موضوع مورد بحث این مقاله کشش میلگرد است. میخواهیم در مورد کشش میلگرد برای شما مطالبی را شفاف کنیم. شما باید بدانید که یک میلگرد برای اینکه در سازه های مختلف از آن استفاده شود نیازمند سنجش کشش میلگرد است، که باید طبق قوانین و قواعد ساختمان و سازمان نظام مهندسی اعمال شود.

مطمئناً وقتی شما بخواهید از استحکام و مرغوبیت میلگرد مطلع شوید این سنجش لازم و ضروری است. به عبارت دیگر کشش میلگرد در واقع فرآیندی است که میلگرد ترانس یا به عبارت بهتر میلگرد کش داده شده است. مقدار دقت در ساخت نهایی از مهم‌ترین ملاک بازارهای فروش میلگرد در صنعت سازه ای است که مستلزم دقت بسیار بالا در اندازه میلگرد هستند، این میزان دقت گاهی در حدود دهم و صدم نیز اعمال می شود.

عملیات کشش میلگرد

میلگردهای کششی که با این فناوری ساخته می شوند در بازار به نامهای میلگردهای دهم دار و صدم دار مشهور هستند. می‌توان گفت که کشش میلگرد به اندازه بسیار بالایی وابسته به قالب هایی است که در این امر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، مواد استفاده شده در این قالب ها از تنگستن است و میزان دقت بالایی در ساخت آنها اعمال شده است.

قبل از اعمال کشیدگی میلگرد روی آنها عملیاتی انجام می شود نظیر شستن میلگردها درون وان های بسیار بزرگی از آب و اسید که باعث می شود همه آلودگی ها از روی آنها پاک شود.

مرحله دوم باید سریعتر میلگرد ها تراشیده شوند تا بتوان آنها را در قالب وارد کرد و پس از آن عملیات کشش میلگرد انجام می شود. مرحله بعدی عملیاتی است که در دستگاه کشش انجام می‌شود و باعث باریک شدن میلگردها می شود.

مرحله بعد گرفتگی کجی و صاف کردن ایرادات و کجی هاست و در اتمام بسته بندی و فروش. قبل از آن باید برای دوستانی که در خصوص تست کششی میلگرد چیزی نمی‌دانند توضیح دهیم که این آزمون بر اساس استاندارد astm البته در کشور ما استاندارد تعریف شده مونوپولی وجود دارد، اما astm یک استاندارد واحد و جهانی است. مطمئناً یک سازه بتنی تمام توان و مقاومتش به قدرت میلگرد ها است. این آزمون می تواند تشخیص دهد که کشش یک میلگرد بنا به ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آن چگونه است.

سنجش کشش میلگرد :

طریقه سنجش کشش میلگرد در تست مکانیکی جهت کشش میلگرد روش های گوناگون زیر است،

  1.  کششی
  2. خمشی
  3. فشرده سازی
  4. خستگی

البته لازم به ذکر است که چنانچه نیاز باشد از تست کشش عمومی فلزات که طبق استاندارد iso6892-1 انجام می شود نیز می توان استفاده کرد. در مورد تست تخریب باید به شما عزیزان بگویم که بعضی مواقع لازم است که میلگرد تا آخرین لحظه شکسته شدن مورد سنجش قرار بگیرد این به مانند همان آزمون کشش میلگرد و یا خمش است. تست تخریب و غیر تخریب میلگرد. در این سنجش توان کشش، ضربه پیچیدگی و خستگی را مورد آزمون قرار می دهند.

البته نوع دیگری از تست نیز وجود دارد که به آن تست بدون تخریب میلگرد میگویند مثل بازبینی با اشعه، بازبینی با ذرات مغناطیسی mt، بازبینی با امواج مافوق صوت ut و در آخر بازبینی با میکروسکوپ اتمی، ملزومات مهم سنجش کشش میلگرد است.

در پیرو این ملزومات مواردی باید رعایت شود مثل امکانات لازم اصطلاحات و نمادهای مرتبط، داشتن نمونه، اشکال مختلف آزمایش، ارزیابی یا نتیجه های مشخص شده، در آخر برای سنجش کشش میلگرد ما به یک سری از دستگاه ها احتیاج داریم البته در کشور ما نیز یک سری دستگاه در اختیار این صنعت است. این دستگاهها را سازمان نظام مهندسی تایید کرده است.

توان میلگرد:

شما عزیزان با آگاهی از توان کششی میلگرد و مقدار تحمل آن در مقابل فشار می‌توانید از احتمال وقوع حوادث در هنگام به کارگیری این میلگردها در سازه ها پیشگیری کنید. توضیحات نتیجه های سنجش کشش میلگرد، اول باید شما علائم رایج در این آزمون ها را بشناسید.

ما برای شما آنها را توضیح میدهیم. علائم های میلگرد فولادی، آجر دار نورد، گرم ۱ اندازه اسمی، میلگرد d ۲ ،سطح مقطع دایره میلگرد An. میلگرد حاوی آج و برجستگی هایی است طولی و موازی و یا عرضی، این فرایند در بخش های نورد ایجاد شده است بر روی سطح میلگرد.

علائم های پارامتریک در مدل های سنجش کشش میلگرد. میلگردها دارای علامت ها و اطلاعات ابعادی هستند در هنگام تست آنالیز می شوند، در سنجش کشش میلگرد و یا خمش میلگرد، مقدار کشسانی یا زاویه خم شدگی باز بینی می‌شود. در اینجا پارامتر های طولی، عرضی، عمود و ارتفاعی و زاویه آج میلگرد لحاظ می شود.

سنجش میلگرد که توسط دستگاه کشش میلگرد صورت می گیرد به استثنای محاسبه کشش میلگرد توان میلگرد را نیز در مواجهه با خطرهای احتمالی بررسی می کند مانند زلزله، ریزش و ارتجاع و غیره. ما با استناد بر نتایج آزمون می‌توانیم اطلاع پیدا کنیم که این میلگرد در برابر مشکلاتی که به آن وارد می شود چقدر می تواند مقاومت داشته باشد و بتوانیم نسبت به آن تحلیلی درست داشته باشیم که از اتفاقات احتمالی جلوگیری کنیم.

دریافت قیمت و خرید میلگرد

جهت خرید میلگرد و دریافت راهنمای خرید میلگرد با کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید و بروزترین لیست قیمت را دریافت کنید. لیست قیمت میلگرد را می توانید از صفحات مربوطه دریافت کنید جهت سهولت لینک صفحات قیمت گذاری در زیر قرار داده شده است .

با توجه به اهمیت کیفیت میلگرد پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

“ اطمینان از محصولات و خرید مطمئن از اصول مشتری مداری بورس آهن اصفهان است”

بورس آهن اصفهان انواع میلگرد را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر ارائه و عرضه می‌کند. این فروشگاه با سابقه درخشان، خود را متعهد به مشتریان عزیز می داند. با پایبندی به سه اصل، خرید امن، آسان و ارزان موفق به ارسال آهن آلات به تمامی پروژه ها در استان ها و شهرستان های کشور عزیزمان شده است.

اشتراک گذاری