استراکچر فلزی برای جرثقیل و پل هوایی منحصر به فرد هستند زیرا نسبت وزن به دهانه فوق العاده بالایی دارند. این که به آنها قابلیت استفاده تقریبا نامحدودی می دهد.

جرثقیل با استراکچر فلزی چه تفاوتی با سایر جرثقیل های سقفی دارد؟

جرثقیل سقفی چیست ؟

پل های جرثقیل سقفی – که گاهی استراکچر فلزی یا تیر ورق نامیده می شوند – از ساختار I پردازش شده استفاده می کنند که به دلیل خمش و سختی برشی بالا مشهور هستند.

از نظر عملکردی، به این معنی است که پل می تواند یک نیروی عمودی (بار) را در هر نقطه در طول خود تحمل کند و در برابر خمش مقاوم است، بنابراین درست کار می کند.

همچنین مقاومت فوق العاده بالایی در برابر کمانش دارد که مزایای آشکار خود را دارد.

جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر فلزی قوطی منحصر به فرد است زیرا با استفاده از ورق ساخته می شوند تا ساختاری قوطی شکل با نسبت وزن به دهانه برتر در مقایسه با تیر I سنتی ایجاد کنند. فرم قوطی پروفیل همچنین قادر به تحمل بارهای بالاتر از یک تیر I است.

هر نوع تیر I از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک جان و یک فلنج. جان عنصر عمودی در وسط است که عمود بر کف قرار دارد. فلنج عنصر افقی است که در امتداد بالا و پایین جان قرار دارد و فلنج ها به موازات کف قرار دارند.

جرثقیل سقفی معمولی با استفاده از تیر ورق I شکل  دارای یک جان و یک فلنج در بالا و پایین آن  جان است. جرثقیل استراکچر فلزی قوطی شکل از دو جان و یک فلنج بالا و پایین استفاده می کند که شکل قوطی را ایجاد می کند.

با وجود تفاوت در شکل پل، جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی شکل هنوز از ریل های انتهایی با طراحی مناسب برای اتصال آن به باندهای پل استفاده می کند.

مزایای جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی شکل چیست؟

مزایای جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی شکل چیست؟

در حالی که یک جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی شکل مانند اکثر جرثقیل های سقفی دیگر عمل می کند، شکل آن برای ارائه مزایای خاصی در نظر گرفته شده است.

افزایش قدرت

برای اینکه بدانید ساختار یک قوطی قوی است، مدرک مهندسی لازم نیست. این مزیت های ارزشمندی را برای طراحی جرثقیل فراهم می کند زیرا جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی را قادر می سازد تا بارهای بیشتری را تحمل کند و آنها را برای کاربردهای صنعتی ایده آل مناسب کند.

همچنین می‌توان آن را برای مکان‌هایی که فضا محدود است، که نیاز به یک جرثقیل سقفی با ظرفیت بسیار بالا وجود دارد، نصب کرد. جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی نسبت به استراکچر I شکل مزیت دارد زیرا برای رسیدن به ظرفیت یکسان نیازی به افزایش ارتفاع آن نیست.

کاربرد بی حد و حصر

از آنجایی که شکل قوطی دارای چهار ضلع مجزا است، ظرفیت وزن جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی را می توان به راحتی با توجه به ضخامت فولاد مورد استفاده برای هر پانل و با استفاده از گیره های داخلی افزایش داد.

افزودن پل دوم ظرفیت را بیشتر افزایش می دهد و برخی از سازندگان جرثقیل هایی با ظرفیت 150 تن تولید می کنند.

همچنین، هر جرثقیل با استفاده از قوطی استراکچر به طور خاص برای هدفی طراحی و ساخته شده است به این معنی که طیف وسیع تری از اندازه ها و طرح ها امکان پذیر است.

صرفه جویی در هزینه

در برخی موارد، جرثقیل با استفاده از استراکچر قوطی شکل می تواند مقرون به صرفه تر از جرثقیل های دیگر باشد. به عنوان مثال، اگر یک استراکچر نیاز به طول 21 متر داشته باشد، پردازش یک استراکچر I شکل به دلیل ماشین آلات درگیر هزینه بالایی خواهد داشت.

جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی با استفاده از مواد ورق سیاه ارزان قیمتی ساخته می شود که اغلب ارزان تر از دیگر مواد است.

(بازده هزینه را نباید با هزینه کم اشتباه گرفت.)

معایب جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی چیست؟

مانند بسیاری از جرثقیل ها، ویژگی های طراحی منحصر به فرد آنها همچنین منجر به معایبی در جنبه های دیگر استفاده از آنها می شود.

هزینه

یکی از بزرگترین ملاحظات هزینه هر جرثقیل سقفی، مواد (فولاد) مورد استفاده در ساخت و ساز است. ورق سیاه مورد استفاده برای جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر قوطی ارزان تر از سایر مصالح است، اما نیروی کار بیشتر و فرایند تولید پیچیده تری نیاز دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد جرثقیل های سقفی نیز به صورت سفارشی طراحی و تولید می شوند. این عدم استانداردسازی به این معنی است که هزینه های بالاتری دارند.

قیمت دقیق و معادل آن با استفاده از ساختار I-beam بسته به نیازهای خاص متفاوت است، بنابراین تعیین کمیت تفاوت دشوار است.

جرثقیل سقفی با استفاده از استراکچر معمولاً برای کاربردهای سبک (زیر 5 تن) و دهانه سقف زیر 18 متر توصیه نمی شود.

چگونه می توانم جرثقیل سفارش دهیم؟

به عنوان یک جرثقیل کاملا سفارشی، جرثقیل های سقفی باید مطابق با استانداردهای دقیق ساخته شوند. برای اطمینان از ایمن بودن سرمایه گذاری خود، باید به یک سازنده جرثقیل با تجربه و معتبر اعتماد کنید.

بورس آهن با سابقه طولانی مدت در تولید انواع جرثقیل های سفارشی، یک تولید کننده صنعتی قابل اعتماد با مجموعه ای مجهز به انواع دستگاه ها است. تیم متخصص ما آماده کمک به شماست.