اجزای اصلی ساختمان های فلزی پیش ساخته چیست؟

  1. قاب اولیه
  2. عناصر ثانویه
  3. پانل های سقف و دیوار
  4. سیستم جرثقیل
  5. تجهیزات جانبی

امروزه، افراد و صنایع بیشتری مزایای شگفت انگیز ساختمان های فلزی از پیش ساخته شده را مشاهده می کنند. در چند سال گذشته، دفاتر، خانه‌ها، اتاق‌های فروش، انبارها، دپوها و مغازه‌ها که از این نوع سیستم برای سازه‌های خود استفاده کرده‌اند، افزایش یافته است.

ساختمان های فلزی از پیش ساخته شده در مقایسه با ساخت و ساز استاندارد نیمی از زمان را برای شما صرفه جویی می کنند. آنها همچنین تعمیر و نگهداری پایینی دارند و می توانند پروژه ها را با گزینه های طراحی بی پایان و انعطاف پذیرتر ارائه دهند.

ساختمان های فلزی  از پیش ساخته شده چیست؟

ساختمان های فلزی از پیش ساخته شده یک نوآوری پیشگامانه هستند که در آن طراحی کامل یک پروژه در یک کارخانه ساخته شده و در شرایط کاملاً تکه تکه شده یا CKD به سایت آورده می شود. برای تحقق بخشیدن به پروژه، آن را ثابت کرده و در محل با جرثقیل متصل می کنند.

به آن به عنوان یک پازل بزرگ فکر کنید. همه چیز ارائه شده است، تنها کاری که باید انجام دهید مونتاژ آن است. بنابراین اگر به دنبال فرآیندی قابل اعتماد، کارآمد و ساده برای پروژه بعدی خود هستید، ممکن است بخواهید این سیستم منحصر به فرد را بررسی کنید.

برای کمک به درک بهتر ساختمان های فلزی از پیش ساخته شده، ما اجزای اصلی را فهرست کرده ایم. به طور معمول، اجزای اصلی ساختمان های از پیش پیش ساخته به این پنج قسمت تقسیم می شوند.

قاب اولیه از پیش ساخته

سقف قاب اولیه فولادی

این همان چیزی است که قاب ساختار شما را می سازد. ستون و تیرها عناصر اصلی قاب بندی اولیه هستند. قاب برای ساختمان جانبی پشتیبانی سازه ای را فراهم می کند و ماده ای است که برای حمایت از بتن ریخته شده استفاده می شود. از سوی دیگر، رافترها چیزی هستند که برای پشتیبانی از سقف در مرکز ساختمان و بارهای مرتبط با آن استفاده می شود. تعداد قاب های اولیه همیشه به اندازه و نوع ساختمانی که می سازید بستگی دارد.

عناصر ثانویه

بعد قاب های سازه ثانویه هستند. اینها عمدتاً از موارد زیر تشکیل شده اند:

برلین ها، گریت ها و پایه های پیشرو

این بخش ها از نوع “z” یا “c” با فلنج های سفت شده هستند. در حالی که از پرلین در پشت بام استفاده می شود، سنگ ریزه روی دیوارها استفاده می شود. این به عنوان یک سیستم قاب بندی برای اهداف ورق عمل می کند. به طور معمول، اینها جوش داده نمی شوند. بلکه با خم شدن آماده می شوند تا شکل خود را به آن بدهند.

مهاربندها

مهاربندی کابلی آن چیزی است که استحکام و پایداری ساختمان را در برابر رخدادهایی در جهت های طولی مانند زلزله، بادهای شدید و جرثقیل تضمین می کند. اینها معمولاً در دیواره های جانبی یافت می شوند.

پانل های سقف و دیوار از پیش ساخته شده

سقف و پانل های دیواری فلزی

دیوارها و پانل های سقف جایی هستند که ورق ها وارد می شوند – اینها همان چیزی هستند که به پرلین سازه متصل می شوند و فضا را به طور کامل می پوشانند. ورق (که به آن روکش نیز می گویند) زمانی بهترین است که گالوانیزه باشد تا پشتیبانی و حاشیه اضافی برای دیوارها ایجاد کند. این همچنین به مواد اجازه می دهد تا در رنگ ها و بافت های دلخواه شما پوشش داده شوند.

سیستم جرثقیل

هنگامی که همه چیز برای فرآیند ساخت و ساز کامل شد، زمان واقعی سازی فرا رسیده است. همانطور که در بالا گفته شد، جرثقیل ها برای اجرای پروژه استفاده می شوند. با این روش، جابجایی مواد و استفاده بهتر از فضا در سایت بهبود یافته است. همچنین می تواند در هزینه ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی کند. انواع مختلفی از جرثقیل ها برای این کار استفاده می شود. جرثقیل سقفی EOT، آویز، سیستم جرثقیل سقفی/زیر آویزان، جرثقیل مونوریل یا سیستم بالابر، جرثقیل دیواری یا جرثقیل بازویی.

تجهیزات جانبی

قاب پنجره فولادی

لوازم جانبی ساختمان ممکن است از نظر ساختاری حیاتی نباشند، با این حال، برای عملکرد فضا بسیار مهم هستند. ظاهر کلی را تکمیل می کند. اینها چراغ های دیواری، درها، پنجره ها، هواکش ها و غیره شما هستند.

خلاصه

هیچ شکی در مورد سودمندی ساختمان های فلزی از پیش ساخته شده وجود ندارد. این نوع برنامه برای هر نوع پروژه ای مناسب است. این عناصر در مقایسه با روش های معمولی پروژه های ساختمانی بسیار ساده تر هستند.