چرا سند بلاست انجام می شود؟

  1. سطوح را تمیز می کند
  2. یک روکش صاف ایجاد می کند
  3. می تواند زنگ زدگی و رنگ را از بین ببرد
  4. سریع و ساده است
  5. این یک فرآیند بی خطر است

سند بلاست یک تکنیک بلاست ساینده است که توسط تامین کنندگان فلز استفاده می شود. این کار با استفاده از دستگاه پرقدرت برای پاشیدن شن و ماسه روی سطح فلزی انجام می شود. نتیجه یک روکش صاف و تمیز است. برای دانستن بیشتر در مورد دلایل مهم بودن سند بلاست، به خواندن ادامه دهید!

سطوح را تمیز می کند

سند بلاست یک قطعه ماشین زنگ زده

بسیاری از صنایع با ماشین آلات و تاسیساتی که شامل قطعات فلزی هستند کار می کنند. برخی از این ها به مرور زمان به دلیل استفاده روزانه کثیف می شوند. برخی از نمونه‌های ذرات سخت تمیز شونده عبارتند از: گریس، روغن، خاک رس و کثیفی که ممکن است در طول زمان سفت شوند یا نشوند.

هنگامی که این قطعات به طور منظم نگهداری یا تمیز نمی شوند، می تواند منجر به آسیب و شکستگی شود. این امر باعث می شود که شرکت برای جایگزینی ماشین آلات با قطعات فلزی جدید که گران تر است، هزینه کند.

تمیز کردن سطوح سخت با دست زمانی که به صورت دستی انجام شود می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. به خصوص اگر ناخالصی ها از قبل به سطح چسبیده باشند. در این مورد، سند بلاست جایگزین مناسبی است. قدرت بالا می تواند به سرعت از شر هر گونه آلودگی سختی که ممکن است به چرخ دنده ها، ماشین آلات، مخازن یا هر سطح سختی چسبیده است خلاص شود.

با سند بلاست، مشتریان یک فرآیند تمیز کردن مقرون به صرفه و سریع را تجربه خواهند کرد. تعمیر و نگهداری منظم همچنین می تواند در دراز مدت از هرگونه آسیب به قطعات مهم جلوگیری کند.

یک سطح صاف ایجاد می کند

هنگامی که محصولات فولادی به تازگی تولید می شوند، سطح آن چندان هموار نیست. سنباده زدن مواد به صورت دستی می تواند زمان و انرژی زیادی را از کارگران شما بگیرد. به جای انجام بسیاری از کارها برای روز، پیشرفت شما کند خواهد بود و کارمندان به راحتی خسته می شوند.

سند بلاست می تواند راهی عالی برای آماده سازی سطح فلزی برای هر نوع پوشش و درزگیری باشد که می خواهید اعمال کنید. یک روکش صاف تضمین می کند که پوشش ها به درستی می چسبند و نیروی کار شما را خسته نمی کند.

می تواند زنگ زدگی و رنگ را از بین ببرد

میله های فولادی زنگ زده

جدا از کثیفی، سند بلاست نیز می تواند به حذف زنگ زدگی و رنگ کردن سطوح فلزی کمک کند. این می تواند جایگزین مقرون به صرفه تری برای افزایش عمر اجسام فلزی شما باشد به جای اینکه مجبور باشید هر چند ماه یک بار به خرید وسایل جدید بروید.

جدای از زدودن زنگ و رنگ، برای آماده سازی سطح فلزی برای رنگ آمیزی و پوشش، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. این به این دلیل است که فرآیند سند بلاست نیز می تواند هر گونه ناخالصی را حذف کند تا یک روکش صاف ایجاد کند.

سند بلاست حتی می تواند به بازسازی ماشین های قدیمی، لوازم خانگی و قطعات فلزی که در معرض زنگ زدگی قرار گرفته اند کمک کند. بسیاری از کلکسیونرهای قدیمی وجود دارند که می توانند از این روند قدردانی کنند.

سریع و ساده است

فرآیند سند بلاست می تواند جایگزین فرآیند طولانی و خسته کننده تمیز کردن و آماده سازی دستی سطوح شود. می‌تواند یک کار را به‌جای چند روز در چند ساعت تکمیل کند. بسته به اندازه مواد نیز می تواند توسط یک نفر انجام شود.

از آنجایی که دستگاه از قدرت بالایی برای بلاست شن و ماسه استفاده می کند، سطوحی که مواد سخت شده یا چسبنده روی آنها وجود دارد را می توان به سرعت تمیز کرد. حتی مناطقی که دسترسی به آنها سخت است و نمی توان آنها را به صورت دستی تمیز کرد، می تواند توسط دستگاه سند بلاست مورد هدف قرار گیرد.

پاکسازی نیز آسان است. اپراتور فقط باید یک برزنت بر روی زمین بگذارد که تمام زباله هایی را که از سطح پاک می شوند جمع کند.

این یک فرآیند ایمن است

مردی در انفجار شن و ماسه PPE

مواد معمول مورد استفاده برای سند بلاست در مقایسه با سایر مواد تمیز کننده ساخته شده با انواع مواد شیمیایی، عموماً ایمن و غیر سمی هستند.

ماسه مورد استفاده را می توان از ذرات زیست تخریب پذیر مانند گردو تهیه کرد. با این حال، توجه داشته باشید که ذرات سطوح تمیز شده در صورت استنشاق می توانند سمی باشند.

اگرچه سند بلاست یک فرآیند بی خطر است، توصیه می کنیم آن را به متخصصان بسپارید. یک اپراتور آموزش دیده می داند که چگونه به طور ایمن با ماشین کار کند و همچنین پروتکل هایی را که باید برای محافظت از خود و سایر افراد اطرافش دنبال کند، دنبال کند. آنها باید همیشه تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند روپوش، کلاه ایمنی، عینک، دستکش، ماسک و چکمه های ایمنی داشته باشند.

خلاصه

امیدواریم اطلاعات بالا به شما در درک دلایل اهمیت سند بلاست کمک کرده باشد. سند بلاست فرآیند استفاده از سرعت بالا برای پاشیدن شن و ماسه بر روی سطوح برای اهداف مختلف است.

این کار برای تمیز کردن سطوح کثیف با هرگونه لکه سخت مانند گریس، روغن، خاک رس و کثیفی انجام می شود که ممکن است در طول زمان سفت شوند یا نشوند. همچنین می‌تواند سطوح فلزی را قبل از اعمال هر نوع درزگیر یا پوشش تکمیلی آماده و پرکاری کند. این می تواند سطوح آسیب دیده که دارای زنگ زدگی و رنگ قدیمی هستند را بازیابی کند.

همه اینها ساده و آسان ساخته شده اند زیرا سند بلاست از ماشین آلات پرقدرت برای انجام کار استفاده می کند، برخلاف تمیز کردن دستی و سنباده زدن که می تواند زمان و انرژی ببرد. در نهایت، به طور کلی یک فرآیند ایمن است زیرا اپراتور برای انجام کار آموزش دیده است.