در خصوص معرفی استاندارد ورق های فلزی در این مقاله می خواهیم با شما عزیزان صحبت کنیم. ابتدا میپردازیم به این موضوع که استاندارد ورق های فلزی چیست؟

شما دوستان عزیز باید به این موضوع توجه کنید که بیشتر وسایل محیط پیرامون ما تمام مواد اولیه شان از ورق های فلزی گرفته می شود، به خاطر همین موضوع در این صنعت به آنها اهمیت بسیار زیادی می دهند.

یکی از معیارهای اصلی خرید ورق وزن آن است که شما باید در آن هنگام به آن توجه کنید، پس ما در نتیجه آن می توانیم انتخاب اصولی تری داشته باشیم. به دو شکل می توانیم این کار را انجام دهیم:

  1. با مراجعه به جدول استاندارد ورق ها فلزی
  2. استفاده از فرمول ای برای ارزیابی وزن مدل های گوناگون ورق فولادی

معرفی استاندارد ورق های فلزی

چگونه می توانیم از جدول استاندارد ورق های فلزی استفاده کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به این جدول نیازهای خود را از آن به دست آورید و بتوانید ورق مورد نظر که منطبق با خواسته های شماست را پیدا کنید، پس شما میتوانید قبل از خرید بسیار آماده باشید. همچنین شما می توانید به آن پارامتر مهم یعنی وزن ورق از طریق این جدول دست پیدا کنید و با استناد به این مطالب قیمت تقریبی ورق مورد نظرتان را محاسبه کنید.

پس ما به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از اینکه کمپانی مورد نظر خود را برای تهیه ورق انتخاب کنید باید در خصوص این مطالب قدری تأمل کنید و متوجه این موضوع بشوید که کمپانی که شما انتخاب کرده اید ورق فلزی تولیدی خود را برمبنای چه استانداردی میسازند.

معرفی استاندارد ورق های فلزی

مثالی برای معرفی استاندارد ورق های فلزی :

به عنوان مثال بعضی از کمپانی ها جدول استانداردی که در خصوص ورق سیاه است به دست مشتری می‌دهند، معیار هایی مثل وزن هر شیت ورق سیاه بر اساس کیلوگرم، کلفتی ورق ها بر اساس میلیمتر، عرض ورق بر اساس میلیمتر و طول بر اساس میلی متر را عنوان می‌کنند و در این جدول می تواند مشتری را بسیار راهنمایی کند و اطلاعات خوبی در خصوص خرید به آنها بدهند. اگر می خواهید از این جدول ها بهتر بهره ببرید بایستی فرمول ارزیابی وزن مدل های مختلف ورق را لحاظ کنید.

حال می خواهیم راجع به این فرمول بیشتر با شما صحبت کنیم که چطور می‌توانیم با استفاده از این فرمول وزن ورق های فلزی را ارزیابی کنیم. ما تا اینجا برای شما جدول استاندارد ورق های فلزی را توضیح دادیم، بهتر است مطلب بعدی را برای شما عنوان کنیم یعنی: وزن ورق های فلزی را چطور محاسبه کنیم و چطور بتوانیم بهترین اطلاعات را از جدول موجود در بیاوریم.

عموماً در این جدول های استاندارد خیلی فرم ورق های فلزی گوناگون نیست و به آسانی می شود همه فاکتورهای لازم جهت اعمال در فرمول برای تهیه وزن را در آنها قرار دهید، اما مسئله مهم این است که برای بهره گیری از فرمول ارزیابی وزن ورق فلزی، ابتدا می بایست چگالی فلز انتخاب شده را بدانید تا با اعمال آن در فرمول به آسانی به جواب برسید. ما میخواهیم در بخش اول چگالی چند فلز مهم را به شما بدهیم و در آخر هم فرمول ارزیابی وزن را به شما بدهیم؛

  • چگالی فلز آلومینیوم: ۲.۷
  • چگالی فلز استیل: ۷.۸۴
  • چگالی فلز آهن: ۷.۸۶

تنها نکته بسیار مهمی که در مورد مقدار هایی که در بالا به شما عزیزان دادیم باید بدانید این دست که اصولاً در ارزیابی ها چگالی آهن و استیل را ۸ قرار می دهند و همینطور این نکته را هم باید به خاطر داشته باشید که مدل های مختلف برای ورق آهنی مثل: ورق آجدار، ورق سیاه، ورق روغنی و ورق گالوانیزه را همچون ورق استیل و آهنی قرار می دهند.

اهمیت معرفی استاندارد ورق های فلزی :

درخصوص چگالی آنها باید بگوییم که هنگام ارزیابی مربوطه آنرا ۸ قرار می دهند، اکنون که برای شما عزیزان چگالی مدلهای مختلف ورق را در بالا گزینش کردیم حال شما خیلی راحت می توانید فرمول ارزیابی وزن ورق های فلزی را انجام دهید که به شرح زیر است:

چگالی ورق × ضخامت ورق بر حسب میلیمتر × عرض ورق بر حسب متر × طول ورق بر حسب متر = وزن ورق بر حسب کیلوگرم

به خاطر داشته باشید که منظور فرمول مشخصاً از حاصل ضرب طول، عرض و ضخامت ورق بیان این مطلب است که حجم ورق حاصل شود، به این خاطر است که برخی اوقات و شاید در جایی دیگر مشاهده کنید که بعضی ها از یک نوع فرمول دیگر برای ارزیابی وزن ورق های فلزی استفاده می‌کنند و آن فرمول به شرح زیر است:

چگالی ورق × حجم ورق فلزی = وزن ورق

اما مطلب آخر که در خصوص همین فرمول است و شما باید همواره آن را به خاطر داشته باشید این موضوع است که در بیشتر اوقات اندازه حاصل شده ارزیابی این فرمول را به شکلی تقریبی انجام می دهند و حتماً برای مشخص شدن وزن دقیق ورق های فلزی باید از باسکول های دیجیتالی استفاده کنید تا بتوانید دقیقا چیزی را که برمی دارید در ازایش پول بدهید.

دریافت قیمت و خرید ورق

جهت خرید ورق و دریافت راهنمای خرید ورق با  کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید و بروزترین لیست قیمت را دریافت کنید. لیست قیمت ورق را می توانید از صفحات مربوطه دریافت کنید جهت سهولت لینک صفحات قیمت گذاری در زیر قرار داده شده است .

با توجه به اهمیت کیفیت ورق پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

“ اطمینان از محصولات و خرید مطمئن از اصول مشتری مداری بورس آهن اصفهان است”

بورس آهن اصفهان انواع ورق را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر ارائه و عرضه می‌کند. این فروشگاه با سابقه درخشان، خود را متعهد به مشتریان عزیز می داند. با پایبندی به سه اصل، خرید امن، آسان و ارزان موفق به ارسال آهن آلات به تمامی پروژه ها در استان ها و شهرستان های کشور عزیزمان شده است.

اشتراک گذاری