نبشی فولادی انتخاب محبوب در هر ساختمان مدرن، کارخانه، کارخانه تولیدی، انبار و زندگی روزمره است. این مصالح ساختمانی به طور گسترده در دسترس و مقرون به صرفه هستند، اما به دلیل مزایای ساختاری خود برای ساخت و ساز شناخته شده اند.

علیرغم اینکه به عنوان یکی از اساسی ترین اشکال محصولات فولادی ساخته می شود، نبشی می توانند پایداری و استحکام قابل اعتمادی را برای هر سازه ای فراهم کنند.

اما قبل از اینکه تامین کننده مناسب را پیدا کنید، باید مطمئن شوید که با درک ویژگی ها، ظاهر، مزایا و بسیاری موارد دیگر، همه چیز را در مورد نبشی بدانید.

نبشی چیست؟

Angle Bar چیست؟

نبشی اغلب به عنوان آهن های زاویه ای، زاویه های فولادی، براکت های L، مقاطع فولادی یا مقاطع زاویه ای نامیده می شوند. نبشی که اغلب به عنوان یک ماده فولادی L شکل ظاهر می شوند، معمولاً از فولاد کربنی نورد گرم یا فولاد کم آلیاژ با استحکام بالا ساخته می شوند. یک زاویه فولادی بسته به کاربرد مورد نظر ممکن است دارای پایه های مساوی یا نابرابر باشد.

علی‌رغم سادگی طراحی، نبشی در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی – چه در مقیاس کوچک و چه در مقیاس بزرگ – حیاتی هستند. این عمدتا به دلیل فرآیند ساخت نورد گرم است که در بهبود عملکرد فلز با پالایش دانه‌های درشت فلز و تبدیل آنها به دانه‌های ریزتر و عاری از نقص و سایر مسائل ریخته‌گری مؤثر است.

برای تولیدکنندگان، میلگردهای فولادی نورد گرم تا حد زیادی هزینه های ساخت را کاهش می دهد و چکش خواری نبشی را بهبود می بخشد. این همان چیزی است که به آنها ظاهر L شکل متمایز می دهد که به اندازه کافی همه کاره است که تقریباً در هر نوع تنظیماتی قابل استفاده است.

جدا از هزینه، نورد گرم (یا شکل دهی گرم) نیز تغییر شکل فلز را آسان تر می کند. هنگامی که به دنبال گزینه ای کم هزینه برای پروژه ساخت و ساز خود هستید، نبشی نورد گرم سودمند هستند زیرا می توانند به سرعت بدون کاهش کیفیت ساخته شوند.

اگر برای پروژه خود به مقاطع فولادی نبشی نیاز دارید، قطعاً از ساخت سریع و کارآمدی این مواد بهره مند خواهید شد. چه با نبشی روکش شده، گالوانیزه یا پلیمری کار کنید، آنها یک انتخاب عملی برای پروژه شما هستند.

مزایای نبشی

مزایای میله های زاویه ای

مزیت اصلی نبشی در شکل L شکل آن نهفته است که آن را به یکی از وسایل رایج در ساختمان‌ها تا به امروز تبدیل کرده است. با استفاده از فولاد با استحکام بالا و در عین حال کم آلیاژ به عنوان ماده خام، نبشی فولاد حاوی ترکیبات شیمیایی با دقت بالایی است که مسلماً خواص متالورژیکی بهتری نسبت به فولادهای پر آلیاژ دارند. همچنین در مقایسه با فولاد ملایم، انعطاف پذیرتر، انعطاف پذیرتر و کمتر شکننده تر هستند.

نوع فولاد مورد استفاده در تولید نبشی دارای خواص زیر است: می تواند در برابر دماهای بالا مقاومت کند، مقاومت در برابر اکسیداسیون عالی، مقاومت در برابر هیدروژن و استحکام خزش خوب دارد. این بدان معناست که نبشی فولادی برای محیط های شدید که در آن سازه ممکن است در معرض ضربه یا اثرات شدید عناصر قرار گیرد، مناسب تر است.

همانطور که گفته شد، نبشی دارای ویژگی های زیر هستند:

  • ماندگاری بالا
  • بودجه پسند
  • سبک وزن
  • حداقل نگهداری
  • سازگار با محیط زیست
  • قابل انعطاف

ماندگاری بالا

انتظار می‌رود ساختمان‌ها پایدار باشند و از تمام ساکنان داخل آن‌ها، صرف نظر از اندازه، محافظت کنند. برای دستیابی به این هدف، سازندگان تنها از بهترین مواد برای کار استفاده می کنند – نبشی یکی از آنها هستند، زیرا به دلیل استحکام و پایداری استثنایی که به ساختمان ها ارائه می دهند، ارزشمند هستند.

هنگام نصب همراه با سایر محصولات فولادی با ضخامت یکسان، نبشی پشتیبانی کافی از طیف وسیعی از سازه‌ها را فراهم می‌کنند. چارچوب به دست آمده توسط اتصالات قوی به یکدیگر متصل می شود که از شکستن سازه جلوگیری می کند.

بودجه کم

هر صاحب ساختمان یا پروژه ساخت و ساز همیشه باید اولویت هایی را برای پروژه تعیین کند. برای مثال، آن‌ها نمی‌توانند کیفیت را فدای هزینه کنند، به همان صورت که اگر جایگزین‌های ارزان‌تر و بسیار مؤثرتری وجود داشته باشد، نباید به مصالح ساختمانی گران‌قیمت تکیه کنند. برای اینکه هم کیفیت و هم کمیت را برآورده کنند، آنها باید جایگزین هایی را انتخاب کنند که برای کار مناسب تر باشد.

همانطور که بحث شد، نبشی فولادی با توجه به استحکام اعمالی آنها بسیار ساده هستند. این همان چیزی است که آنها را به یک انتخاب اقتصادی برای هر نوع پروژه ای که بودجه و قابلیت ساخت مربوط می شود تبدیل می کند.

سبک وزن

با ساختار جمع و جور خود، نبشی به عنوان یکی از سبک‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود و آن‌ها را حتی برای پروژه‌های ساده مناسب می‌کند. جدا از ساخت و ساز، شما اغلب این نبشی را در مبلمان، قفسه سازی، کابینت ها، میزها و دیگر طرح های مدولار خواهید یافت.

حداقل تعمیر و نگهداری

سازه‌هایی که میله‌های زاویه‌دار را در خود جای داده‌اند، معمولاً تعمیر و نگهداری پایینی دارند، به این معنی که برای حفظ کیفیت در طول زمان به مواد گران قیمت نیاز ندارند. این مواد ساختاری ممکن است در طرح‌های آسیاب‌کاری شده یا روکش‌شده باشند که هم مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد و هم از زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کند.

سازگار با محیط زیست

در مواردی که ممکن است به پایداری مربوط باشد، نبشی به دلیل قابلیت بازیافت فولاد، انتخاب خوبی هستند. آنها را می توان بازیافت، پالایش و مجدداً در مواد فولادی جدید مجدداً بدون هیچ گونه تأثیر مخربی برای خواص اصلی پردازش کرد.

قابل انعطاف

استفاده از نبشی برای پروژه شما گزینه های بی حد و حصری در طراحی به شما می دهد، زیرا آنها بسیار سازگار هستند. می‌توانید آن‌ها را به اندازه‌ای برش دهید یا با انواع دیگر مواد وصل کنید تا قاب‌های پنجره، مهاربندها، قفسه‌ها، نرده‌ها، عرشه‌ها یا حتی روکش‌های بادوام بسازید.

 کلید برنده

آیا به نبشی با کیفیت نیاز دارید؟ این راهنما هر آنچه را که باید در نبشی قبل از خرید بدانید به شما می گوید. بادوام، همه کاره و کاربردی، نبشی از زمان های بسیار قدیم به عنوان یک وسیله قابل اعتماد در ساخت و ساز باقی مانده است.

جهت دریافت قیمت نبشی می توانید با کارشاسان بورس آهن تماس حاصل نمایید