کاربردهای مختلف ورق گالوانیزه چیست؟

  1. ساخت و ساز
  2. اتصالات فلزی
  3. لوازم آشپزخانه و منزل
  4. قطعات خودرو

فولاد ضد زنگ به عنوان یکی از مفیدترین فلزات در جهان، و کاربردهای آن بسته به کاربرد مورد نظر، تحت انواع فرآیندهای ساخت فلز قرار می گیرد.

خواص این نوع فلز بسیار مطلوب است که آن را به یکی از پرکاربردترین فلزات موجود در بازار نیز تبدیل می کند. بسته به صنعت، فولاد ضد زنگ ممکن است به شکل لوله، اتصالات و موارد مشابه، متناسب با یک فرآیند تولید خاص باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که صحبت از ورق فلزی گالوانیزه می شود، کاربردها می تواند از وسایل تزئینی ساده تا کاربردهای عملی تر در صنعت ساخت و ساز متغیر باشد.

در حالی که انواع زیادی از فلزات وجود دارد که می توان آنها را به ورق تبدیل کرد، فولاد معمولاً رایج ترین نوع است. این سبک وزن، بسیار انعطاف پذیر است و می تواند خواص فیزیکی آن را تغییر دهد تا هر یک از ویژگی های مواد را کاهش دهد یا بهبود بخشد.

به بیان ساده، ورق گالوانیزه به فلزاتی اطلاق می شود که تحت فرآیندهای ساخت گسترده قرار گرفته اند، بنابراین می توان آنها را مسطح کرد و متعاقباً با یک لایه محافظ از فلز روی مذاب پوشانده شد. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن ها به خواندن ادامه دهید.

ساخت و ساز

ساخت و ساز با ورق فولادی گالوانیزه

همانطور که قبلا ذکر شد، ورق فلزی تحت فشار زیادی قرار می گیرند تا به شکل دلخواه در بیایند. آنها معمولاً با چنین نامی تعیین می شوند زیرا ضخامت آنها کمتر از 6 میلی متر است. هنگامی که ورق فلزی مانند فولاد تحت فرآیند گالوانیزه شدن قرار گرفته باشد، می تواند از کاربردهای مختلف ساختمانی مانند سایبان، قاب ساختمان، نرده ها، راهروهای صنعتی و موارد مشابه بهره مند شود.

برای ارائه یک مثال ملموس تر، می توان به نحوه اعمال ورق فولادی روی سایبان ها نگاه کرد. هدف اصلی سایبان ایجاد سایه و محافظت در برابر نور خورشید و سایر انواع قرار گرفتن در معرض عناصر است.

استفاده از ورق‌ فولادی گالوانیزه در سایبان‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا خواص آن به منظور تولید یک ماده بسیار محافظ که می‌تواند سطوح بالایی از خوردگی را تحمل کند، دستکاری شده است.

ورق آهنی که در کنار سایبان های مختلف دیگر ساخته شده اند در مقایسه با سایر انواع سایبان با چگالی کم مانند پارچه دوام بیشتری دارند.

از سوی دیگر، ورق فولادی گالوانیزه را می توان به گونه ای شکل داد که بتوان آن ها را به عنوان پانل های حصار نصب کرد. مواد سبک وزن آن انجام پروژه های حصارکشی را آسان تر می کند.

علاوه بر این، این نوع ماده می تواند در برابر فشار یا هر نوع هوازدگی که می تواند ظاهر آن را کاهش دهد مقاومت کند.

اتصالات فلزی

ورق فولادی گالوانیزه را می توان همراه با انواع دیگر اتصالات فلزی مانند میخ، مهره و پیچ و مهره نیز اعمال کرد. این نوع کاربردها معمولاً به منظور افزودن یک لایه دیگر پشتیبانی به انواع مختلف وسایل فلزی استفاده می شوند.

وقتی صحبت از مبلمان مبتنی بر فولاد ضد زنگ می شود، این کاربرد خاص بیشتر مشهود است. اگرچه این ماده به خودی خود از قبل بادوام، پایدار و دارای خواصی است که می تواند از اکسیداسیون جلوگیری کند، اتصالات ورق فولادی می توانند پشتیبانی بیشتری ارائه دهند.

آنها را می توان هنگام اتصال پایه های میز به یکدیگر، به عنوان مثال، در کل فرآیند مونتاژ مبلمان فولاد ضد زنگ استفاده کرد. این تلاش به دلیل ویژگی های سبک وزن ورق فلزی فولاد ضد زنگ که می تواند به شکل دلخواه دستکاری شود، اصلاً دشوار نیست.

در کاربرد دیگری، از ورق فولادی ضد زنگ نیز می توان برای پشتیبانی بیشتر از نردبان ها استفاده کرد – خواه آنها در فولاد ضد زنگ ساخته شوند یا صرفاً از مواد چوبی. اتصالات فلزی مانند پیچ‌ها و پیچ‌ها می‌توانند به راحتی از میان این ورق‌های فولادی ضد زنگ بسیار کارآمد عبور کنند تا در جای خود قرار گیرند.

لوازم آشپزخانه و منزل

لوازم آشپزخانه و منزل با ورق گالوانیزه

جدا از هدف افزودن لایه تکیه گاه، از ورق گالوانیزه می توان در انواع لوازم آشپزخانه و منزل نیز استفاده کرد. اگرچه تاکید زیادی بر کاربرد ورق های فولادی گالوانیزه شده بود، باید درک کرد که ورق فلزی را می توان با استفاده از مس، آلومینیوم یا برنج تولید کرد.

به طور خاص، ورق های آلومینیومی گالوانیزه از کاربردهای گسترده ای در تولید پره های فن برخوردار هستند.

مشابه فولاد و شاید حتی تا حد زیادی، آلومینیوم یک ماده سبک وزن است. این همچنین آن را به یکی از همه کاره ترین و چکش خوارترین فلزات در جهان تبدیل می کند.

استفاده از ورق آلومینیومی گالوانیزه به عنوان تیغه فن یک انتخاب منطقی است زیرا این ماده را می توان به راحتی به اشکال مختلف برش داد. علاوه بر این، لایه روی اضافی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی به مواد اضافه می‌کند و به تیغه‌های فن بیشتر از تیغه‌های فن پلاستیکی دوام می‌آورد.

از این نوع ورق های فلزی می توان در ساخت وسایلی مانند مایکروویو و توستر اجاق نیز استفاده کرد. به ویژه می توان از آنها به عنوان سینی فر یا انواع دیگر سینی های آشپزخانه استفاده کرد.

قطعات خودرو با ورق گالوانیزه

در ساخت قطعات خودرو، ورق فولادی گالوانیزه بسیار مفید هستند. مشابه آنچه قبلا گفته شد، این ماده بسیار کاربردی و همه کاره را می توان به اشکال مختلف در اندازه ها و ابعاد مختلف برش داد.

این ویژگی باعث می شود تا تولید انبوه ورق های فولادی برای قطعات خودرو برای خودروسازان کاربردی تر شود. به عنوان مثال، بسته به نوع شکل، می توان از آنها در شاسی، بدنه خودرو یا یراق آلات درب استفاده کرد.

از آنجایی که این ماده گالوانیزه است، هر سازنده خودرو می تواند تضمین کند که بدنه خودرو در برابر بسیاری از تغییرات فیزیکی ناخواسته مانند خوردگی، هوازدگی یا اکسیداسیون مقاوم است.

خلاصه

کاربردهای فلزات گالوانیزه چیزی است که مردم بهتر است از آن غافل نشوند. می توان از آن در تولید مصالح ساختمانی، لوازم آشپزخانه یا حتی قطعات خودرو استفاده کرد – این لیست بی پایان است.

در حالی که راهنمای ساده بالا ممکن است در مورد سودمندی ورق های فلزی گالوانیزه جامع یا گسترده نباشد، امیدواریم ایده ای در مورد اینکه چرا این محصول فلزی برای بسیاری از صنایع انتخاب خوبی است، به شما ارائه کرده است.

دریافت قیمت و خرید ورق

جهت خرید ورق و دریافت راهنمای خرید ورق با  کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید و بروزترین لیست قیمت را دریافت کنید. لیست قیمت ورق را می توانید از صفحات مربوطه دریافت کنید جهت سهولت لینک صفحات قیمت گذاری در زیر قرار داده شده است .

با توجه به اهمیت کیفیت ورق پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

“ اطمینان از محصولات و خرید مطمئن از اصول مشتری مداری بورس آهن اصفهان است”

بورس آهن اصفهان انواع ورق را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر بصورت لیست روزانه ارائه می‌کند. این فروشگاه با سابقه درخشان، خود را متعهد به مشتریان عزیز می داند. با پایبندی به سه اصل، خرید امن، آسان و ارزان موفق به ارسال آهن آلات به تمامی پروژه ها در استان ها و شهرستان های کشور عزیزمان شده است.