برترین کشورهای تولید کننده فولاد در جهان کدامند؟

    1. چین
    2. هندوستان
    3. ژاپن
    4. ایالات متحده آمریکا
    5. روسیه
    6. کره جنوبی
    7. آلمان
  1. برترین کشورهای تولید کننده فولاد در جهان

فولاد یکی از برترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در سراسر جهان است. با میلیاردها تنی که برای ساخت و ساز استفاده می شود و در عرضه نگه داشته می شود، تولید ثابت و ثابت می ماند زیرا تقاضا برای محصولات فولادی در سراسر جهان در بالاترین حد خود باقی مانده است.

تولید فولاد نیز یک صنعت بسیار سودآور است که بزرگترین شرکت های آن با تامین ذخایر فولادی به شرکت ها و پروژه های مختلف درآمدهای هنگفتی به دست می آورند.

وقتی صحبت از تولید فولاد به میان می‌آید، تعدادی از کشورها هستند که از بقیه کشورها بالاتر هستند و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان محصولات فولادی در جهان تبدیل شده‌اند.

در اینجا نگاهی داریم به برخی از بزرگترین شرکت های تولید کننده فولاد در جهان امروز.

چین

چین که حدود 50 درصد از عرضه فولاد جهان را تولید می کند، همچنان به عنوان برترین تولید کننده تجهیزات و محصولات فولادی در جهان باقی مانده است.

در سال های 2015 و 2016، این کشور توانست 803.83 و 808.4 میلیون تن فولاد خام تولید کند که مایل ها جلوتر از سایر کشورهای تولیدکننده فولاد است.

وقتی صحبت از صادرات فولاد به میان می آید، چین نیز در صدر قرار دارد، زیرا آنها فولاد را در اختیار کشورهایی مانند کره جنوبی، ویتنام و فیلیپین قرار داده اند که محصولات فولادی نیز در آنها فراوان است.

رشد سریع اقتصادی، همراه با قیمت ارزان‌تر محصولات فولادی و تامین‌کنندگان آن، به چین کمک کرده تا بر بازار فولاد مسلط شود.

هندوستان

هند با توجه به فراوانی سنگ آهن و سایر فلزات در منطقه به همراه هزینه های ارزان نیروی کار، همواره به عنوان یکی از برترین کشورهای تولید کننده فولاد جهان باقی مانده است و در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 95.5 و 101.4 میلیون تن تولید کرده است.

مانند چین، توسعه هند به سمت تبدیل شدن به یک کشور تولید کننده فولاد توسط دولت با هدف بهبود رشد اقتصادی کشور در بلندمدت انجام می شود.

هنگامی که صحبت از ارائه فولاد با کیفیت صادراتی به میان می آید، هند نیز یکی از بهترین تامین کنندگان در جهان است، زیرا آخرین فناوری تولید و ساخت فولاد آن ها همچنان در نوآوری های صنعت پیشرو است.

ژاپن

ژاپن که به طور مداوم در حال صعود و نزول در رتبه دوم نرخ تولید است، ژاپن است که در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 104.8 و 104.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.

ژاپن که به دلیل توانایی خود در تولید محصولات فولادی با بالاترین کیفیت شناخته شده است، یکی از بهترین تامین کنندگان فولاد با عیار بالا نیز می باشد و میلیون ها تن لوازم و محصولات با کیفیت را به نقاط مختلف جهان صادر می کند. چین، کره جنوبی و تایلند از مشتریان اصلی فولاد آنها هستند.

ایالات متحده آمریکا

کشوری که قرن‌ها فولاد تولید کرده است، ایالات متحده ممکن است در رتبه‌بندی سقوط کرده باشد، اما با تولید ۷۸.۵ و ۸۱.۶ میلیون تن فولاد خام در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان باقی مانده است.

کاهش رتبه‌بندی ممکن است به دلیل تبدیل شدن این کشور به برترین واردکننده فولاد جهان و مشتری بودن برخی از کشورهای تولیدکننده فولاد نیز ایجاد شده است.

با وجود کاهش، ایالات متحده همچنان یکی از بهترین تامین کنندگان فولاد با کیفیت بالا است و به بیش از 150 کشور جهان صادر می کند.

روسیه

کشور دیگری که به یکی از صادرکنندگان برتر فولاد جهان تبدیل شده است، روسیه به طور مداوم یکی از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان برای چندین دهه بوده است، با تولید 70.5 و 71.3 میلیون تن فولاد خام در سال های 2016 و 2017.

یکی از برترین های جهان روسیه که تولید کننده گاز طبیعی و نفت خام است، تا حدی به لطف توانایی آنها در تولید فولاد با کیفیت برای صادرات، به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان باقی مانده است.

کره جنوبی

کره جنوبی در کنار همسایگان آسیای شرقی خود در چین و ژاپن، با تولید 71 و 68.6 میلیون تن فولاد خام در سال های 2016 و 2017، به یکی از تولیدکنندگان برتر فولاد منطقه تبدیل شده است.

رشد تولید فولاد آنها مانند چین و ژاپن می تواند ریشه در رشد سریع آنها در توسعه اقتصادی داشته باشد، زیرا در چند دهه گذشته شاهد رشد آنها به یک اقتصاد برتر آسیایی بوده ایم.

آلمان

بزرگترین تولید کننده فولاد اتحادیه اروپا، آلمان، بیش از 43.4 و 42.1 میلیون تن فولاد خام در سال های 2016 و 2017 تولید کرده است.

کشور دیگری که به دلیل توانایی خود در تولید فولاد صادراتی با کیفیت بالا شناخته شده است، فولاد آلمان معمولاً در صنعت خودروسازی و سلاح استفاده می شود. ، که در آن نیاز به تولید محصولات باکیفیت با تقاضای زیاد است.

خلاصه

فولاد در سرتاسر جهان به وفور عرضه می‌شود و کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان به این امر کمک می‌کنند.

این کشورها با هدف بهبود و رشد اقتصاد خود، همراه با تسلط و پیشروی بر صنعت، به طور مداوم لوازم با کیفیتی را ارائه کرده اند که می تواند برای تولید محصولات یا برای برخی از بزرگترین پروژه های ساختمانی جهان مورد استفاده قرار گیرد.