پروفیل سی پرلین یکی از مقاطع تخصصی است که از آن در سازه فلزی و خانه های پیش ساخته برای حمایت سازه و ساخت سوله سبک استفاده می شود. روش ها و تکنیک های تولید پروفیل در اصفهان به طور فزاینده ای توسعه یافته است و انواع مختلف استاندارد را برای پروفیل مقاطع باز ایجاد کرده است.

پروفیل سی پرلین چیست

در ساخت و ساز، پروفیل پرلین یا سی پرلین شاخه ای هست که بصورت افقی نصب می شود در واقع در سازه فلزی برای پشتیبانی سقف استفاده می شود.

آنها بیشتر در ساختمان ها بکار برده می شوند و توسط ستون های ساختمان و دیوار ها پشتیبانی می شوند.

انواع پروفیل برلین بر اساس جنس و شکل طبقه بندی می شوند و اهداف مختلفی را انجام می دهند. این پروفیل ها در معماری و سازه فولادی بسیار مهم هستند زیرا بدون آنها نمی توانیم هیچ مصالحی دیگری را روی سقف نصب کنیم.

پروفیل سی پرلین چیست

انواع پروفیل مقاطع باز برای ساخت سوله

پروفیل C برلین

پروفیل C پرلین مقاطع با شاخه های افقی C شکل هستند که وزن سبک، استحکام خوب و پردازش آسان دارند.

سطح صاف پرلین برای افزایش انعطاف پذیری در هنگام مونتاژ و انجام پانچ  روی طول شاخه شده است. آنها به طور گسترده ای در ساخت سوله جهت کارخانه، اسکلت فلزی خانه، سوله انبار، مراکز خرید، فرودگاه و … استفاده می شوند.

محصولاتی که معمولا برای پروژه هایی با فاصله ستون کمتر از 6 متر با مشخصات مشترک استفاده می شوند عبارتند از: C200x50x1.8، C150x50x20x1.5، …

پروفیل z ( پروفیل زد )

پروفیل z شکل با پانچ های بیضی شکل ساخته می شوند تا به راحتی پروفیل مقاطع باز را با پیچ و مهره به هم متصل کنند.

این نوع پروفبل به علت وزن سبک، پردازش آسان و ظرفیت باربری بهتری نسبت به سی پرلین پر کاربرد تر است.

آنها عمدتاً در پروژه های با بزرگ مانند سوله کارخانه ها استفاده می شوند. سردخانه ها، مراکز تجاری و … از دیگر موارد مصرف پروفیل زد است.

پروفیل z ( پروفیل زد )

پروفیل پرلین  سیاه 

پرلین سیاه از فولاد سیاه یا ورق نورد گرم ساخته شده اند که به دلیل سبکی، بادوامی، مقاوم در برابر حرارت، سازگار با محیط زیست و تغییر شکل کمتر در اثر ضربه های قوی  طرف داران زیادی دارد.

با این حال، پرلین های ورق سیاه به دلیل ضریب زیبایی شناختی کم، زبری و زنگ زدگی آسان، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص در پروژه های پیشرفته.

پرلین گالوانیزه

پرلین گالوانیزه، در واقع پرلین های سیاه هستند که برای محافظت سطح آن با لایه ای از روکش روی پوشانده شده اند. این امر دوام آنها را افزایش می دهد، در برابر نیرو و دما مقاوم بیشتری خواهند داشت و به ویژه در برابر زنگ زدگی و خوردگی در شرایط آب و هوایی مقاومت فوق العادی ای خواهند داشت.

 استحکام پروفیل پرلین

پروفیل پرلین با استحکام بالا با تکنولوژی مدرن و با کیفیت بالاتری نسبت به دیگر انواع قوطی پروفیل معمولی تولید می شوند.

این محصولات توانایی تحمل دماهای بالا را دارند، حد بازده تحمل فشار آن حداقل 350 مگاپاسکال ~ 4500 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است، وزن سبک، دهانه‌های بزرگ و در عین حال انحراف را در محدوده استاندارد است این موارد ایمنی را برای ساخت و ساز تضمین می‌کند.

پروفیل پرلین با استحکام بالا

اهداف استفاده از پروفیل Purlins در ساخت و ساز

پروفیل پرلین به دو نوع سقفی و پروفیل پرلین معمولی تقسیم می شوند. در سازه های فولادی پیش ساخته، سازندگان اغلب پرلین ها را با قوطی پروفیل یا ناودانی به هم متصل می کنند تا سازه را به طور محکم و پایدار نصب کنند.

در ستون ( استراکچر فلزی ) سوله کارخانه های بزرگ با ارتفاع 9-12 متر، پرلین ها توسط پایه های V شکل پشتیبانی می شوند تا ظرفیت تحمل بار افزایش یابد.

پروفیل پرلین علاوه بر نقش تحمل بار سقف و بار انسانی، برای تحمل بار آویزان سقف، سیستم آبرو، سیستم برق و …  نقش دارد.

اهداف استفاده از پروفیل Purlins در ساخت و ساز

پروفیل با کیفیت را از کجابخریم؟

برای خرید پروفیل پرلین که از محصولات بسیار کاربرد در ساخت وساز هستند، با کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید ما پروفیل را بر اساس نیاز شما تولید می کنیم با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن.