لوله فولادی از مهمترین اجزای سازنده در هر نوع صنعتی هستند. لوله‌ها که برای انتقال مایعات، مواد و جریان‌ها در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، در قطعات و ماشین‌آلات مهم قرار می‌گیرند و از داشتن کانال و شبکه ایمن برای عملکرد مؤثر اطمینان می‌دهند.

با توجه به اینکه این مواد قوی و فرار هستند، مهم است که این لوله ها از مواد بسیار بادوام ساخته شده باشند.

این امر منجر به استفاده از فولاد شد که یکی از قوی ترین مواد مورد استفاده در صنایع مختلف در سراسر جهان است. استفاده از فولاد به دلیل مقاوم بودن بسیار در برابر دما و شرایط شدید، تضمین می کند که لوله ها در حین استفاده فرسوده یا شکسته نمی شوند.

برای ساخت این لوله ها از انواع فولاد استفاده می شود که یکی از بهترین انواع مورد استفاده در صنعت لوله گالوانیزه می باشد.

مزایای استفاده از لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه با استفاده از فرآیندی به نام گالوانیزه تولید می شوند که روی مذاب را به فولاد لوله اضافه می کند. این یک لایه دیگر به لوله فولادی اضافه می کند و کیفیت و مزیتی نسبت به لوله های فولادی معمولی دارد.

مزایای استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه

این فرآیند استحکام بخشی در صنعت رایج تر شده است که منجر به استفاده بیشتر شرکت ها و تاسیسات از لوله های فولادی گالوانیزه شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، مزایای استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه به شرح زیر است:

مقاومت در برابر خوردگی قوی لوله گالوانیزه

یکی از بزرگترین مشکلات هر نوع فلز، خوردگی است، زیرا باعث آسیب و ضعیف شدن سطح می شود و باعث می شود که قطعات و مقاطع بعد از مدت زمان مشخصی شکسته شوند. زنگ زدگی در اثر اکسید شدن ایجاد می شود که آثاری بر جای می گذارد که باعث لکه دار شدن و آسیب به فولاد می شود.

به همین دلیل است که بهتر است سطحی فولادی داشته باشید که در برابر این عناصر محافظت شده و استحکام و مقاومت بیشتری داشته باشد.

استفاده از لوله‌های فولادی گالوانیزه این مزایا را برای شما به ارمغان می‌آورد، زیرا لایه روی مذاب تضمین می‌کند که لوله‌های شما به راحتی خورده نمی‌شوند، و بعداً لوله‌های اضافی دارند که می‌تواند آن را از انواع مختلف سایش و پارگی در امان نگه دارد.

این برای صنایعی که با مواد فرار مانند مواد شیمیایی و گازها کار می کنند مفید است، زیرا آنها به راحتی می توانند به مواد جامدی که سطوح تصفیه شده ندارند آسیب وارد کنند.

طول عمر طولانی گالوانیزه

لوله گالوانیزه با وجود یک لایه محافظ اضافی روی مذاب روی سطح، طول عمر بیشتری نسبت به لوله های معمولی دارند. این بدان معنی است که آنها می توانند چندین سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورند و اطمینان حاصل شود که مواد مختلف کانال مناسبی دارند که می توانند به مکان های مختلف منتقل شوند.

فولاد برای دوام طولانی مدت طراحی شده است، به همین دلیل استفاده از لوله گالوانیزه بهترین گزینه برای طیف گسترده ای از صنایع خواهد بود.

مقرون به صرفه

تعمیر و نگهداری فولاد می تواند بسیار پرهزینه باشد، زیرا صنایع به طور منظم بررسی و تعمیرات را انجام می دهند تا مطمئن شوند که تجهیزات و تاسیسات آنها به طور موثر کار می کنند. استفاده از لوله‌های فولادی معمولی سریع‌تر فرسوده می‌شود، به این معنی که باید لوله‌ها را بیشتر تعمیر و تعویض کنید.

در مقایسه با لوله‌های فولادی معمولی، طول عمر لوله‌ گالوانیزه 50 سال است که با استفاده از لوله‌های فولادی 20 تا 25 سال عمر می‌کند. این می تواند باعث شود که شما برای خرید قطعات جایگزین هزینه بیشتری کنید.

با استفاده از لوله گالوانیزه، مجموعه ای از لوله ها را خواهید داشت که عمر طولانی تری دارند، به این معنی که می توانید هزینه های نگهداری و تعمیر را کاهش دهید.

نصب سریع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه در کنار داشتن سطح محافظ قوی که باعث افزایش مقاومت در برابر سایش و پارگی می شود، نصب آسانی دارند. این امر به دلیل آماده بودن این لوله ها است که به این معنی است که دیگر نیازی به آماده سازی یا رنگ آمیزی سطح قبل از نصب این مقاطع نخواهید داشت.

این به شدت زمان ساخت و ساز را چند دقیقه یا چند ساعت کاهش می دهد و مطمئن می شود که می توانید پروژه ها را با سرعت بسیار بیشتری به پایان برسانید. اگر برای پروژه ساختمانی خود ضرب الاجل محدودی دارید، استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه کارآمدترین گزینه است.

خلاصه

فولاد گالوانیزه به یکی از قابل اعتمادترین انواع فولادهای صنعتی مورد استفاده در صنایع مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است. با داشتن لایه ای قوی و بادوام که می تواند آن را در برابر عناصر خارجی و مواد خورنده محافظت کند، استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه بهترین گزینه برای صنعت شماست.