با پیشرفت صنعت و گسترش مصرف فولاد، این محصول به یکی از پرکاربردترین ها در جهان تبدیل شده است. از ورق فولادی در موارد مختلفی از استفاده می شود. انواع ورق  یکی از پرکاربرد ترین نوع فولاد در جهان است.

در این اینجا قصد داریم راهنمای خرید ورق را برای کاربرد های مختلف شرح دهیم تا مخاطب بتواند با مطالعه ی این مقاله با توجه به مورد مصرف و نیاز های موجود، بهترین محصول فولادی خود را خریداری نمایید.

انواع ورق موجود در بازار

ورق دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای کاربرد خاص است که می توانید با مطالعه این بخش با آنها آشنا شوید.

ورق سیاه

 ورق سیاه پرمصرف ترین ورق در بازار است که این نوع ورق از مواد مختلفی تشکیل شده است که درصد این مواد در انواع تولیدی متفاوت است که هر یک از آنها دارای کاربرد خاص خود است.

ورق سیاه در صنعت به نام ورق گرم هم شناخته می شود که شامل دو دسته است

  • ورق معمولی
  • ورق سیاه صنعتی

که هر یک از این دسته ورق ها دارای کاربرد هاو خصوصیات متفاوتی است. این تفاوت ها از درصد کربن موجود در ورق سیاه ناشی می شود و به آنها کاربردخاصی خود را می دهد. شرایط منطقه بستگی دارد. در چنین شرایطی بهتر است یک سری نکات همواره در خرید و فروش میلگرد در نظر گرفته شود. در این مطلب با عنوان راهنمای خرید میلگرد به این نکتات می پردازیم که برای مشتریان در یک خرید موفق لازم است.

ورق روغنی

ورق روغنی به نام ورق سرد نیز شناخته می شود. این نوع ورق، در فرآیند نورد سرد تولید می شود. که یک فرآیند بسیار پیچیده است و باعث می شود که ورق روغنی دارای ظاهر زیبا و روشن باشد.

زیبایی ظاهری ورق روغنی باعث می شود که در ساخت ظاهر سازه استفاده شود تا سازه بتواند دارای ظاهری زیبا و جذاب باشد. این نوع از ورق به سه دسته

  • ورق معمولی
  • رق نیمه کشش،
  • ورق های فوق کشش

تقسیم بندی می شود. ورق سرد براساس تفاوت درصد مواد تشکیل دهنده آن نیز تقسیم بندی می شود.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه، از ورق روغنی ساخته می شود. ورق روغنی در فرایندی طولانی و زمان بر به ورق گالوانیزه تبدیل می شود. این فرایند باعث اضافه شدن یک لایه بسیار  نازک از روی بر روی سطح ورق می شود.

این لایه روی باعث می شود که ورق فولادی در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد ورق گالوانیزه دچار زنگ زدگی در برابر رطوبت نمی شود و این مزیت بزرگی برای این نوع ورق است که باعث کاربرد گسترده آن در صنعت است.

ورق رنگی

ورق رنگی با استفاده از گالوانیزه بوسیله روش های خاصی در صنعت رنگ آمیزی می شود به این شکل که ورق را به صورت کوره ای رنگ می کنند.

در این فرایند ابتدا روی ورق در دو مرحله به ضخامت 20 الی 25 میکرون و قسمت پشت ورق در یک مرحله به ضخامت 7الی 15 میکرون با رنگ پوشش داده می شود ، پوشش رنگ از زیبایی خاص برخوردار است و افزون بر این مقاومت ورق را در برابر خوردگی ، زنگ زدگی و پوسیدگی افزایش می دهد.

ابعاد استاندارد ورق

ورق در دو حالت رول و شیت تولید می شود برای اطلاع بیشتر می توانید به صفحه جدول وزنی ورق مراجعه فرمایید.

  • استاندارد میلگرد –  افزایش قیمت با توجه به افزایش کیفیت

  • ورق سیاه – پرمصرف ترین نوع ورق در صنعت

  • ورق گالوانیزه – مقاومت دربرابر خوردگی و زنگ زدگی

دریافت قیمت و خرید ورق

جهت خرید ورق و دریافت راهنمای خرید ورق با  کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید و بروزترین لیست قیمت را دریافت کنید. لیست قیمت ورق را می توانید از صفحات مربوطه دریافت کنید جهت سهولت لینک صفحات قیمت گذاری در زیر قرار داده شده است .

با توجه به اهمیت کیفیت ورق پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

“ اطمینان از محصولات و خرید مطمئن از اصول مشتری مداری بورس آهن اصفهان است”

بورس آهن اصفهان انواع ورق را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر بصورت لیست روزانه ارائه می‌کند. این فروشگاه با سابقه درخشان، خود را متعهد به مشتریان عزیز می داند. با پایبندی به سه اصل، خرید امن، آسان و ارزان موفق به ارسال آهن آلات به تمامی پروژه ها در استان ها و شهرستان های کشور عزیزمان شده است.

اشتراک گذاری