تولید فولاد

چین به بزرگترین تولیدکننده فولاد و آهن در جهان تبدیل شده است. آنها ظرفیت بیشتری ایجاد کرده اند تا با افزایش تقاضای فولاد همگام شوند.

فولاد امروزه در بسیاری از صنایع بسیار محبوب و ضروری شده است. چین نه تنها برای کشور خود فولاد تولید می کند ، بلکه بزرگترین صادرکننده فولاد به بسیاری از کشورهای دیگر در جهان است. سهم چین در تولید فولاد نیز هر سال در حال افزایش است.

فولاد چیست؟

هسته ی آهنی

فولاد از سنگ آهن ساخته می شود. سنگ آهن سنگ و مواد معدنی است که می توان از آنها آهن فلزی استخراج کرد. فولاد ابتدا با استفاده از روشی که مقدار مناسب کربن و آهن را به هم پیوند می دهد ، در هند کشف و تولید شد.

مشخصات فولادی معمولی

مشخصات شامل ویژگی های فولاد مانند سختی ، چقرمگی ، استحکام کششی ، استحکام تسلیم ، خوردگی و موارد دیگر است.

  1. حرارت خاص فولاد – ظرفیت حرارتی خاص فولاد 420 J/(kg C) است. این می تواند در تولید فولاد مهم باشد.
  2. وزن مخصوص فولاد – وزن مخصوص فولاد حدود 7.8 – 7.9 کیلوگرم در متر مکعب است. مهم است که وزن محصول فولادی خریداری شده را بدانید. این می تواند ایمنی و پشتیبانی محصول فولادی را در ساختار آن تضمین کند.
  3. وزن مخصوص فولاد – فولاد دارای وزن مخصوص 7850 کیلوگرم در دسی متر مکعب است.
  4. استحکام فولاد – استحکام کششی به اندازه گیری نیروی مورد نیاز برای شکستن مواد اشاره دارد. استحکام عملکرد به اندازه گیری نیروی مورد نیاز برای شروع خم شدن یا تغییر شکل مواد اشاره دارد.

مزایای فولاد

  • سرعت ساخت
  • صرفه جویی در هزینه
  • طراحی جذاب
  • استحکام و دوام بالا
  • پایدار
  • موثر و قابل اعتماد
  • قابل اصلاح

صنعت فولاد

ساختار فولادی مشترک

صنعت فولاد به طور مداوم در سراسر جهان در حال رشد است. فولاد تقریباً در بسیاری از کشورها به اصلی ترین پروژه ها تبدیل شده است.

کشورهایی که فولاد دارند

فولاد اغلب به دلایل مختلف در صنایع مختلف استفاده می شود ، بنابراین کشورهای زیادی در سراسر جهان فولاد تولید می کنند. با این حال ، هنوز کشورهایی وجود دارند که ممکن است از ظرفیت یا ظرفیت کافی برای تولید فولاد خود یا تولید کافی برخوردار نباشند. بنابراین ، واردات مقادیر زیادی فولاد اغلب در آن کشورها انجام می شود.

واردات فولاد به مقدار زیاد

صنعت فولاد چقدر اهمیت دارد؟

تولید فولاد اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا صنایع بیشتری به دلیل مزایای خود از فولاد در پروژه های مختلف استفاده می کنند.

فولاد برای چه مواردی استفاده می شود؟

از آنجا که استفاده از فولاد مزایای زیادی دارد ، استفاده از آن از مواد رایج است

  • ساختمانها
  • خانه ها
  • ابزارها
  • اتومبیل ها
  • قطارها
  • کشتی ها
  • ماشین آلات
  • لوازم خانگی
  • سلاح
طراحی ساختمان فولادی

چه صنایعی بیشتر از فولاد استفاده می کنند؟

فولاد مورد استفاده در سراسر جهان به بخشهای مختلف توزیع می شود:

بخش درصد فولاد مورد استفاده در سراسر جهان
ساختمان و زیرساخت 52٪
تجهیزات مکانیکی 16٪
خودرو 12٪
محصولات فلزی 10٪
حمل و نقل دیگر
تجهیزات برقی
لوازم خانگی

بزرگترین شرکتهای فولادی کدامند؟

10 شرکت بزرگ فولادی جهان عبارتند از:

  • ArcelorMittal (لوکزامبورگ) – 96.5 میلیون تن فولاد تولید شده در سال 2020 تولید کرد. آنها شرکت پیشرو در فولاد و معدن هستند.
  • China Baowu Group (China) -67.5 میلیون تن در سال 2020 تولید کرد. این شرکت دومین شرکت بزرگ است و تلاش خود را بر تولید دوستدار محیط زیست متمرکز می کند.
  • شرکت فولاد نیپون (ژاپن) – 49.3 میلیون تن تولید کرد. این شرکت در ژاپن هدایت می شود ، اما دارای پایگاه های شرکت در سراسر جهان است که فولاد را برای پروژه های بزرگ و کوچک تأمین می کند.
  • گروه HBIS (چین) – 46.9 میلیون تن تولید کرد. این گروه به بزرگترین تامین کننده فولاد در چین برای لوازم خانگی ، پل و ساختمان تبدیل شده است. علاوه بر این ، آنها دومین تامین کننده بزرگ چین برای خودرو هستند.
  • Posco (کره جنوبی) – 42.9 میلیون تن تولید کرد. این اولین کارخانه فولاد یکپارچه در کره است.
  • گروه شاگانگ (چین) – 40.7 میلیون تن تولید کرد. آنها مطمئن می شوند که از فناوری ها و تجهیزات پیشرفته برای کارآمدترین استفاده می کنند.
  • گروه آنستیل (چین) – 37.4 میلیون تن تولید کرد. آنها بر تنظیم ، اصلاح ، نوآوری و قدرت فولاد خود تمرکز می کنند. آنها برای استفاده از بهترین مواد و “ایجاد زندگی بهتر” تلاش می کنند.
  • JFE Steel Corporation (ژاپن) – 29.2 میلیون تن تولید کرد. چشم انداز آنها این است که “[contribute] به جامعه ای با جدیدترین فناوری جهان “. آنها همچنین به ایجاد روابط با مشتریان خود اهمیت می دهند.
  • گروه Jianlong (چین) – تولید 27.9 میلیون تن. این شرکت یک شرکت خصوصی تولید فولاد است.
  • گروه شوگانگ (چین) – تولید 27.4 میلیون تن. این یک شرکت فولادی دولتی چین است. این یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید فولاد در چین است. آنها بیش از کار با فولاد ، مانند زیرساخت های شهر ، معادن ، املاک و امور مالی را انجام می دهند.

فولاد چگونه ساخته می شود

فولاد معمولاً با استفاده از کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی ساخته می شود. در کوره بلند از زغال سنگ استفاده می شود که به صورت پودر درآمده است. زغال سنگ پخته شده و به “کک” تبدیل می شود.

سپس از کک برای ذوب سنگ آهن استفاده می شود. کوره قوس الکتریکی فرآیند جدیدتری است. در این روش از جریان الکتریکی برای ذوب آهن و تولید فولاد مذاب استفاده می شود.

کارخانه فولاد

نورد فولاد

کارخانه های فولاد یک کارخانه صنعتی با هدف تولید فولاد هستند. انواع مختلفی از کارخانه های فولاد سازی وجود دارد مانند

  • کارخانه فولاد یکپارچه
  • کارخانه فولاد تخصصی
  • کارخانه فولاد سنگ آهن
  • ضایعات آهن و فولاد
  • کک

آیا فولاد سازگار با محیط زیست است؟

مهم است که اطمینان حاصل شود که محیط زیست تحت تأثیر تولید قرار نمی گیرد. در بورس آهن آلات ، ما تلاش می کنیم اطمینان حاصل کنیم که تولید از تمام مقررات ایمنی محیط پیروی می کند. ما به شدت تولید فولاد سازگار با محیط زیست را ترویج می کنیم.

فولاد یک محصول قابل بازیافت است و تأییدی بر کاهش ضایعات در ساخت فولاد وجود دارد. این عمدتا به این دلیل است که محصولات فولادی متناسب با ساختار خاصی در طول کار طراحی می شوند. بنابراین ، در صورت انجام صحیح ، ضایعات کمی از محصولات فولادی وجود خواهد داشت.

کوره قوس الکتریکی

با این حال ، داشتن تولید دوستدار محیط زیست به فناوری نیز بستگی دارد. کوره بلند می تواند با حل کربن در آهن یا فولاد بسیار آلوده کننده باشد. برخی از فناوری های مدرن ، مانند کوره قوس الکتریکی (EAF) آلودگی را کاهش داده است. استفاده از EAF چاپ پای کربنی را کاهش می دهد و بیشتر و بیشتر در تولید فولاد محبوب می شود. بسیاری از شرکت ها با تمام سیستم های خود به دنبال راهی “سبزرنگ” هستند.

مروری بر محصولات فولادی

فولاد خام در مقابل محصولات نهایی فولاد

فولاد خام محصولی بدون روکش است. احتمال زنگ زدگی بیشتر است. محصولات نهایی برای محافظت بیشتر و ظاهری تمیز روی آنها روکش دارند. کت شفاف یک پایان است که هنوز ظاهر صنعتی دارد ، اما توسط کت محافظت می شود که مدت زمان زیادی دوام می آورد. در نهایت ، یک روکش روی وجود دارد. این باعث می شود فولاد نقره ای روشن تر و تمیزتری داشته باشد. این پوشش برای استفاده در فضای باز پایدار است.

محصولات فولادی محبوب

محبوب ترین محصولات فولادی که به فروش می رسند عبارتند از:

پرتو می زنم
لوله بدون درز
ورق فولادی نورد گرم

ما متعهد هستیم که به مشتریان خود در سراسر جهان برای خرید فولاد کمک کنیم و از این رو به طور مداوم پست های آموزنده مربوطه را به روز می کنیم:

تجارت فولاد

ابزارهای اصلی مالی برای تجارت فولاد:

  1. بدون نسخه (OTC) – این شامل یک قرارداد خصوصی بین معامله گر و مشتری است ، اما نه در قالب یک قرارداد استاندارد. این به معامله گران این فرصت را می دهد تا از گزینه ها و مبادله محصولات در معاملات خود استفاده کنند. از آنجا که این قرارداد خصوصی است ، نسبت به سایر گزینه های قرارداد ریسک بیشتری دارد. یک فرابورس می تواند برای درجه یا مقدار فولاد مورد توافق انجام شود ، اما برخی مشخصات دیگر ممکن است به قرارداد آتی نیاز داشته باشند.
  2. قراردادهای آتی – فولاد در بورس قابل معامله است. قراردادی وجود دارد که یک قرارداد تسویه نقدی است. هر قرارداد می تواند مقدار معینی از فولاد را در تن متریک محاسبه کند. قیمت قرارداد بین دو طرف بر اساس تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش تسویه می شود.
  3. ETF های فولادی – مشابه بازار سهام ، سهام قابل معامله با شرکتهای تولید کننده فولاد است.
  4. قرارداد تفاوت (CFD) – این امر امکان گمانه زنی در مورد قیمت سهام شرکت های تولید کننده فولاد را می دهد. ارزش CFD تفاوت بین قیمت سهام هنگام خرید و قیمت فعلی است. CFD ها نیز بسیار خطرناک هستند.

تنظیم فولاد

مقررات خرید فولاد

بیشتر مقررات زمانی وضع می شود که شرکت ها فولاد خود را وارد می کنند. به طور معمول ، برای واردات فولاد مجوز واردات و هنگام صادرات فولاد مجوز صادرات مورد نیاز است. مشخصات ممکن است برای هر کشور متفاوت باشد.

مقررات ایمنی در صنعت فولاد

توپ های سنگ زنی آزمایش شده است

قبل از حمل و نقل محصول ، مهم است که فولاد مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شود. بسته به محصول ، انواع مختلفی از آزمایش وجود دارد. ممکن است محصولات مورد آزمایش قرار گیرند

  • سختی
  • تنش
  • ضربه
  • مقاومت در برابر خوردگی و سایش
  • استحکام – قدرت

صنعت فولاد چین

صنعت فولاد چین سریعتر از سایر کشورها در حال رشد است و اکنون بزرگترین مشارکت کننده در تولید فولاد در جهان است. در دهه 1900 ، صنعت فولاد چین بسیار کوچک بود. پس از جنگها ، چین در مقایسه با تولیدات سایر کشورها عقب ماند.

در اواخر دهه 1900 بود که آنها رشد سریع در اقتصاد خود داشتند و صنعت فولاد آنها تولید خود را افزایش داد. از آن زمان به بعد به رشد خود ادامه داده است.

واردات بسته نرم افزاری فولاد

چقدر فولاد از چین وارد می شود؟

چین بزرگترین صادرکننده فولاد در جهان است. آنها به بیش از 200 کشور/منطقه صادر می کنند. در سال گذشته ، چین بیش از 62 میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است.

چه عواملی باعث افزایش تولید صنعتی آهن و فولاد در چین شد؟

این صنعت ابتدا به دلیل تقاضا در کشاورزی برای استفاده از ابزار ، علاوه بر تقاضا برای سلاح ، ساختمان و پل گسترش یافت. با گذشت زمان ، تقاضا برای آهن و فولاد افزایش یافت و چین ظرفیت بیشتری برای تولید فولاد ایجاد کرد.

کیفیت فولاد چینی

چین در حال حاضر سخت در تلاش است تا مطمئن شود تمام فولاد تولید شده آنها از کیفیت بالایی برخوردار است. برای این شرکت های چینی مهم است که بر کیفیت و کمیت تمرکز کنند ، نه فقط رقابت کمیت و قیمت. این ممکن است منجر به محدودیت ظرفیت برای شرکت های تولید کننده فولاد شود.

تولید فولاد چین

روند سالانه تولید فولاد چین در سال 2020:

خرید عمده از چین

ما بسیاری از محصولات فولادی را ارائه می دهیم که می توانند در اشکال و اندازه های مختلف متناسب با نیازهای پروژه مشتری ارائه شوند. ما محصولاتی را عرضه می کنیم که می تواند در صنایع مختلف برای مصارف مختلف استفاده شود.

حمل و نقل فولاد: واردات از چین

ظروف واردات فولاد

فولاد معمولاً با بارگیری کامیون با استفاده از تجهیزاتی که برای حمل بسته های سنگین فولادی ایمن است ، حمل می شود. قبل از حمل به مقصد یا بندری که برای صادرات به خارج از کشور ارسال می شود ، به درستی ایمن می شود.

متداول ترین روشهای حمل فولاد عبارتند از:

در بسته های مختلف/ظروف مانند:

تایپ کنید برای چه محصولی؟
ظروف 20 فوت اکثر محصولات فولادی ، بسته بندی شده ، را می توان در این ظرف حمل کرد
ظروف 40 فوت مقدار بیشتری از اکثر بسته های فولادی
کیسه های بزرگ پلی پروپیلن سنگ زنی توپ های فولادی رسانه ای یا سایر محصولات فولادی کوچک
بشکه طبل 200 لیتری سنگ زنی توپ های فولادی رسانه ای یا سایر محصولات فولادی کوچک
بسته های بسته شده سیم پیچ های سیم به بند نیاز دارند تا در حین حمل و نقل جدا نشوند
حمل و نقل فله کلیه محصولات فروخته شده در بورس آهن به صورت عمده به خارج از کشور ارسال می شود

محدودیت هایی برای محصولات فولادی خاص وجود دارد که بسته به مقررات کشور می توانند وارد و صادر شوند. همچنین معمولاً باید گواهی تأیید واردات و صادرات برای شرکت ها وجود داشته باشد. بسیاری از کشورها از تولیدکنندگان فولاد کشور خود حمایت می کنند و بنابراین محدودیت های واردات سختگیرانه تر است.

واردکنندگان برتر

واردکنندگان اصلی فولاد هستند

  1. ایالات متحده
  2. اتحادیه اروپا
  3. آلمان
  4. ایتالیا
  5. ویتنام
  6. تایلند
  7. اندونزی

صادرکنندگان اصلی فولاد هستند

  1. چین
  2. ژاپن
  3. روسیه
  4. کره جنوبی
  5. آلمان
  6. ایتالیا