فاکتورهای هزینه برای ساختمان سازی با فولاد چیست؟

  1. در دسترس بودن سازنده
  2. نوسانات قیمت فولاد خام
  3. نزدیکی به مصالح
  4. اندازه ساختمان
  5. نوع ساختمان
  6. پیچیدگی طراحی
  7. کار ساخت و ساز

سوالی که ما زیاد داریم این است: “هزینه ساختمان سازی با فولادی چقدر است؟” اما پاسخ به این سوال دشوار است، زیرا هزینه هر ساختمان فولادی از لیست قیمت استاندارد پیروی نمی کند. در واقع، چندین فاکتور هزینه برای یک ساختمان با فولادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

این عوامل می توانند از یک هفته به هفته دیگر متفاوت و تغییر کنند، بنابراین تعیین قیمت تخمینی پروژه ساخت و ساز فولادی می تواند مدتی طول بکشد. اگر برای اولین بار خرید میکنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به ما کمک کنند قیمت دقیقی برای ساختمان سازی با فولاد ارائه دهیم:

در دسترس بودن سازنده

پروژه ساخت و ساز شما تا حد زیادی به سازنده محصول فولادی بستگی دارد. اگر با یک شرکت طراحی کار می‌کنید، آن‌ها احتمالاً با چندین شریک کار خواهند کرد که پیشنهادات و قیمت آهن آلات را ارائه می‌کنند. اینها می توانند تحت تأثیر بسیاری از چیزها باشند، مانند زمان مورد نیاز، سطح تولید فعلی، طراحی ساختمان شما و غیره.

اگر تولیدکنندگان زیادی در دسترس باشند، می‌توانید پیشنهادات بیشتری دریافت کنید که به قیمت‌های رقابتی‌تر کمک می‌کند. اما، اگر عجله دارید و به سرعت به محصولات باکیفیت نیاز دارید، ممکن است لازم باشد سازنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند یک سازه فولادی را سریع تحویل دهد – که قیمت آن کمی بالاتر است.

همه چیز به نیازهای پروژه و در دسترس بودن و قابلیت های سازندگان بستگی دارد.

نوسانات قیمت فولاد خام

نوسانات قیمت فولاد خام

یکی از بزرگترین فاکتورهای هزینه برای هر پروژه فولادی از مواد خام ناشی می شود. ماهیت صنعت فولاد همیشه بی ثبات است – هیچ راهی برای دانستن دقیق قیمت فولاد خام در روزی که نیاز به سفارش دارید وجود ندارد زیرا قیمت همیشه در نوسان خواهد بود.

فولاد یک کالای جهانی است که به دلیل عوامل خارجی متعددی در معرض تغییرات ناگهانی قیمت است. این شامل اقتصاد جهانی، ارزش پول شما و آب و هوای غیرقابل پیش بینی می شود. همه این عوامل به این معنی است که قیمت آن می تواند در یک لحظه تغییر کند.

با تمام موارد گفته شده، ساختمانی که قصد ساخت آن را دارید ممکن است در حال حاضر در حد بودجه شما باشد – اما ممکن است قیمت ها تغییر کند.

نزدیکی به مصالح

مسافتی که محصولات فولادی و فولادی از تولیدکننده تا محل کار باید طی کنند یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در برخی موارد، سازنده ممکن است دور از محل ساختمان سازی واقع شده باشد، بنابراین هزینه های حمل و نقل بالا اجتناب ناپذیر است.

اگر سازنده از شما دور باشد، برخی تاخیرها در حمل و نقل نیز محتمل است که می تواند بر هزینه های نیروی کار و جدول زمانی پروژه بیفزاید.

اندازه ساختمان

اندازه ساختمان

البته تعداد مواد و محصولات فولادی مورد نیاز پروژه بر قیمت کلی آن تاثیر می گذارد. هرچه بیشتر نیاز داشته باشید، تاثیر آن بر قیمت ساختمان بیشتر خواهد بود. به عبارت ساده، هرچه طراحی ساختمان شما بزرگتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

نوع ساختمان

امروزه، گزینه های زیادی برای ساخت یک ساختمان اسکلت فلزی وجود دارد – برخی از تولیدکنندگان حتی کیت های فولادی سفارشی را برای ارائه فرمت های مختلف ساختمان به مشتریان ارائه می دهند. شما می توانید از آنها برای ایجاد سریع ساختمان های اداری، فضاهای مسکونی، گاراژها و موارد دیگر استفاده کنید.

گفته می شود، استفاده از این طرح های قاب از پیش تعیین شده می تواند  کمک کند تا حدودی هزینه های ساختمان خود را کاهش دهید. این به این دلیل است که آنها طرح های ساده تری برای ساخت هستند و به گونه ای ساخته شده اند که سریع مونتاژ و نصب شوند.

این قاب ها به صورت پیچ و مهره ای ساخته شده اند و حتی می توان آنها را با تعداد دهانه های از پیش تعیین شده مانند پنجره ها، درها و موارد دیگر سفارش داد.

این قاب‌های فولادی طوری ساخته شده‌اند که به سرعت تولید، مونتاژ و نصب شوند – همه اینها باعث می‌شود ساخت پروژه  کار آمدتر است.

پیچیدگی طراحی

پیچیدگی طراحی

ساختمان‌های فولادی در ساده‌ترین شکل، معمولاً از یک قاب، سقف و دیوار تشکیل شده‌اند. اما، این بدان معنا نیست که ساختمان باید در اینجا متوقف شود – انواع طرح هایی که می توانید با این متریال به دست آورید بی پایان هستند. اما، همانطور که پیچیدگی طراحی افزایش می یابد، هزینه ساختمان نیز افزایش می یابد.

استفاده از ویژگی‌های اضافی مانند نورگیر، سطوح نیم‌ساخت، روکش‌های خارجی، تکیه‌گاه‌ها، قاب‌های بیرونی و موارد دیگر می‌تواند باعث افزایش قیمت ساختمان فولادی شود.

این به این دلیل است که این سفارشی‌سازی‌ها به تلاش‌ها و منابع اضافی تولید نیاز دارند که هزینه کلی را افزایش می‌دهد. هر گونه تغییر طراحی در لحظه آخر در ساختمان شما نیز هزینه قابل توجهی در ساخت و کار برای شما خواهد داشت.

به همین ترتیب، شما باید استفاده از ساختمانی را که می سازید نیز در نظر بگیرید. بسته به کاربرد مورد نظر، طراحی شما می تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. به عنوان مثال، ساخت یک گاراژ با اسکلت فولادی آسان است و هزینه آن کمتر از یک هتل یا کارخانه تقطیر است.

کار ساخت و ساز

کسی باید اسکلت فلزی و محصولاتی را که ساختمان شما استفاده می کند جمع کند. در حالی که برخی از تولیدکنندگان خدمات نصب را برای پروژه هایی که برای آن کار می کنند ارائه می دهند، برخی دیگر ممکن است برای تکمیل کار به شخص ثالثی نیاز داشته باشند.

هزینه های مختلفی برای کار با یک گروه ساخت و ساز جداگانه وجود دارد. همچنین احتمال خطای آنها در حین ساخت و ساز بیشتر است که به دلیل زمان طولانی تر ساخت، هزینه های نیروی کار را افزایش می دهد. همچنین ممکن است منجر به تاخیر در پروژه و حتی کاهش کیفیت ساخت کلی شود.

نیروی کار اتحادیه، تقاضا، زمان سال و نزدیکی شما به تامین کنندگان نیز عواملی هستند که می توانند بر قیمت کار ساختمانی شما تأثیر بگذارند.

خلاصه

اگر آماده شروع پروژه هستید، مطمئن شوید که تمام فاکتورهای هزینه ساختمان فولادی را در نظر بگیرید، که به شرکای شما کمک می کند تا قیمت دقیقی داشته باشند.

برای به دست آوردن بهترین قیمت، باید با یک سازنده با تجربه و معتبر کار کنید.

جهت دریافت قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن و قیمت پروفیل با کارشناسان بورس آهن تماس بگیرید