در مورد کویل فولادی چه باید بدانید؟

    1. تولید
    2. ذخیره سازی
    3. مصارف صنعتی

محصولات کویل ساخته شده از فولاد در اصفهان، ورق فلزی هستند که از طریق تعدادی فرآیند نورد تولید می شوند. کویل های فولادی به دلیل بهبود کیفیت و سرعت تحویل در طول سالیان متمادی به ماده ای برجسته برای بسیاری از صنایع تبدیل شده اند.

اگر قصد دارید از این موارد برای ساخت ساختمان استفاده کنید، اینها موارد مهمی هستند که باید در مورد آنها بدانید.

کویل فولادی

تولید

کلاف های فولادی از نظر نحوه تولید متفاوت هستند و دو نوع هستند.

هنگامی که کویل فولادی با استفاده از روش نورد گرم ساخته می شوند، در دمای 1700 درجه فارنهایت عملیات انجام می شود. تولیدکنندگان با تهیه یک بیلت و قرار دادن آن در غلتک ها در حالی که تا دمای مورد نیاز گرم می شود،فرایند را شروع می کنند. پس از آن، کلاف ساخته شده در معرض هوا قرار داده می شود تا خنک شود.

کویل فولادی

بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل مقرون به صرفه بودن به این روش به آن تمایل دارند. از معایب آن دقیق نبودن ابعاد و سیقلی نبودن سطح آن است، ولی قیمت ورق سیاه ارزان تر است.

کویل های فولادی گرم، نمی تواند ضخامت و عرض ورق با دقت بالا داشته باشد، زیرا به سختی در نورد گرم به شکل دلخواه در می آیند و بعد از تولید باید آنها را رها کنید تا خنک شوند و این عملیات باعث تغییر سایز می شود.

علاوه بر این، شرکت ها ترجیح می دهند از این روش برای تولید سایر محصولات فولادی مانند نبشی و میلگرد اصفهان استفاده کنند. اگر بودجه کمی دارید ممکن است بخواهید یک کویل فولادی گرم بخرید.

کویل فولادی

از طرف دیگر یک کلاف فولادی سرد اساساً یک رول فلزی نورد سرد شده است که قبلاً از نورد سرد از روش نورد گرم عبور کرده است. در اینجا، آنها فرآیندهای بیشتری را در دمای اتاق انجام می دهند تا این لیست از مزایا را دریافت کنند:

    • افزایش نسبت قدرت به وزن
    • پرداخت سطح و سیقلی بودن
    • تلورانس های ابعادی دقیق تر

برای قوی تر شدن ورق فلزی، کویل ابتدا از “کشش سرد” عبور می کند. سپس بیشتر کشیده می شود تا عیوب آن برطرف شود و ابعاد آن به نتیجه مطلوب برسد. در نهایت، لایه اکسید کویل فولادی صیقل می شود بنابراین سطح بهتری دارد.

تنها ایراد این روش قیمت بالای آن است.

نگهداری و ذخیره سازی

هنگامی که صحبت از استفاده از محصولات فولادی مانند کویل و میلگرد در ایران می شود، مهم است که بدانید چگونه به طور ایمن موارد استفاده نشده را در انبار خود ذخیره کنید. با دقت در نحوه نگهداری آن، از خطر افتادن این وسایل و برخورد با افراد جلوگیری می کنید.

کویل فولادی

هنگامی که صحبت از نگهداری ورق سیاه می شود، می توانید آنها را روی زمین یا روی قفسه های پشتیبانی شده قرار دهید. پس از انتخاب، باید این دو سیستم ذخیره سازی مناسب را یاد بگیرید:

عمودی

با استفاده از این سیستم، کلاف ها را روی هم قرار می دهند و جداکننده هایی در بین آنها وجود دارد و زمانی که ارتفاع کلی آنها به 3.3 متر رسید متوقف می شوید. افرادی که انتخاب می کنند مواد خود را به صورت عمودی نگه دارند، باید به خاطر داشته باشند که ابتدا آنها را از بزرگترین به کوچکترین قطر انباشته کنند. ثانیاً، همه آنها باید یک خط مرکزی را هنگامی که روی هم جمع می شوند تشکیل دهند.

کویل فولادی

تک-بالا

شما انتخاب می کنید که کویل ها را جداگانه و در کنار یکدیگر قرار دهید. این کم خطرترین شکل ذخیره سازی است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که برای جلوگیری از چرخیدن هر مورد و یک مهار قرار دهید.

افقی

انباشته افقی توسط برخی از شرکت های ساختمانی استفاده می شود اما به طور کلی توصیه نمی شود. استفاده از این سیستم عاقلانه نیست زیرا موقعیت افقی باعث می شود که کلاف در مقایسه با دو روش قبلی راحت تر غلت بخورند و سقوط کنند.

مصارف صنعتی

کویل های سرد و گرم  فولادی در اصفهان به دلیل تطبیق پذیری آنها به یک ماده مهم برای بسیاری از صنایع تبدیل شده است.

ورق سیاه به دلایل مختلف مورد توجه بخش های کشاورزی و راه آهن است.

کشاورزی

تراکتورها و سایر برندهای ماشین آلات کشاورزی از ورق های نورد گرم برای استحکام و قدرت خود استفاده می کنند

از سوی دیگر، کویل فولاد سرد برای صنایع تخصصی تر که نیاز به قطعات با دقت بالا دارند، مهم است.

اتومبیل

شرکت های خودروسازی دوست دارند از این ماده برای داخل و خارج خودروهای خود استفاده کنند زیرا سطح صاف آنها باعث می شود همه چیز برای خریداران احتمالی جذاب به نظر برسد.

لوازم خانگی

برندهایی که لوازمی مانند یخچال می فروشند، به قطعات فلزی نیاز دارند که نه تنها براق باشند، بلکه مستحکم باشند و در برابر فرورفتگی مقاوم باشند.

مبلمان

کویل های فولادی سرد استحکام ساختاری را به قطعات فلزی مبلمان وبهلسترد می بخشند.

خلاصه

درک کلاف های فولادی به معنای شناخت جنبه های مختلف آن است. این ماده به یک ماده مفید برای بسیاری از شرکت ها تبدیل شده است زیرا مواد در کاربردهای آن همه کاره هستند. در نهایت، بسته به هدف شما، انواع کویل وجود دارد. برای دریافت قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی با کارشاسان بورس آهن تماس حاصل نمایید