چین یکی از مصرف کنندگان اصلی نیرو است و در محاوره عامیانه به عنوان “ببر برق خوار” معروف است.

این کشور در فصل تابستان شاهد تقاضای بی سابقه ای برای برق است که منجر به بارگیری بیش از حد شبکه های برق و قطع برق می شود.

با افزایش مصرف برق و افزایش عرضه در چین ، چندین استان و منطقه به شرکت های محلی دستور داده اند که از برق عاقلانه استفاده کنند.

به گفته منابع ، تولیدکنندگانی که ظرفیت اولیه آلومینیوم را زودتر متوقف کرده بودند ، تا زمانی که کمبود برق برطرف نشود ، پروژه های خود را از سر خواهند گرفت. در صورت غلبه بر منبع تغذیه ، ممکن است ظرفیت جاری این شرکت ها بیشتر کاهش یابد.

در همین حال ، انتظار می رود پروژه های ظرفیت جدید برنامه ریزی شده در استانهای یوننان ، گویژو و گوانگسی به دلیل کمبود برق دیرتر از زمان انتظار آنلاین شوند.

کارخانه های ذوب در مغولستان داخلی همچنان تحت فشار هستند زیرا ظرفیت جدید آنها به دلیل درخواست زیاد برای کاهش اهداف مصرف انرژی کمتر به بهره برداری می رسد.

منابع می گویند در حالی که کمبود برق تولید پردازنده های پایین دستی را نیز تا حدودی محدود کرده است ، تأثیر آن در بخش عرضه بسیار بیشتر است.
در نتیجه ، محدودیت تولید و افزایش تقاضا برای ساخت ، بسته بندی و صادرات در ماه های آینده ، از قیمت داخلی آلومینیوم حمایت قوی می کند.

محدودیت قیمت و خروجی

قیمت های آلومینیومی اولیه چین به دلیل افزایش محدودیت های تولید ناشی از کمبود برق و کاهش ذخایر در سطوح بالایی باقی می ماند.
فعالترین قرارداد آلومینیوم برای تحویل در سپتامبر در مبادلات آتی شانگهای از 22 ژوئیه بالاتر از 19000 یوان/تن (2934 دلار/تن) باقی مانده است و برای دومین روز متوالی تا 13 آگوست بالاتر از 20000 یوان/متر تن بسته می شود.

کاهش قیمت برق در یوننان در جنوب غربی چین باعث ذوب فلزات گازی شد و به استان کمک کرد تا به عنوان قطب جدید تولید اولیه آلومینیوم مطرح شود.
با این حال ، کارخانه های ذوب در این استان اخیراً با چالش هایی روبرو شده اند ، زیرا مقامات از آنها خواسته اند تا از مصرف برق خود در ماه جاری در بحبوحه قطع منبع تغذیه ، بکاهند.

نرخ بهره برداری از ذوب آلومینیوم اولیه در یوننان در ماه جولای به 75.4 درصد رسید که 19.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
کارخانه های ذوب در Guangxi و Guizhou همچنین موظفند بارهای قدرت خود را با توجه به کمبودها کاهش دهند.

آلومینیوم و مصرف برق

مصرف برق چین در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده های اداره ملی انرژی ، مصرف برق این کشور نسبت به سال قبل 12.8 درصد افزایش یافته و به 775.8 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است و مصرف صنعتی 65.3 درصد از کل مصرف را شامل می شود. مصرف برق در ماه جولای 10.3 درصد بیشتر از ماه ژوئن بود.

در همین حال ، تولید اولیه آلومینیوم چین در سال 2020 بالغ بر 37.08 میلیون تن بوده است.

بر اساس محاسبات S&P Global Platts ، تولید این خروجی در مجموع 500.6 میلیارد کیلووات ساعت بر متر/متر برق مصرف کرد که بر اساس 13.500 کیلووات ساعت بر متر در تولید 1 متر آلومینیوم اولیه مصرف می شود.

تولید اولیه آلومینیوم چین 6.7 درصد از کل مصرف برق این کشور در سال 2020 را شامل می شد.

source