اهمیت کنترل کیفیت در ساخت فلز چیست؟

  1. بهبود ایمنی
  2. هزینه را کاهش می دهد
  3. انطباق با استانداردهای صنعت
  4. شهرت شرکت
  5. ارتباط با مشتری ایجاد می کند

در ساخت فلز یا در کل صنعت تولید، کنترل کیفیت به عنوان مجموعه ای از فعالیت های اندازه گیری شده بر اساس استانداردهایی تعریف می شود که برای حفظ کیفیت کالاهای مصرفی و سایر قطعات ساخته شده طراحی شده اند. شرکت ها همیشه بر اهمیت کنترل کیفیت در ساخت فلز تاکید می کنند، زیرا این امر به عنوان راهنمای ایمنی، کاهش هزینه، مطابقت با استانداردها و بسیاری موارد دیگر عمل می کند.

برای اینکه این کسب‌وکارها به خدمات مشتریان خود ادامه دهند و عملیات خود را یکنواخت‌تر کنند، همیشه یک برنامه کنترل کیفیت داخلی را اجرا می‌کنند. از دیدگاه مشتری، یک مدل بالغ برای کنترل کیفیت به این معنی است که آنها بازدهی بهتری از سرمایه گذاری روی قطعات ساخته شده سفارشی خود دریافت می کنند. تا زمانی که به شرکت‌های تولیدی که کنترل کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند تکیه کنند، می‌توانند از خدمات قابل اعتماد و اختصاصی مطمئن شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بهبود ایمنی

شرکت های تولید فلز وظیفه قانونی دارند که ایمنی و رفاه کارکنان خود را تضمین کنند. مخصوصاً برای کسانی که مستقیماً روی قطعات ساخته شده کار می کنند، ایمنی برای جلوگیری از حوادث و صدمات ناخواسته ضروری است.

همانطور که ممکن است بدانید، بخش زیادی از بخش تولید فلز به استفاده از تجهیزات برش درجه یک، پرس ترمز و سایر انواع ماشین آلات بستگی دارد. هنگامی که اپراتورها و سایر کارمندان در محل در مورد اقدامات احتیاطی ایمنی و سایر روش‌های مربوط به عملکرد دستگاه‌های ساخت آموزش ببینند، می‌توانند وظایف خود را بسیار کارآمدتر انجام دهند.

هر جنبه ای از ساخت – از طراحی، ساخت تا نصب – باید بررسی های منظم کنترل کیفیت به منظور تعیین عیوب فرآیند انجام شود. چنین نقص هایی ممکن است ناشی از تهیه ناکافی تجهیزات ایمنی، استفاده نادرست از ماشین آلات، چیدمان/طراحی ضعیف سایت و موارد مشابه باشد. با دانستن این موضوع، ایمنی بهبود یافته را می توان از طریق موارد زیر به دست آورد:

  • ایجاد نمونه های اولیه طراحی که مطابق با استانداردهای نظارتی باشد
  • انجام ارزیابی مجدد طراحی
  • استفاده از موادی که مطابق با کد OSHA (قانون استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی) باشد.
  • اطمینان از واجد شرایط بودن جوشکارها، چسباننده ها و اپراتورهای ماشین
  • حمل، جابجایی و نگهداری صحیح دستگاه ها.

هزینه را کاهش می دهد

هزینه را کاهش می دهد

هزینه راه اندازی یک کارخانه تولید فلز نیز کم نیست. همانطور که اولویت دادن به ایمنی کارکنان مهم است، کاهش هزینه ها بدون به خطر افتادن کیفیت و سلامت نیز بسیار مهم است. برخی از نشانه های واضح مبنی بر اینکه اقدامات کاهش هزینه های یک شرکت همچنان با استانداردهای صنعت مطابقت دارد، ممکن است شامل استفاده از مهندسان داخلی، انتخاب مواد صحیح، تامین مستقیم از کارخانه ها و موارد مشابه باشد.

به خاطر داشته باشید که هزینه های بالای ساخت در نهایت به مصرف کننده منتقل می شود. به همین دلیل است که دومی راه‌حل‌های رقابتی‌تر قیمت را از تامین‌کنندگانی انتخاب می‌کند که شفاف هستند و از هر طریق ممکن از طریق مواد ساخت، مدیریت و نیروی کار، تحمل‌های بالایی را حفظ می‌کنند.

قبل از انتخاب یک تامین کننده، مطمئن شوید که یک خط مشی کنترل کیفیت یا سایر اسناد مرتبط را درخواست می کنید که نشان دهنده تعهد آنها به بهترین شیوه های صنعت باشد.

انطباق با استانداردهای صنعت

هر شرکت سازنده ادعا می کند که با استانداردهای صنعت مطابقت دارد، بنابراین ممکن است فیلتر کردن مواردی که واقعا مجاز هستند برای شما دشوار باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که شرکتی که انتخاب می‌کنید منابع، تخصص و تجهیزات لازم برای ارائه چنین ادعاهایی را داشته باشد.

شرکت‌های شفاف بسیار خوشحال خواهند شد که اسناد یا مجوزهایی را با شما به اشتراک بگذارند که نشان می‌دهد فرآیندها و مدل کسب‌وکار کلی آنها مطابق با استانداردها است.

به عنوان مثال، یکی از این استانداردها توسط انجمن جوشکاری آمریکا تعریف شده است که قوانین و مقرراتی را برای واجد شرایط بودن هر عملیات مرتبط با جوشکاری تعریف می کند. در فیلیپین، یک شرکت تولیدی معتبر AWS همیشه می‌تواند اعتبارنامه‌های مناسب را از یک مرکز تست جوشکار ATF به شما نشان دهد. سایر نهادهای نظارتی نیز ممکن است به استانداردهای مشابهی نیاز داشته باشند، بسته به عملکرد شرکت سازنده در تکنیک‌های مختلف ماشین‌کاری.

شهرت شرکت

شهرت شرکت

اگر مشخص شود که یک شرکت تولیدی با خطرات ناشی از ایمنی یا سایر رویه‌های عملیاتی کار می‌کند، شهرت یک شرکت تولیدی در خطر است. به این ترتیب، کنترل کیفیت باید بخشی از فرآیند ساخت آنها باشد تا ایمنی، بهره‌وری و انطباق حفظ شود.

از سازنده فلز خود بپرسید که آیا واقعاً می تواند به وعده هایی مانند استفاده از مواد اولیه مرغوب به منظور تولید محصولات مقرون به صرفه، کارکنان آموزش دیده، ماشین آلات به خوبی نگهداری و مانند آن عمل کند. به سیاست های بازرسی برای فعالیت هایی مانند نقشه کشی، تهیه پیش نویس مشخصات، صلاحیت های جوشکاری، ذخیره سازی و حمل و نقل قطعات ساخته شده توجه کنید.

به یاد داشته باشید که هر شرکتی که بتواند این بررسی های کنترل کیفیت را انجام دهد همیشه از اعتبار خوبی از سوی مشتریان حرفه ای گذشته و سایر مشتریان برخوردار خواهد بود. قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که یک بررسی جامع پیشینه انجام داده اید.

ایجاد ارتباط با مشتری

در نهایت، کنترل کیفیت در ساخت فلز، کیفیت روابط و مشارکت‌هایی را که کسب‌وکارها با مشتریان خود دارند، تعیین می‌کند. در دراز مدت، همین شرکت ها متوجه خواهند شد که داشتن یک سیستم کنترل کیفیت به خوبی تثبیت شده، ارزش بیشتری را به کسب و کار و مشتریان خود ارائه می دهد.

به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان به یک شرکت تولید فلز اعتماد می کنند، این احتمال وجود دارد که برای نیازهای مختلف به همان کسب و کار بازگردند. این به این دلیل است که آنها درک می کنند که شرکت می تواند الزامات ساخت خود را برآورده کند و قادر است قراردادهای مشارکت را بدون انکار ادعاهای خود انجام دهد.

خلاصه

چه شما یک شرکت تولیدی باشید یا صرفاً یک مشتری که نیاز به قطعات فلزی سفارشی دارید، باید اهمیت کنترل کیفیت در ساخت فلز را درک کنید.

برای تکرار، این مجموعه از سیاست های مربوط به ایمنی کارکنان، کیفیت محصول، جابجایی ماشین، ذخیره سازی محصول، حمل و نقل و موارد مشابه، همه در فرآیند ساخت فلز حیاتی هستند.

با یک سند ملموس که تعهد به کنترل کیفیت را نشان می‌دهد، یک شرکت تولید فلز نه تنها از وفاداری پایدار مشتری، بلکه از یک مدل کسب‌وکار توسعه‌یافته که می‌تواند تقریباً تمام صنایع را برآورده کند، سود خواهد برد.