لوله داربست همانطور که از نامش پیداست لوله هایی هستند که برای ساخت داربست استفاده می شوند. لوله های داربست مختلف می توانند نقش های متفاوتی را در سایت های ساختمانی و پروژه های صنعتی ایفا کنند.

داربست یکی از منابع اصلی خطر در ساخت و ساز است که مستعد حوادث ریزش و تلفات زیادی است. استفاده از لوله داربست درجه یک برای کیفیت داربست بسیار مهم است.

قیمت یک تن لوله داربستی چقدر است؟

آیا می دانید چگونه می توانید لوله داربست بی کیفیت را تشخیص دهید؟

ویژگی های لوله های داربست بی کیفیت

بدون درخشش فلزی لوله فولادی بی کیفیت فاقد درخشش فلزی است. قرمز روشن یا شبیه به رنگ چدن است، دمای نورد ورق نامرغوب استاندارد نیست، دمای فولاد آنها به صورت بصری اندازه گیری می شود، عملکرد فولاد به طور طبیعی نمی تواند استاندارد را برآورده کند.

به راحتی زنگ می زند لایه سطحی لوله فولادی  به راحتی زنگ می زند، آسیب می بیند و بر استفاده تأثیر می گذارد.

استحکام آن در حد استاندارد نیست لوله های فولادی با کیفیت پایین از استحکام پایینی برخوردارند، ظرفیت تحمل بار کمی دارند و مستعد ترک خوردگی یا خم شدن هستند.

ویژگی های لوله های داربست

بازیافت لوله فولادی استفاده شده لوله‌های فولادی با کیفیت پایین‌تر یا لوله‌های فولادی درجه دو،با یک پردازش ساده برای به شکل محصولات درجه یک در می آید. قیمت این لوله فولادی اغلب بسیار ارزان فروخته می شود، بنابراین اگر زمان خرید لوله داربستی متوجه قیمت غیر منطقی شدین مواظب باشید .

چگونه بهترین نوع لوله داربست را انتخاب کنید؟

مواد با کیفیت بالا ( ورق با کیفیت): لوله فولادی داربست با کیفیت بالا از ورق سیاه مرغوب با استاندارد خاص، تولید می شود

خطای در اندازه : در انتخاب لوله جهت داربست، باید قطر دقیق لوله را اندازه گیری کنید، می توانید از ابزارهای اندازه گیری حرفه ای برای اندازه گیری دقت ابعادی لوله داربست استفاده کنید تا ببینید آیا اندازه خطای لوله داربست در حد معقول است یا خیر. این موضوع، مستقیماً بر نصب و استفاده معمولی لوله داربست تأثیر می گذارد. لوله فولادی با کیفیت بالا دارای خطای اندازه کوچک، مشخصات استاندارد و وزن کافی است.

گزارش تست : لوله داربست با کیفیت بالا می تواند انواع تست را پشت سر بگذارد، دارای گزارش آزمایش و گواهی محصول است. این مهمترین نکته است، در هنگام خرید بهتر است از تولید کننده بخواهید تا گزارش های مربوطه به تست را ارائه کند تا اطمینان حاصل شود که محصول مطابق با الزامات است.

گالوانیزه گرم: لوله فولادی داربست با کیفیت بالا ضد خوردگی و ضد زنگ گالوانیزه گرم خواهد بود، دوام بهتر، لوله گالوانیزه شده به طور کلی می تواند برای بیش از 15 سال استفاده شود.

برند و تولید کننده لوله داربستی: علامت تجاری یک عامل تاثیر گذار و لوله داربست با کیفیت بالا و استاندارد بسیار با اهمیت است، لوله فولادی داربست کارخانه ما قبل از خروج از کارخانه کنترول کیفی میشود و استاندارد های دقیقی رعایت میشود.

تولید کننده لوله داربستی

یک تن لوله داربست چقدر است؟

پیشنهاد انتخاب لوله داربست برای یک پروژه عمرانی بر اساس چه عواملی است؟ در اینجا مهم ترین عوامل برای انتخاب و تغیرات قیمتی را ذکر میکنیم

  •  اول اینکه قیمت لوله داربست با وضعیت کل بازار فولاد رابطه مستقیم دارد. تقاضا زیاد باشد، قیمت ورق سیاه افزایش یابد، قیمت لوله نیز روند افزایشی را دنبال می کند! در مقابل، کل بازار فولاد وضعیت فروش خارج از فصل باشد، قیمت ورق کاهشی باشد، قیمت لوله داربست نیز روند کاهشی را دنبال خواهد کرد.
  •  در مرحله دوم، میزان خرید لوله داربست و مشخصات لوله داربست مربوط به نوع ورق مصرفی، هرچه میزان سفارش بیشتر باشد، میتوان تخفیف بیشتری بر روی سفارش لحاظ کرد. استفاده از لوله داربست با وزن بالا تر استحکام و دوام بیشتری خواهد داشت. در حال حاضر در بازار می توان لوله داربست را با وزن های مختلف برای هر شاخه تهیه کرد، به طور کلی ضخامت ورق مصرفی تاثیر مستقیمی بر وزن لوله داربستی دارد و هرچه ورق مصرفی ضخیم تر باشد وزن شاخه هر شاخه لوله بیشتر می شود لازم به ذکر است شاخه استاندارد 6 متر طول دارد.
  • تولید سفارشی، لوله داربست نیز در گاهی نیاز به سفارشی سازی دارد،هزینه های سفارشی سازی باعث افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی می شود.
  • نوع پوشش محافظ، بعضی از مشتریان علاقمند به گالوانیزه کردن لوله بخاطر افزایش طول عمر آن هستند که این هزینه اضافی و و افزایش قیمت را در بر دارد

بورس آهن عرضه کننده انواع لوله در ایران

برای دریافت قیمت های رقابتی، لیست سفارش خود را برای ما ارسال کنید.