هنگام شروع یک پروژه تجاری یا ساختمان سازی، نیازمند سازنده سازه فولادی با مهارت هستید. در حالی که انواع مختلفی از مصالح ساختمانی وجود دارد، سازه فولادی اغلب در مورد استحکام، شکل‌پذیری و دوام برتری دارد.

اما، این فقط در مورد مواد نیست. برای موفقیت پروژه – به خصوص وقتی صحبت از پروژه های پیچیده با ذینفعان متعدد و ضرب الاجل های فشرده زمانی باشد – سازنده ای که شما انتخاب می کنید مهم است. سازندگان بی‌تجربه و اشکالات کوچک می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ شود.

سازه فولادی

در این مقاله ده مورد که باید در انتخاب سازنده سازه فولادی مورد توجه قرار بدهید توضیح داده ایم.

1. سازنده سازه فولادی چقدر با تجربه است؟

هنگامی که به دنبال یک سازنده سازه فولادی هستید، تجربه مهم است و اولین چیزی که باید بررسی کنید پروژه های فعلی و گذشته آنها است.

تجربه عملی و عملی مهم است و برای تضمین آن، باید نمونه هایی از کار را ببینید. آیا می توانند نموه کار مشابهی را معرفی کنند؟

شما همچنین نیاز است همه افرادی که در آن پروژه ها شرکت داشته اند را بررسی کنید. شما نیاز به بررسی عملکرد :

  • مهندسان – آیا آنها در تبدیل نقشه های ساخت ساز به پروژه های اجرایی خوب هستند؟ آیا می توانند نمونه کاری را معرفی کنند؟
  • تامین کنندگان – آیا آنها در رشته خود پروانه و مجوز فعالیت دارند؟
  • مدیران پروژه – آیا آنها با فرآیند اجرای کامل آشنایی؟ آیا آنها نمونه ای از پروژه های گذشته دارند؟
ساخت سازه فولادی

بررسی سازندگان سازه های فولادی یک فرآیند دو قسمتی است که شامل درک کارهایی است که آنها انجام داده اند و با چه کسانی کار کرده اند است.

2. فرآیند اجرا چگونه است؟

برای ساخت سازه، معماری پیچیده و پروژه های فلزکاری صنعتی ضروری است که عناصر سازه در زمان مناسب آماده باشند و نیاز به همکاری نزدیک با خرده فروشان، سازندگان و … است. سازنده سازه فلزی چگونه فرآیند را اجرا و زمان بندی میکند؟ برای پروژه های پیچیده، نیاز به یک تفکیک دقیق دارید که هزینه ها را در طول مسیر پوشش می دهد. باید در نظر بگیرید:

  • آیا این فرآیند جامع و واقع بینانه است؟
  • آیا تلرونس هایی را برای تأییدیه هایی که نیاز دارید در نظر می گیرد و پلن اضافه می کند؟
  • آیا شامل مجوزهای لازم است؟
  • آیا شامل بازدید از محل پروژه برای ارزیابی اجرا می شود؟
  • آیا تمام بررسی های ایمنی و اقدامات احتیاطی را در بر می گیرد؟
  • آیا زمانی را برای ارتباط با هر یک از ذینفعان مختلف اختصاص می دهد؟

اگر سازنده سازه فولادی هر یک از سوالات یا درخواست های بالا را برای در نظر نگیرد باید به دنبال سازنده دیگری باشید.

سازه فلزی

3. سازنده سازه فولادی چقدر با شما ارتباط برقرار می کند؟

سازنده سازه چگونه برنامه ریزی می کند که هر مرحله را با شما و سایر ذینفعان در طول پروژه ارتباط برقرار کند؟ برای پروژه های چالش برانگیز، مشکلات هماهنگی کوچک ارتباطی می تواند به مشکلات بزرگ تبدیل شود. از سازنده سازه بپرسید:

  • در طول مدت پروژه با چه کسی صحبت خواهم کرد؟
  • بهترین راه برای ارتباط چیست؟
  • اگر نتوانم با شما تماس بگیرم، از چه کسی و چه زمانی پاسخ خواهم داد؟
  • چگونه از دستاوردها یا مسائل مهم آگاه خواهم شد؟

شما به دنبال ارتباط آسان و شفاف با یک چرخش سریع هستید. اگر سازنده سازه فولادی فرآیند ثابتی برای برقراری ارتباط با مشتریان ندارد که هر سه نیاز را برآورده کند، باید او را فراموش کنید.

سازه فولادی

4. چه گواهینامه ها و مجوزهایی دارد؟

سازنده سازه فولادی که مد نظر شماست چه گواهینامه ها و مجوزهایی دارد؟

  • AISC – AISC شناخته شده ترین استاندارد را برای کیفیت در صنعت سازه های فولادی صادر می کند. AISC خواستار یک ارزیابی دقیق است که شامل بررسی اداری، ممیزی اسناد و ممیزی در محل است.
  • CWI – آیا جوشکارها بازرسان جوشکاری معتبر هستند؟ CWI توسط انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) صادر می‌شود و به تأیید اینکه جوشکارها بالاترین سطح کیفیت کار را نشان می‌دهند کمک می‌کند.
  • گواهینامه های محلی: تولیدکنندگان فولاد معمولاً برای کار در شهرستان ها و شهرهای مختلف تأیید شده اند. اطمینان حاصل کنید که کارخانه فولاد مورد نظر شما برای کار در محل تایید شده است.

5. آیا سازنده سازه فولادی متخصص است؟

در ساخت سازه های فولادی، فقط تجربه های اجرایی عمومی مهم نیست، بلکه تجربه تخصصی پروژه نیز مهم است.

آیا سازنده سازه فولادی که مد نظر شماست تخصص دارد یا آنقدر بزرگ است که انواع مختلف پروژه ها را با موفقیت به پایان رسانده باشد؟ در غیر این صورت، آنها ممکن است در پروژه دچار مشکل شوند و منجر به شکست و مشکلات مالی شوند.

سازه فولادی، اسکلت فلزی

پروژه های سازه فولادی می توانند آنقدر بزرگ و چند وجهی باشند که نیاز به توجه دقیق به جزئیات داشته باشند که فقط یک سازنده با تجربه بتواند انجام دهد.

مهم است که شرکتی را پیدا کنید که بتواند درجه، نوع و اندازه فلز مورد نیاز برای پروژه شما، هر گونه ساخت اضافی مورد نیاز، و همچنین هرگونه هماهنگی و ارتباط مورد نیاز را انجام دهد.

6. آیا آنها از یک پیمانکار فرعی استفاده خواهند کرد؟

ناگفته نماند که هر سازنده سازه فولادی که پروژه را به عهده می گیرد، توانایی انجام آن را دارد، اما بسیاری ممکن است بخشی از پروژه را به صورت برون سپاری کند.

تا زمانی که مطمئن شوید که شرکتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند پروژه را از ابتدا تا انتها مدیریت کند، لازم نیست که این امر باعث نگرانی شود.

اگر آنها در حال انجام پروژه هستند، پیشینه پیمانکار فرعی را نیز بررسی کنید. هر کسی که روی پروژه شما کار می کند باید تجهیزات، کارکنان ماهر، مواد و ظرفیت تولید را داشته باشد تا پروژه شما را به موقع و در حد بودجه تکمیل کند – چه مستقیماً با آنها کار کنید یا نه.

7. ظرفیت پیمانکار چقدر است؟

آیا سازنده سازه فولادی ظرفیت پاسخگویی به نیازهای شما را دارد؟

یکی از مسائل تکراری پیمانکاران کوچکتر ساخت سوله ناتوانی آنها در تامین تقاضای بالای مشتریانشان است. اگر پروژه بزرگی دارید، به حداقل نیروی کار و تخصیص ابزار و تجهیزات تسهیلات نیاز دارید توجه فرمایید.

یک شرکت ممکن است 30 کارمند را استخدام کند، اما تنها بخشی از آنها ممکن است واجد شرایط ارائه خدمات مورد نیاز شما باشند. به طور مشابه، یک شرکت ممکن است تجهیزات مناسبی داشته باشد، اما ممکن است تقاضاهای همزمان از مشتریان دیگر داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که سازنده سازه فولادی مورد نظر شما دارای متخصصان و تجهیزات کافی برای رفع نیازهای شما در طول مدت پروژه است.

8. سازه فولادی چه ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد؟

وقتی صحبت از ابزار و تجهیزات شد، آیا پیمانکار سازه فولادی ابزارهای مناسبی برای پروژه دارد؟

از سازندگان بخواهید تا از امکانات و کارگاه بازدید کنید تا بتوانید ابزار و تجهیزات را از نزدیک ببینید. برای کارهای ساخت تخصصی مطمئناً به ابزار و تجهیزات پیشرفته نیاز خواهید داشت.

9. چقدر برای خدمات ارزش قائل هستند؟

آیا احساس می کنید در مرکز توجه پیمانکاران هستید و آنها متعهد به رضایت شما هستند؟

صرف نظر از اندازه پروژه، به دنبال اصول عملی باشید که شامل خدمات مشتری در قلب سازمانی است. برای این کار، می‌توانید راه حل های خود را در مرحله بررسی ارزیابی کنید و با بررسی منابع، نتایج خود را تأیید کنید .

سازه فولادی، ساخت سوله

10. ایمنی را جدی بگیرید!

آیا سازنده و پیمانکار سازه فولادی ایمنی را جدی می گیرد؟ این سوالات را مطرح نمایید:

  • آیا آخرین الزامات OSHA برای طراحی و ساخت را برآورده می کنند؟
  • سابقه ایمنی پیمانکار چیست؟
  • آیا برنامه ایمنی جامعی دارند که از کارکنان خود محافظت کند؟
  • آخرین باری که OSHA آنها را بازرسی کرد چه زمانی است؟

همچنین می توان به استنادهای اخیر OSHA در صنعت ساخت فلز نگاه کرد تا درک بهتری داشته باشد که سازندگان چگونه تلاش های خود را برای انطباق متمرکز می کنند.

نکته آخر در مورد سازه فولادی

همه سازندگان سازه فولادی و اسکلت فلزی مثل هم نیستند، بنابراین هنگام انتخاب یک شرکت برای ساخت، تحقیق کنید. بزرگ یا کوچکی، پیمانکار یا پیمانکاران فرعی و دیگر موارد چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد! از این 10 نکته برای کمک به انتخاب بهترین سازنده و پیمانکار برای پروژه های فعلی و آینده استفاده کنید.

جهت دریافت قیمت سوله و مشاوره با کارشناسان با بورس آهن تماس بگیرید