پوسکو یا همان (POSCO) به عنوان یکی از شرکت‌های موفق عرصه تولید فولاد، قصد دارد تا تمرکز خود بر تولید تجهیزات و قطعات کشتی‌های با سوخت (LNG) را بیشتر کند.

مدیران شرکت پوسکو معتقدند تقاضای جهانی برای قطعات این نوع از کشتی‌ها در سال 2021 افزایش خواهد یافت.

پوسکو تمرکز شدیدی بر روی صنایع کشتی‌سازی و همکاری با این صنعت دارد

با در نظر داشتن رویکرد زیست‌محیطی شرکت‌های حمل و نقل، دولت‌ها و سازمان‌های مختلف، این کشتی‌ها که سازگاری بیشتری با قوانین زیست‌محیطی دارند، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرند. تجهیزات مورد استفاده در کشتی‌های با سوخت (LNG) شرایط ویژه‌ای دارند؛ بخصوص در بخش مخازن عظیمی که دارند.

به این علت که (LNG) در این مخازن با دمای بسیار پایین نگهداری می‌شود، تنها قطعات و تجهیزاتی که با فولادهای خاص و ویژه طراحی و تولید شده باشند، پاسخگوی انتظارات در این محیط‌ها هستند. باید دید پوسکو تا چه حد در استفاده از این پنجره تازه گشوده شده موفق خواهد بود.

فولاد 9 درصد نیکل در و اهمیت آن در ساخت این کشتی‌ها

پوسکو با مد نظر قرار دادن ویژگی قطعات مورد نیاز در تولید این نوع از کشتی‌ها، تصمیم گرفته تولید فولاد 9 درصد نیکل و فولاد با منگنز بالا را افزایش دهد. فولاد 9 درصد نیکل و فولاد منگنز بالا، نقش کلیدی در تولید قطعات و تجهیزات این کشتی‌ها دارند. از مدل دارای 9 درصد نیکل برای تولید مخازن در مقیاس وسیعی استفاده شده و تقریباً متداول‌ترین فلز مورد استفاده در این بخش است.

فولاد 9 درصد نیکل مقاومت مثال‌زدنی در دماهای پایین دارد و حتی تا دمای منفی 163 درجه سانتیگراد نیز، کمترین افت توان، سستی و ترد شدنی در آن محسوس نیست. پوسکو در اولین تجربه موفق خود تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت اولین کشتی حمل فله (LNG) را فراهم کرده است. ا

ین کشتی که توسط صنایع سنگین هیوندای-سامهو ساخته شده، در تاریخ 11 دسامبر سال 2020 به آب انداخته شد و تابحال عملکرد قابل قبولی داشته است.

گونه‌ای با منگنز بالا و توجیه اقتصادی استفاده از آن

فولاد منگنز بالا، گونه‌ای دیگر از این فلز است که در ساخت مخازن سوخت (LNG) کاربرد زیادی دارد. پوسکو در یک پروژه شخصی و انحصاری، دانش و تکنولوژی لازم برای توسعه تولید فولاد منگنز بالا را فراهم ساخته و در تلاش است تا خواص فیزیکی و توانایی‌های این فلز را به سطح فولاد 9 درصد نیکل برساند. اما اینکه چرا پوسکو بر استفاده از فولاد منگنز بالا تأکید دارد، جنبه اقتصادی موضوع است.

این شرکت معتقد است که محصولات جدید فولاد منگنز بالا همان خواص فیزیکی فولاد 9 درصد نیکل را دارند اما با این تفاوت که هزینه تمام شده برای تولید آن‌ها کمتر است. عموماً قیمت منگنز نسبت به نیکل کمتر است و همین موضوع به ارزان‌تر شدن محصول نهایی کمک کرده است.

تحقیقات پوسکو در این حیطه از سال 2008 آغاز شده و در سال 2013 با ورود به مرحله تولید انبوه، وارد فاز عملیاتی شده است. مدیران شرکت در یک افق بلندمدت، معتقدند اصلاح پروسه‌های تولید این ماده گرانبها، آن‌ها را به سود کلانی می‌رساند.

اشتراک گذاری