میلگرد برای چه مواردی استفاده می شود؟

  1. تامین مقاومت بتن
  2. امکان استفاده نازک تر از بتن
  3. جلوگیری از ترک خوردگی
  4. ارائه طول عمر
  5. ارائه راه حل های مقرون به صرفه

هر سازه ای باید یکپارچگی ساختاری خود را نشان دهد تا بتواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. سازه هایی که با مصالح نامرغوب ساخته شده اند، نه تنها می توانند در معرض آسیب های مکرر و خوردگی قرار گیرند، بلکه ممکن است آسیب های بالقوه ای برای ساکنان آن ایجاد کنند.

به همین دلیل است که بخش‌های صنعتی و ساختمانی در سرتاسر جهان به استفاده از محصولات فولادی تولیدی روی آورده‌اند تا لایه‌ای از حفاظت و دوام را فراهم کنند. آنها از استفاده از میلگرد یا میلگرد های فولادی تقویت کننده برای ایجاد ساختار برای ساختمان های بتنی و بنایی استفاده کرده اند.

اگر به فکر استفاده از میلگردها در شرکت های ساختمانی خود هستید، به نفع شماست که خود را با اطلاعاتی در مورد خواصی که آن را برای بسیاری از تلاش ها مفید می کند، مجهز کنید.

تامین مقاومت بتن

در حالی که بتن ریخته شده به خودی خود یک ماده پایدار است، باید از طریق استفاده از مواد دیگر سطح پایداری بیشتری داشته باشد. هدف از این کار تولید یک سازه بتنی مانند یک ستون یا یک دیوار است که به اندازه کافی پایدار باشد تا در برابر فشار زیاد مقاومت کند.

با ادغام میلگرد، هر قسمت از یک ستون بتنی به دلیل تکیه گاه اضافه شده، به طور کامل تثبیت می شود. میلگرد فولادی که با خواص مطلوب فولاد ترکیب شده است، به دلیل افزایش استحکام کششی می تواند سطح حفاظت بیشتری را ارائه دهد.

استحکام کششی به سادگی به معیاری اشاره دارد که چقدر فولاد می تواند تحت تنش یا فشار قبل از شروع ترک ها یا قبل از شکستن قرار گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع، استحکام بتن ریخته شده و میلگرد با هم برای رسیدن به این نتیجه کار می کنند.

امکان استفاده نازک تر از بتن

مردی که مجموعه ای از میلگرد در دست دارد | میلگرد فولادی

برای سازه های بزرگتر استفاده از مقادیر بیشتر بتن کاملاً طبیعی است، به خصوص اگر این غالب ترین نوع مصالح ساختمانی در حال استفاده باشد. با این حال، همه تلاش ها نیاز به استفاده از چنین مقادیری ندارند.

برای مثال، پروژه های جزئی، مانند ساخت راهروها یا کف گاراژها ممکن است با استفاده از حجم زیاد بتن از بین برود. این نوع پروژه ها در عوض می توانند به دنبال مواد جایگزینی باشند که همچنان همان سطح حمایت و قدرت را برای پروژه فراهم می کند.

افزودن میلگردهای تقویت کننده می تواند به کاهش استفاده از بتن ریخته شده کمک کند. این نه تنها یک انتخاب عملی در نظر گرفته می شود، بلکه یک تصمیم مبتنی بر زیبایی شناسی نیز می باشد. با استفاده از میلگرد، مسیر ورودی شما کمتر حجیم و پایدارتر به نظر می رسد.

جلوگیری از ترک خوردگی

همانطور که قبلا ذکر شد، میلگردهای تقویت شده به ستون های بتنی – به عنوان مثال – به منظور بهبود یکپارچگی ساختاری اضافه می شوند. پس از مدتی، تصور اینکه این ستون ها در معرض انواع مختلفی از قرار گرفتن در معرض عناصر مرتبط با آب و هوا مانند باران یا تغییرات شدید دما باشند، دشوار نخواهد بود.

میلگرد توانایی بتن ریخته شده در مقاومت در برابر این عناصر و سایر تغییرات شدید را افزایش می دهد. ساختمان ها از نظر سازه ای در هر مکانی اهمیت قابل توجهی دارند تا شکل و فرم خود را حفظ کنند و همچنین از خطرات و خطرات ایمنی بالقوه جلوگیری کنند.

در صورت استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت پایین، تمایل به ترک و سایر انواع آسیب های بالقوه عمده وجود خواهد داشت. این را با عدم وجود میلگرد ترکیب کنید، پس ساختمان اساساً یک فاجعه است که در انتظار وقوع است.

ارائه طول عمر

عکس پشته میلگرد | میلگرد فولادی

ناگفته نماند که میلگردها معمولاً هر نوع سازه ای را با طول عمر بیشتری ارائه می دهند. جدا از ویژگی های جذاب این نوع مواد، فرآیندهای شیمیایی برای ایجاد تغییرات در ساختار شیمیایی فولاد انجام می شود.

به عنوان مثال، نوعی روش عملیات حرارتی به نام آنیلینگ بر روی موادی مانند فولاد به منظور افزایش شکل پذیری و استحکام کششی آن اعمال می شود. به این ترتیب، هنگامی که این نوع مواد اولیه ساختمانی در یک سازه بتنی ادغام می‌شود، سازه می‌تواند بارهای سنگین و انواع دیگر وزن‌هایی را که ممکن است روی آن تحمل کند، تحمل کند.

پشتیبانی کل ساختمان را با طول عمر بیشتری ارائه می دهد و آن را مفیدتر می کند، بدون نیاز به اقدامات تعمیر و نگهداری شدید یا تعمیر آسیب.

ارائه راه حل های مقرون به صرفه

تمام خواص یک میلگرد فولادی می تواند منجر به اثرات کاهشی مثبت در هر نوع تلاش ساختمانی یا صنعتی شود.

به عنوان مثال، انبار سردخانه ای که از ستون های بتنی آغشته به میلگردهای فولادی استفاده می کند، علیرغم اینکه دائماً در معرض دماهای پایین قرار دارد، نیازی به انجام تعمیرات یا بررسی مداوم ندارد. این به آنها اجازه می دهد تا در پول خود صرفه جویی کنند و از مواردی از انفجار بودجه به دلیل چیزی که می توان به طور پیشگیرانه با آن برخورد کرد، جلوگیری کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، میلگردها همچنین منجر به کاهش کلی استفاده از انواع خاصی از مصالح ساختمانی پرهزینه می شوند. استفاده از میلگردها یک انتخاب عملی است و می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های بیشتری برای مصارف دیگر صرفه جویی کنید.

خلاصه

اگرچه میلگرد فولادی یک ماده به ظاهر ساده است، اما در روشی که چندین سازه می توانند فرم خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنند، بسیار تاثیرگذار است. کیفیت این نوع فولاد را نمی توان تضعیف کرد، همانطور که نمونه آن میزان مکرر استفاده از آن در بسیاری از فرآیندها است.

جهت سفارش و دریافت قیمت میلگرد یا کارشناسان بورس آهن تماس بگیرید