فولاد ABS چیست؟

  1. فولاد درجه بندی شده ABS توسط اداره حمل و نقل آمریکا استاندارد شده است
  2. فولاد ABS فولاد کربنی است
  3. فولاد ABS دارای مشخصات و درجه های مختلف است

فولاد ABS فولاد سازه ای است که برای کاربردهای مختلف ساختمان استفاده می شود. این نوع فولاد در گریدهای مختلفی عرضه می شود تا مشخصات مختلفی را ارائه دهد که در کشتی سازی قابل استفاده است.

گریدهای مختلف برای استفاده در ظرفیت‌های کشتی‌سازی برای بخش‌های ساختاری کشتی‌ها، لنج‌ها و سایر تجهیزات دریایی تأیید شده‌اند. در پشت صحنه کشتی‌سازی اتفاقات زیادی می‌افتد، اما این راهنمای ساده‌شده به شما کمک می‌کند تا در مورد این مواد بیشتر بدانید و بدانید.

فولاد درجه بندی شده ABS توسط اداره حمل و نقل آمریکا استاندارد شده است

مردی در حال جوشکاری فولاد روی کشتی

اداره کشتیرانی آمریکا یک انجمن طبقه بندی دریایی غیرانتفاعی است که در سال 1862 تاسیس شد. هسته اصلی ABS ارائه خدمات طبقه بندی به صنایع دریایی، دریایی و گاز در سطح جهان است.

این به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کمک می کند تا دستورالعمل ها را برای اطمینان از ایمنی خود رعایت کنند. این قوانین همچنین برای ارزیابی طراحی ها و ساخت کشتی های دریایی و همچنین یکپارچگی کشتی ها و سازه های دریایی موجود استفاده می شود.

فولاد ABS توسط اداره حمل و نقل آمریکا استاندارد شده است. هر قطعه فولاد ABS شامل گریدهای بسیاری تحت دسته مقاومت معمولی تا 2 سطح برای گریدهای با مقاومت بالا می باشد.

هر یک از این مواد برای استفاده در کشتی سازی مهندسی شده اند. ABS به خودی خود استفاده از سایر فولادهای غیراستاندارد را منع می کند، زیرا این فولادها مهندسی دقیق دقیقی ندارند که آن را به عنوان ماده ای برای استفاده در شرایط سخت قابل عبور می کند.

فولاد ABS فولاد کربنی است

کشتی های روی دریا

فولاد ABS با محتوای کربن بالا مشخص می شود که معمولاً حدود 2٪ وزن آن را تشکیل می دهد. فولاد کربنی مزایای زیادی برای ارائه دارد. برخلاف سایر ترکیبات فولاد، فولاد کربنی به طور قابل توجهی قوی تر و سخت تر است.

برای شرایط سختی که هر روز قایق‌ها، تجهیزات دریایی و کشتی‌ها از آن عبور می‌کنند، عالی است.

با این حال، برای اینکه بتوانید از فولاد ABS بهره مند شوید، نیازی به ساخت کشتی ندارید. اگر به صفحه فولادی نیاز دارید که دارای ترکیب قوی تر و سخت تری برای مقاومت در برابر سایش و پارگی زیاد باشد، می توانید از آن برای ساختمان های خانگی و تجاری استفاده کنید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که در مقایسه با فولاد واقعی، فولاد ABS در صورت قرار گرفتن در معرض عناصر به احتمال زیاد در طول زمان خورده می شود.

فولاد ABS دارای مشخصات و درجه های مختلف است

ورق های فولادی برای کشتی سازی

صفحات فولادی با گرید تجاری و مشخصات می توانند الزامات مختلفی را برای صنایع مختلف برآورده کنند. این می تواند به سادگی ساخت کابینت های فولادی، سطل های ذخیره سازی یا حتی مخازن فشار قوی باشد.

مهم است که این صفحات فولادی را بر اساس آن تقسیم کنید زیرا همه اجزاء یکسان ساخته نمی شوند. این برای جلوگیری از سردرگمی و کمک به تولید کنندگان است که از مواد مناسب برای پروژه های خود استفاده کنند.

فولاد ورق کم کربن دارای سه محدوده کربن است که ضخامت ها و کاربردهای متفاوتی دارند. صفحات ¾ اینچ و فندک کمترین رتبه کربن را دارند که حدود 0.10-0.20 است. اینها را می توان بر این اساس جوش داده و به صورت سرد شکل داد.

اندازه های حدود 1 ½ اینچ دارای محدوده کربن 0.15-0.25 هستند که می تواند به آن اجازه دهد ماشینکاری بیشتری را تحمل کند در حالی که هنوز می تواند به شکل سرد و جوش داده شود. برای صفحات بیش از 1½ اینچ با محدوده کربن 0.20-0.33، می توانید بهترین ترکیب از جوش پذیری، استحکام و استحکام ساختاری را داشته باشید.

فولاد صفحه کربن متوسط ​​دارای محدوده کربنی 0.40-.50 برای ارائه استحکام بهبود یافته است. بسته به ضخامت از سبک تا متوسط، می توان آن را به راحتی تحت عملیات حرارتی قرار داد تا استحکام آن افزایش یابد.

این نوع صفحه را می توان به راحتی ماشین کاری کرد، اما به یاد داشته باشید که با افزایش محدوده کربن، شکل دهی و جوشکاری محدودتر می شود.

فولاد با کیفیت ساختاری برای جوشکاری شدید، پیچ و مهره، پرچ کردن و ساخت طراحی شده است. می توان از آن برای ساخت سکوهای نفتی، ساختمان ها، پل ها و غیره استفاده کرد. به عنوان مثال، صفحه A36 را می توان برای سازه های سبک استفاده کرد و به راحتی جوش داده می شود. A36 دارای کمترین جزء کربن با حداکثر قدرت تسلیم 36000 PSI است.

یکی دیگر از قطعات فولادی با کیفیت ساختاری که می توانید پیدا کنید ASTM A572 است. این فولاد بسته به تامین کننده شما دارای عیار بین 50 تا 70 است. حداقل سطح مقاومت آن 50000 psi است. این فولادی با قیمت متوسط ​​است که استحکام، شکل پذیری و جوش پذیری بالایی را ارائه می دهد. مقاومت در برابر خوردگی این ماده تقریباً مشابه فولاد کربنی ساده است.