در خصوص جداول استاندارد ورق های فلزی، باید بگویم که از ورق فولادی در صنایع گوناگونی بهره گیری می کنند. مطمئنا شما می توانید در محیط زندگی خود از این محصول که در وسایل پیرامونتان زیاد به کار رفته است، مشاهده کنید.

اما در تولیدات، آلیاژها و عناصر مختلفی که به کار رفته است و هر کدام با هم متفاوت اند، نمی توانید استفاده از آن را تشخیص دهید. در خصوص ورق ما باید شما را با مباحثی مانند شمش های فولادی که از آنها ورق های مختلفی تولید می شود، آشنا کنیم. ابتدا به شمش فولادی می پردازیم.

به این محصول حرارت معین و مشخص شده می دهند، سپس از بین غلتک هایی ویژه آن را عبور می دهند تا به سایز و ابعاد در نظر گرفته شده، برسانند. البته در نظر داشته باشید ورقه هایی که ضخامتشان از ۴ میلیمتر تجاوز نمی کند، در اصطلاح به آن ها ورق میگویند، اما اگر از ۴ میلی متر بیش تر باشند، نام صفحه را به خود می گیرند.

در آشنایی با مدل های مختلف ورق فلزی باید عرض کنیم که آلیاژ های گوناگونی دارند. برای مثل آلومینیوم، مس، برنج و غیره جزو آن ها هستند. همچنین محصولاتی که با درصدهای گوناگونی ساخته می شوند و از روش های نورد سرد و گرم برای تولید شان استفاده می شود، جزو آن ها به شمار می آید.

در اصطلاح بازاری به ورقه هایی که با استفاده از روش نورد سرد تولید می شوند، ورق روغنی می گویند. همچنین تولیداتی که با روش نورد گرم تولید می‌شوند را ورق سیاه می نامند. البته هرکدام از این ورقه ها مدل های گوناگونی دارند. همانطور که دارای خصوصیت های خاص و وزن مشخصی نیز هستند.

جداول وزنی استاندارد ورق های فلزی و انواع آن:

این ورق ها به ۷ دسته تقسیم می شوند، و به نام های زیر می باشند:

  1. ورق های روغنی،
  2. ورق های گالوانیزه
  3. ورق های استیل
  4. ورق های رنگی
  5. ورق اسید شویی
  6. ورق سیاه
  7. ورق آجر دار

هر کدام از این ورق ها را در ادامه برای شما جداگانه توضیح می دهیم. تا دید بهتری به آن ها داشته باشید.

جداول وزنی استاندارد ورق های فلزی برای ورق روغنی:

ورق روغنی نامی بود که بازاری ها روی آن نهادند و البته این نام بی ارتباط با شکل آن نیست. زیرا پوششی از روغن روی این ورق ها قرار دارد. این ورق به شکل نورد سرد تولید می‌شود و ضخامت آن، از ضخامت بالا به پایین تبدیل می شود.

شکل ظاهری این ورق ها بسیار یکنواخت، براق و زیبا است. به خاطر کیفیت بالای آن در صنایعی مثل بدنه های ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی مورد بهره برداری قرار می گیرد، زیرا در این محصولات زیبایی ظاهر شرط اول می باشد.

در زیر، جدول وزنی ورق روغنی را برای شما به نمایش داده ایم.

جدول وزنی ورق روغنی:

جدول وزنی ورق روغنی

جداول وزنی استاندارد ورق های فلزی و معرفی ورق گالوانیزه:

توجه داشته باشید که از طرق گوناگون فلزات را گالوانیزه می کنند. بدین شکل که باید ورقه ها در حوضچه های مذاب روی، کاملاً فرو روند و روی آن ها را مذاب روی بگیرد. سه مدل مختلف از این گالوانیزه وجود دارد، که به نام های زیر می باشند:

  1. گالوانیزه بدون گل
  2. گالوانیزه گل درشت
  3. گالوانیزه گل ریز

در زیر، جدول استاندارد وزن ورق گالوانیزه آورده شده است.

جدول وزنی استاندارد وزن ورق گالوانیزه:

جدول استاندارد وزن ورق گالوانیزه

جداول وزنی استاندارد ورق های فلزی از جمله ورق استیل:

این ورق در واقع یک آلیاژ می باشد که تقریبا ۲ درصد کربن را در خود جای داده است. این مقدار کربن در ورق استیل باعث می شود تا خاصیت مکانیکی و سختی آن مختلف باشد.

در نظر داشته باشید که در ورق استیل حاوی کربن کمتر از ۱۵ درصد، فولاد ساده نرم کربنی جای می‌گیرد. عموماً از ورق استیل برای محصولاتی مانند میخ، پرچ، لوله های درزدار بهره گیری می شود. اگر میزان کربن آن از ۱۵ درصد تا سه دهم درصد باشد، کم کربن به شمار می آید و در محصولاتی مثل تیرآهن، میلگرد، چرخ دنده و غیره از آن استفاده می شود.

اما اگر مقدار آلیاژ کربن از 0.3 تا 0.6 باشد کربن متوسط نام می گیرد و برای تولید شفت، میلینگ و فنر بسیار ایده آل است. لذا در ساخت این محصولات از آن استفاده می نمایند. در خصوص استیل هایی که خواص ضد زنگ دارند، باید بگوییم در ترکیبات آن ها از نیکل، مولیبدن و کروم نیز می باشد.

این موارد باعث می ‌شوند که مقاومت آن ها در برابر خوردگی زیاد شود. این محصول خصوصیات بارزی دارد، آن هم قابل بازیافت بودن می باشد.

 جدول وزنی ورق استیل را ارائه داده ام:

جدول وزنی ورق استیل

جداول استاندارد وزنی ورق های فلزی برای ورق رنگی:

باید بدانید که ورق رنگی، از ورق گالوانیزه گرفته می شود. تنها تفاوت این است که به آن رنگ و آستر میزنند و پس از فرآیندی حرارتی در کوره ها به ورق های رنگی مبدل می شود.

رنگ هایی که در ورق رنگی وجود دارند، نظیر سفید، آبی، قرمز، زرد، سبز، نارنجی، قهوه ای، لیمویی، بنفش و غیره است. کاربرد آن ها عموماً برای لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال، کابینت و همینطور صنایع فلزی، صنایع ساختمانی و صنعت حمل و نقل است.

جدول وزنی ورق اسید شویی:

این ورق تقریباً مشابه ورق روغنی است، از ورق‌های گرم ساخته می‌شود و در فرایند تولید ذغال های روی سطوح آن ها را به طور کل از بین می برند و ناخالصی هایش را هم با اسید از بین می برند و پس از آن از نبرد گرم استفاده می کنند، لذا آن را به ضخامتی که مورد نظر است می ‌رسانند.

در زیر، جدول وزنی ورق اسید شویی را ارائه داده ایم:

جدول وزنی ورق اسید شویی

جداول وزنی استاندارد ورق سیاه:

ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم یکی دیگر از این محصولات است. در واقع ورق سیاه از خروجی نورد گرفته می شود و مطمئناً نام آن مرتبط با ظاهرش است، که سیاه می باشد.

 جدول وزنی ورق سیاه را برای شما ارائه داده ایم

جدول وزنی ورق سیاه

جدول وزنی استاندارد ورق آجدار

جدول وزنی استاندارد ورق آجدار

دریافت قیمت و خرید ورق

جهت خرید ورق و دریافت راهنمای خرید ورق با  کارشناسان بورس آهن مشاوره کنید و بروزترین لیست قیمت را دریافت کنید. لیست قیمت ورق را می توانید از صفحات مربوطه دریافت کنید جهت سهولت لینک صفحات قیمت گذاری در زیر قرار داده شده است .

با توجه به اهمیت کیفیت ورق پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

“ اطمینان از محصولات و خرید مطمئن از اصول مشتری مداری بورس آهن اصفهان است”

بورس آهن اصفهان انواع ورق را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر ارائه و عرضه می‌کند. این فروشگاه با سابقه درخشان، خود را متعهد به مشتریان عزیز می داند. با پایبندی به سه اصل، خرید امن، آسان و ارزان موفق به ارسال آهن آلات به تمامی پروژه ها در استان ها و شهرستان های کشور عزیزمان شده است.

اشتراک گذاری