ناوداني يا تيرآهن U چیست؟

ناوداني يا تيرآهن U چیست؟

ناوداني يا تيرآهن U یک نوع تیر فولادی است که یک محصول فولادی سازه ای است و کاربردهای متعددی عمدتا در بخش ساختمان دارد. ناوداني يا تيرآهن U به عنوان کانال فلنج موازی یا تيرآهن C نیز شناخته می شود.

آنها معمولاً می توانند به یکدیگر جوش داده شوند تا تيرآهن-I ایجاد شوند. تیرهای U دارای یک صفحه صاف با دو صفحه کوچکتر هستند که به آن جوش داده شده و شکل U را تشکیل می دهند و طرف صاف طولانی معمولاً برای حمایت به دیوار یا سطح صاف نصب می شود.

تیرهای U هنگامی که عمودی قرار می گیرند ، موثرتر و قوی تر هستند ، اما بسته به بار ، هنگامی که به صورت افقی قرار می گیرند ، می توانند مفید و قوی باشند.

ناوداني يا تيرآهن U برای چه مواردی استفاده می شود؟

ناوداني يا تيرآهن U برای چه مواردی استفاده می شود؟

تیرهای U اغلب در صنایع ساختماني استفاده می شود. آنها اغلب در فرایند ساخت و ساز استفاده می شوند.

تیرهای U را می توان تقریباً در هر مکانی که نیاز به پشتیبانی سنگین دارد استفاده کرد. برخی از کاربردهای اصلی ناوداني يا تيرآهن U عبارتند از:

  • ستون های پشتیبانی: معمولاً روی سطح صاف دیگری نصب می شوند.
  • لنگه بالای درها
  • تیرچه از تیرچه های کف پشتیبانی می کند
  • پشتیبانی از چارچوب اصلی ، دیوارها و سقف ها
  • قاب پنجره و درب
  • اتومبیل ها
  • ساخت ماشین آلات

مقاومت ناوداني يا تيرآهن U معمولی چیست؟

مقاومت ناوداني يا تيرآهن U معمولی چیست؟

داشتن تیر مناسب شکل تیر در داشتن استحکام مناسب تیرها و ساختار کلی مهم است. آنها عمدتا برای حداکثر استحکام و پشتیبانی عمودی قرار می گیرند ، اما در اعضای متقاطع نیز به صورت افقی استفاده می شوند.

ناوداني يا تيرآهن U همیشه برای طول بلند بهترین نیست ، زیرا پشتیبانی نمی شود .

شکل تیر

ناوداني يا تيرآهن U قوی ترین شکل تیر نیست. به عنوان مثال ، در مقایسه با تيرآهن I ، تيرآهن U در اصل نیمی از قدرت تير I است ، بنابراین وزن زیادی را تحمل نمی کند. با این حال ، ناوداني يا تيرآهن U بسته به نیاز پروژه و اینکه چقدر وزن باید پشتیبانی شود می تواند مفید باشد.

چگونه می توان تیرهای U تولید کرد؟

چگونه می توان تیرهای U تولید کرد؟

در کارخانه ها ، ناوداني يا تيرآهن U با فشار دادن فلز از طریق غلطک های داغ برای صاف شدن و سپس شکل دادن آن به شکل U. ساخته می شود.

دو قطعه افقی ، معروف به فلنج وجود دارد که به قطعه عمودی بزرگتری متصل شده اند ، معروف به وب این قطعات در کارخانه فولاد تولید می شوند و سپس از کوره های قوس الکتریکی استفاده می شود. این فولاد ساختاری می تواند نورد گرم یا نورد سرد باشد.

کدام کشورها تیرهای فولادی تولید می کنند؟

خط تولید کارخانه فولاد

تولید کنندگان اصلی فولاد ناوداني يا تيرآهن U عبارت هستند از

  • چین
  • ایالات متحده
  • ایتالیا
  • ژاپن
  • کره جنوبی
  • روسیه

این کشورها توانسته اند ظرفیت خود را افزایش داده و تولیدات خود را برای تولید مقادیر بیشتر فولاد به ویژه چین افزایش دهند.

واردات فولاد چین حدود 4 درصد کل فولاد است که نشان می دهد بیشتر فولاد آنها از تولید داخلی با بیش از 15 میلیون تن متریک تولید می شود. چین سالانه حدود 49 درصد از 1.7 میلیارد تن فولاد تولید شده در سراسر جهان را تولید می کند و بیشتر آن را صادر می کند.

چگونه می توان تیرهای U را حمل کرد؟

چگونه می توان تیرهای U را حمل کرد؟

مقادیر زیادی تیرآهن U به حمل کننده های بار نیاز دارد که بتوانند بارهای سنگین فولادی را حمل کنند تا بتوانند آنها را به نقاط مختلف منتقل کنند. هنگام حمل تیرهای فولادی ، مهم است که تیرها را به کشنده و یکدیگر محکم کنید ، بنابراین آنها جابجا نمی شوند و نمی لغزند و مطمئن می شوند که وزن به طور مساوی توزیع شده است.

ناوداني يا تيرآهن U بدون درز معمولاً از طریق دریا صادر می شوند اما می توان آنها را به صورت دسته ای با کامیون به محل کار منتقل کرد. یک فرایند بررسی قبل از آماده شدن کالا برای صادرات رخ می دهد.

در این فرایند ، چند مورد باید در حین بسته بندی و برچسب زدن بررسی شود. این ممکن است شامل شکستگی ، امنیت ، وزن اضافی و علائم شناسایی مناسب باشد. یکی دیگر از الزامات معمول برای صادرات ، مجوز صادرات است.

ناوداني يا تيرآهن U از کجا بخریم؟

ناوداني يا تيرآهن U از کجا بخریم؟

ممکن است بتوانید ناوداني يا تيرآهن U را در مقادیر کم در منطقه خود پیدا کنید. اما اگر می خواهید مقادیر زیادی U-Beams بخرید ، ترجیحاً مستقیماً از تولیدکنندگان وارد کنید. آنها می توانند گواهینامه صادر کرده و صرفه جویی در هزینه را ارائه دهند که بهتر از خرید فولاد در مقادیر کم در محل یا از توزیع کننده است.

اگر به مقادیر زیادی از این فولاد نیاز دارید ، می توانید U-Beams را در وب سایت بورس آهن خریداری کنید.

جهت دريافت قيمت ناوداني به صورت روزانه و خريد مي توانيد با ما تماس بگيريد.