فولاد سازه ای یک ماده همه کاره و بادوام است که به شدت در صنعت ساخت و ساز برای ساخت انواع پروژه ها استفاده می شود.

چه ساختمان‌ها، پل‌ها، برج‌ها، راه‌آهن‌ها یا تونل‌ها، فولاد را می‌توان در قسمت‌های مختلف شکل داد و به راحتی در این پروژه‌ها جای داد.

در مقایسه با موادی مانند چوب و سنگ، فولاد به راحتی فرسوده نمی‌شود و مقرون به صرفه‌تر است و به طور کلی آن را به مصالح ساختمانی قابل اعتمادتری تبدیل می‌کند.

فولاد سازه‌ای به‌عنوان یک ماده بسیار همه‌کاره، مزایای خوبی را ارائه می‌کند، و یکی از آنها این است که می‌توانید با استفاده از رنگ فولادی ساختاری، بر روی مقاطع فولادی نقاشی کنید و رنگ و لایه‌ای از پوشش محافظ را تهیه کنید.

نحوه رنگ آمیزی بر روی مقاطع سازه ای فولادی

چگونه روی فولاد سازه رنگ آمیزی می کنید؟

فولاد سازه ای به گونه ای طراحی شده است که بادوام باشد و پایه ای محکم را فراهم کند که در آن سازه ای بر روی آن ساخته شود. افزودن رنگ به این بخش های فولادی به بهبود طراحی سازه کمک می کند و در عین حال استحکام و طول عمر فولاد را بهبود می بخشد.

در حالی که نقاشی روی فولاد ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، تعدادی فرآیند وجود دارد که باید قبل از اعمال مقدار مناسب پوشش انجام دهید. در اینجا نحوه نقاشی روی فولاد ساختاری آورده شده است.

بخش های فولادی را تمیز کنید

قبل از شروع استفاده از پرایمر و پوشش نهایی بر روی فولاد سازه ای خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بخش های فولادی را تمیز کنید.

کثیفی، گرد و غبار، زباله، مایعات و سایر مواد می توانند به سطح فولاد آسیب برسانند که در صورت عدم تمیز کردن مناسب، می تواند بخش های مختلف فولاد رنگ شده را در معرض خطر قرار دهد.

استفاده از محلول‌های پاک‌کننده مانند صابون و چربی‌گیرها می‌تواند هر ماده‌ای را که روی فولاد وجود دارد از بین ببرد. برای بهترین اثر، استفاده از ابزارهای دستی می تواند به کارآمدتر شدن فرآیند کمک کند و اطمینان حاصل کند که سطح پس از تمیز کردن خشک می شود.

بهتر است تمام قسمت‌هایی از بخش فولادی که رنگ‌آمیزی می‌شود کاملاً تمیز شود تا از هرگونه اثرگذاری بر روی آستر و رنگ در طول فرآیند جلوگیری شود. پس از تمیز کردن، مرحله بعدی استفاده از پرایمر برای شروع فرآیند رنگ‌آمیزی است.

آستر را بپوشانید

پس از تمیز کردن بخش های فولادی، اکنون می توانید پرایمر را اعمال کنید، که به ایجاد یک لایه محافظ اضافی کمک می کند تا رنگ استیل ساختاری به درستی به سطح بچسبد.

مشابه رنگ آمیزی روی سطوح دیگر در یک سازه، پرایمر برای اطمینان از اینکه ماده رنگ شده همچنان دوام یکسانی را حفظ می کند، مهم است.

استفاده از پرایمر گالوانیزه بسیار مؤثر است، زیرا به اکثر انواع رنگ اجازه می دهد تا روی سطح چسبیده و بخش فولادی را نیز تقویت کند.

پرایمر را با استفاده از برس مخصوص رنگ لاتکس و اپوکسی بمالید که باعث پخش یکنواخت پرایمر روی سطح می شود. پس از استفاده از پرایمر، اجازه دهید چند ساعت استراحت کند تا خشک شود.

رنگ را آماده کنید

در حالی که پرایمر خوب می شود، اکنون زمان دارید تا رنگی را که روی بخش های فولادی خود استفاده می کنید، مخلوط کنید.

مخلوط کردن رنگ با فرمول مناسب از آسیب دیدن آسان به دلیل سایش و پارگی جلوگیری می کند و سایه رنگ مناسبی را ارائه می دهد که با کل ساختار مطابقت دارد. قبل از شروع استفاده از رنگ روی فولاد، مطمئن شوید که رنگ به درستی مخلوط شده است.

رنگ را روی فولاد بمالید

هنگامی که رنگ به درستی مخلوط شد، اکنون می توان فولاد ساختاری را روی آن رنگ کرد. برای بهترین اثر، استفاده از رنگ اپوکسی به شما این امکان را می دهد که بر اساس آن قسمت های فولادی خود را بپوشانید و رنگ دهید.

وقتی صحبت از نقاشی می شود، رعایت زیبایی شناسی طراحی خود سازه برای تقارن ایده آل مهم است.

برای بخش‌ها و ماشین‌آلات صنعتی، استفاده از افزودن رنگ برای هشدار دادن به پرسنل در مورد خطرات و مکان‌هایی که به آنها اجازه کار می‌دهد، مهم است. مانند پرایمر، اجازه دهید رنگ برای چند ساعت خشک شود تا محصول نهایی را ببینید.

خلاصه

فولاد یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که تقریباً برای هر نوع سازه ای قابل استفاده است. رنگ آمیزی بر روی استیل نه تنها سایه رنگ بیشتری را ایجاد می کند، بلکه یک لایه محافظ نیز ایجاد می کند که استحکام بیشتری را برای فولاد ایجاد می کند و به آن اجازه می دهد تا در برابر سایش و پارگی روزانه بسیار بهتر مقاومت کند.