آیا می دانید تفاوت تفاوت لوله صنعتی و قوطی پروفیل چیست؟

مردم اغلب تفاوت این دو را نمی دانند. هر دوی آنها می توانند بدون درز یا جوش داده باشند. با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین لوله صنعتی فولادی و قوطی پروفیل فولادی وجود دارد.

یک لوله گرد است اما پروفیل می تواند گرد، مربع، مستطیل یا بیضی شکل باشد.

لوله ها عمدتاً برای حمل سیالات و گازها بدون توجه به صنعتی که در آن مستقر می شوند طراحی شده اند. لوله همچنین می‌توانند مایعات و گازها را انتقال دهند، اما معمولاً برای کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به لوله، از جمله صنعتی، پزشکی، هوافضا، نظامی، حمل‌ونقل، معماری و ساخت و ساز طراحی می‌شوند.

لوله صنعتی چیست؟

تفاوت لوله صنعتی و قوطی پروفیللوله صنعتی فولادی از اوایل دهه 1800 در ایالات متحده تولید شد. لوله یک بخش توخالی با سطح مقطع گرد است که در درجه اول برای حمل و نقل محصولات از جمله سیالات، گاز و غیره ساخته می شود.

اما لوله صنعتی به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در زیر زمین برای انتقال آب و گاز در سراسر شهرها و شهرک ها استفاده می شوند.

آنها همچنین در ساخت و ساز برای محافظت از سیم های برق مشخص شده اند. لوله فولادی می توانند قوی، اما سبک وزن باشند. این آنها را برای ساخت قاب دوچرخه عالی می کند همچنین در ساخت قطعات اتومبیل، واحدهای تبرید، سیستم های گرمایش و لوله کشی، میله پرچم و چراغ های خیابان استفاده می شوند.

مهمترین قسمت برای تعیین سایز لوله، قطر خارجی (OD) همراه با ضخامت دیواره (WT) است. OD منهای 2 برابر WT (برنامه) قطر داخلی (ID) لوله را تعیین می کند که ظرفیت مایع لوله را تعیین می کند.

در صنعت، وقتی در مورد لوله صحبت می کنیم، تمایل داریم که یک نام و ضخامت صدا کنیم، مانند برنامه 2 اینچی ضخامت 2، بیشتر لوله ها در طول 6 یا 12 متر فروخته می شوند.

پروفیل فولادی چیست؟

لوله فولادی - تفاوت لوله صنعتی و قوطی پروفیللغت پروفیل به مقاطع توخالی گرد، مربع، مستطیل و بیضی اطلاق می شود که برای تجهیزات تحت فشار، برای کاربردهای مکانیکی و برای سیستم های ابزار دقیق استفاده می شود.

پروفیل را می توان از مواد اولیه مختلفی مانند آهن، کربن، منگنز، وانادیوم و زیرکونیوم ساخت. مانند لوله، پروفیل ها می توانند به صورت بدون درز یا جوشی تولید شوند.

لوله بدون درز یک بلوک جامد از فولاد است که به شکل گرد در می آید و سپس سوراخ می شود و تا طول نهایی آن کشیده می شود.

به این فکر کنید که یک دسته خمیر بازی داشته باشید و آن را به شکل استوانه درآورید. سپس انگشت خود را از وسط فشار دهید و با خمیر اضافی آن را درازتر کنید.

به این ترتیب لوله مانیسمان تولید می شود، اما فرایند واقعی آن گرم و همراه با چرخش مواد است و کاملاً با ماشین آلات انجام می شود.

از طرف دیگر، لوله های فولادی جوش داده شده از کلاف ورق ساخته می شود.

کلاف ورق سیاه خم می شود و سپس به شکل گرد در می آید و انتهای لبه ی آن به هم جوش می شود. از آنجا که، لوله را می توان به سادگی به طول معینی برش داد، یا می توان آن را به پروفیل تبدیل کرد به اشکال دیگر مانند مربع، مستطیل، بیضی و غیره .

بورس آهن امکان تولید لوله و پروفیل با طول سفارشی را دارد و شما می توانید هزینه های برش کاری و زمان تولید خود را کاهش داد.

جهت دریافت قیمت لوله و قیمت پروفیل با کارشناسان بورس آهن تماس بگیرید