با تمام شدن سال 2020 و ورود به سال 2021، بسیاری از فعالان و علاقمندان به حیطه‌ها و حوزه‌های مختلف، تمایل دارند تا مروری بر سالی که گذشت داشته باشند؛ حیطه تولید و تجارت فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما نیز یکی علاقه دارید تا از اخبار مهم و اثرگذار سال 2020 مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

در این یادداشت قصد داریم تا مروری بر 5 خبر اثرگذار سال 2020 داشته باشیم. این 5 خبر به انتخاب سایت بسیار معتبر و مشهور (MetalMiner) گلچین شده‌اند؛ سایتی که فعالیت تخصصی در عرصه تجارت فلزات دارد و از این طریق به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرده است. از پنجمین خبر به سوی اولین و مهم‌ترین خبر پیش می‌رویم.

پنجمین خبر مهم سال 2020؛ شوک به صنعت فولاد چین بخاطر شیوع ویروس کرونا

ر این خبر که در تاریخ 8 فوریه سال 2020 منتشر شد، (MetalMiner) به این موضوع پرداخت که:

  • در میان بحران شیوع ویروس کرونا، ممکن است رشد سریع صنعت فولاد چین متوقف شده و شاهد یک عقبگرد باشیم.

این خبر و مجموعه دیگری از اخبار در این مقطع از سال 2020 بسیار ناگهانی، غافل‌گیرکننده و شوک‌آور تلقی می‌شدند. همزمان با اظهاراتی که از سوی تحلیلگر برجسته سایت بلومبرگ، وانگ جیانهوا مبنی بر قرار داشتن وضعیت تقاضای فولاد ساختمانی در بن‌بست مطلق، این خبر آب سردی بود بر پیکر بازار.

هرچند زخم ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، کمتر از حد انتظار بر پیکر صنعت فولاد چین نشست اما این خبر یکی از اخبار برجسته سال 2020 بود. شکسته شدن بت پیشرفت مداوم و توسعه همیشگی صنایع فولاد چین، اثرات عمیق روانی بر بازار داشت.

چهارمین خبر مهم سال 2020؛ ترامپ و داستان تعرفه واردات فولاد

در سال 2020 نیز همانند 4 سال گذشته، در تمام عرصه‌ها، ریاست جمهوری آمریکا، یعنی ترامپ، در مقاطع مختلفی صدر اخبار را به خود اختصاص می‌داد. اخبار فولاد نیز از گزند تیترهایی از جنس ترامپ دور نماند. در 27 ژانویه سال 2020 یک خبر دیگر، بازار را تا حدی تحت‌الشعاع قرار داد. (MetalMiner) در این مورد نوشت:

  • ترامپ قصد دارد، تعرفه‌های مربوط به فصل 232 را که بر فولاد و مشتقات آلومینیوم بسته شده است، افزایش دهد!

این خبر از آنجایی شوک‌آور و تکان‌دهنده تلقی می‌شد که ترامپ قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر مبنای تعرفه‌های جدیدی به تعرفه‌های پیشین اضافه می‌شد؛ 25 درصد تعرفه برای فولاد و 10 درصد تعرفه آلومینیوم، در هنگام واردات به کشور آمریکا.

این در حالی است که قبل‌تر و مطابق نسخه قبلی همین پیمان، یک 25 درصد دیگر برای فولاد و یک 10 درصد دیگر برای آلومینیوم، به عنوان تعرفه واردات تعیین شده بود. در این فرمان همچنین واردات از آرژانتین، استرالیا، برزیل، مکزیک، کره‌جنوبی و کانادا معاف از پرداخت تعرفه اعلام شدند تا نوک تیز پیکان حملات ترامپ، بیشتر و بیشتر متوجه چین شود.

در بخش بعدی

این پرونده ادامه داشته و در بخش بعدی با بررسی سه خبر باقی‌مانده همراه با شما هستیم؛ این سه خبر برترین اخبار سال 2020 در این حوزه بودند.

اشتراک گذاری