مزایای فولاد برای ساخت و ساز

  1. ایمنی را ارتقا می دهد
  2. سبک وزن است
  3. مقرون به صرفه است
  4. اصلاح آن آسان است
  5. می تواند در برابر بلایای طبیعی مقاومت کند

فولاد به یک ماده پرکاربرد در تجارت ساختمان تبدیل شده است. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، بیش از 50 درصد دیگر صنایع به دلیل وجود این صنعت می توانند به کاری که انجام می دهند ادامه دهند.

برای بسیاری از شرکت‌های مسئول ساخت وساز در ایران، محصولات فولادی به راه‌حلی برای بسیاری از مسائل آنها تبدیل شده است.

فولاد یکی از سازگارترین مواد با محیط زیست است. این عالی است زیرا تولید کنندگان راه هایی را پیدا کرده اند که تولید خود را با انرژی کارآمدتر و قابل بازیافت تر کنند.

علاوه بر فواید فولاد برای طبیعت، برای ساخت سازه نیز مزایای زیادی دارد.

فولاد ایمنی را ارتقا می دهد

صنعت ساخت و ساز یکی از خطرناک ترین زمینه ها برای کار است زیرا شما دائماً با مواد خطرناک کار خواهید کرد. برخی از حوادثی که ممکن است به دلیل این مواد رخ دهد عبارتند از:

  1. سقوط
  2. مشکلات تنفسی
  3. جراحت و ضربه به سر

دلیل اصلی اینکه کارکنان در معرض خطر این مشکلات مختلف قرار می‌گیرند، مواجهه مداوم با این مشکلات است. استفاده از این مواد خطرناک برای مدت طولانی می‌تواند باعث می شود کارگران ساختمانی رعایت نکات ایمنی همراه با این محصولات را فراموش کنند.

به عنوان مثال، بیشتر فلزات باید در محل ساخته شوند. این روش می تواند خطرناک باشد زیرا کارگران را در معرض آتش سوزی و بخارات سمی استنشاقی قرار می دهد.

محصولات فولادی در ایران یکی از ایمن ترین مصالح ساختمانی هستند زیرا اکثر کارهای مربوط به استفاده از آنها در کارخانه تولید انجام می شود.

علاوه بر این، عدم نیاز به فلزکاری در محل ساخت و ساز به این معنی است که کارگران نیازی به آویزان کردن طولانی مدت این مواد ندارند.

آلیاژ آهن سبک وزن است

کارگران ساختمانی در حال ساخت میله های تقویت کننده فولادی در

سازندگان همیشه خود را به چالش می کشند تا نسل بعدی مصالح ساختمانی را سبک تر از قبلی کنند. هدف این است که بتوانیم این کار را بدون قربانی کردن قدرت و دوام آن انجام دهیم.

مواد سنگین، با همه مزایایی که دارند، می توانند مشکلاتی را به کارگران این حوزه تحمیل کنند. اولاً، اندازه آن می‌تواند باعث آسیب به دیسک‌های ستون فقرات، پشت و ماهیچه‌های افرادی شود که مسئول حمل شخصی آنها هستند. در واقع، بلند کردن مکرر این موارد منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت می شود.

اکنون فولاد به لطف افزودن آلومینیوم سبک وزن شده است. آلومینیوم در خوشه های اندازه نانومتری به فولاد اضافه می شود و این تضمین می کند که استحکام مواد باقی می ماند و در عین حال اکثر شکنندگی آن را از بین می برد.

سازه فلزی مقرون به صرفه است

استفاده از محصولات فولادی مانند نبشی در ایران می تواند به شرکت شما کمک کند تا هزینه های مختلف ساخت و ساز را کاهش دهد.

این فلز می تواند با کاهش هزینه های نیروی کار به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. از آنجایی که محصولات فولادی برای کارگران شما ساخته شده است، تا 40 درصد در زمان ساخت و ساز در محل صرفه جویی خواهید کرد. ساعات کار کمتر منجر به صرف پول نقد کمتر برای دستمزد می شود.

علاوه بر این، فولاد با ارزان‌تر بودن از بتن، یکی دیگر از مصالح محبوب برای ساخت و ساز ساختمان‌ها، به شما کمک می‌کند کمتر هزینه کنید.

قیمت آهن آلات تا کنون پایین بوده است زیرا تولیدکنندگان محصولات فلزی خود را با استفاده از دسته‌های فولاد بازیافتی به جای فولاد جدید تولید می‌کنند.

از طرفی بتن قابل استفاده مجدد نیست و فونداسیون ضعیفی دارد. مواد ساخته شده از ماسه، شن و آب منجر به هزینه های تعمیر زیادی می شود.

اصلاح سازه آهنی آسان است

آسان برای تغییر تصویر

سازندگان مصالح ساختمانی را می خواهند که به راحتی قابل تغییر باشند، زیرا از نظر برنامه ریزی طراحی به آنها آزادی می دهد. همچنین به معنای ضایعات فیزیکی کمتر ناشی از تغییرات لحظه ای است.

فولاد فوق العاده انعطاف پذیر است. برای انواع مختلف پروژه های ساختمانی از جمله پل ها، راه آهن، چارچوب های ساختمانی، تونل ها و حتی خانه ها استفاده شده است.

این فلز مجاز به انجام اهداف طراحی مختلف مانند موارد زیر است زیرا بسیار چکش‌خوار است. این به توانایی فلز در فشار دادن و چکش زدن به اشکال مختلف بدون شکستن اشاره دارد.

چکش خواری فولاد بسیار مفید است زیرا می توان آن را به اشکال مختلف تبدیل کرد.

این می تواند محصولات مرتبط با ساخت و ساز مانند پانل های عرشه، قطعات چارچوب، لوله ها، میله های سیم و میله های زاویه را در ایران ایجاد کند. به دلیل انعطاف پذیری پلاستیک مانند آن، این اطمینان را دارید که این محصولات در حین ساخت سازه های مختلف شکسته نمی شوند.

آهن می تواند در برابر بلایای طبیعی مقاومت کند

سازه های فولادی ساخته دست بشر

سازه های فولادی ساخته دست بشر قادر به مقابله با طوفان، بادهای شدید و زلزله خواهند بود. ارتعاشات شدید از زمین یا بادها توسط چارچوب فولادی سازه احساس نمی شود. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و کمک به خاصیت کشسانی که دارد، فولاد می تواند در برابر این بلایای طبیعی مقاومت کند.

خاصیت ارتجاعی باعث می شود که فلز خاصی بتواند با حرکت دادن چارچوب با نیروهای مختلف، تنش را جذب کند. پس از ناپدید شدن زلزله یا بادهای شدید، قاب به حالت اولیه خود باز می گردد.

علاوه بر این، فولاد از خانه شما در برابر باران های قوی محافظت می کند، به ویژه به عنوان صفحات سقف. می تواند این کار را با مقاوم بودن در برابر رطوبت انجام دهد.

خلاصه

فولاد به یک ستون اصلی در زمینه ساخت و ساز سازه در ایران تبدیل شده است. این ماده ای است که توسط بسیاری از شرکت ها مورد توجه قرار می گیرد زیرا دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و مزایای مثبت است.