مزایای تقویت فولاد چیست؟

  1. سادگی اجرا، تغییر پذیر و قابل جوشکاری
  2. الاستیک و انعطاف پذیر است
  3. فولاد در برابر شرایط سخت مقاوم است
  4. فولاد سازگاری بالایی با بتن دارد
  5. ضریب انبساط حرارتی مشابهی دارد
  6. محصولات فولادی به راحتی در دسترس هستند

میلگرد آجدار یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان است. با کاربردهای خاص، از جمله تقویت سازه های بتنی مانند فنداسیون و ستون های بتنی است

اما مزایای استفاده از آرماتورهای فولادی چیست؟ فولاد چه خواص و مزایایی دارد که آن را در صدر فهرست در مورد تقویت قرار می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

آرماتور فولادی چیست؟

آرماتور فولادی فرآیندی است که در آن از میلگردهای تقویت کننده فولادی استفاده می شود – که بیشتر به عنوان میلگرد شناخته می شود. در این فرآیند میلگرد در ترکیب با بتن سیمانی ساده کاشته می شود.

این چیزی را ایجاد می کند که ما آن را “بتن مسلح” می نامیم. بتن مسلح برای ایجاد سازه‌هایی که سازه‌های بتنی سیمانی مسلح فولادی (RCC) نامیده می‌شوند، مورد نیاز است.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، آرماتورهای فولادی اغلب برای ایجاد پی، پایه، ستون، دیوار و موارد مشابه استفاده می شود. در بیشتر موارد، میلگرد فولادی با سایر میلگردهای فولادی داخل بتن به هم متصل می شود. این یک چارچوب ایجاد می کند که می تواند به کل ساختار ثبات بیشتری بدهد.

چرا از آرماتور فولادی استفاده می کنیم؟

آرماتور فولادی

آرماتورهای فولادی گامی ضروری در ساخت ساختمان است. این به این دلیل است که بتن با وجود استحکام در فشار، در کشش بسیار ضعیف است. به عبارت ساده تر، بتن به تنهایی در اثر بارهای کششی احتمال ترک خوردگی یا شکستگی بیشتری دارد.

بنابراین برای بهبود مقاومت کششی ساختمان از آرماتورهای فولادی استفاده می شود.

تعبیه میلگرد فولادی با دقت انجام می شود و یک الگوی خاص برای اطمینان از ایجاد پیوند مناسب با بتن ایجاد می شود. مهندسان این کار را به گونه ای انجام می دهند که میلگرد فولادی نیروی کششی را به خود اختصاص می دهد در حالی که بتن نیروهای فشاری را به خود اختصاص می دهد.

انجام این کار استحکام کششی بتن را فراهم می کند و به سازه اجازه می دهد هم در کشش و هم در فشار قوی شود. بنابراین، خطر ترک های بتن تحت بارهای کششی کاهش می یابد.

با این حال، چرا ما از فولاد بالاتر از سایر فلزات برای تقویت استفاده می کنیم؟ در اینجا دلیل آن است:

کار با آن، دستکاری و جوشکاری آسان است

محصولات فولادی معمولاً به راحتی قابل حمل، دستکاری و جوش هستند – هم در کف کارخانه و هم در محل کار. این باعث می شود که ساخت و ساخت بسیار سریعتر و ارزان تر از سایر فلزات باشد.

بعلاوه، میلگرد فولادی استاندارد را می توان به راحتی در محل خم یا شکل داد تا اندازه و مشخصات پروژه را برآورده کند. بنابراین، حتی اگر میلگرد استاندارد فولادی را به محل کار خود تحویل دهید، می توانید به راحتی میلگردهای فولادی را بر اساس نیاز بسازید.

الاستیک و انعطاف پذیر است

میلگرد و آرماتور فولادی

میلگرد فولادی مدول الاستیسیته بالایی دارد – 200GPa (200 x 10⁹ N/m²). این امر به کشش میلگرد در بارهای کششی بسیار بالا بدون شکستگی کمک می کند. و این به آن اجازه می دهد تا پس از برداشتن بار کششی شکل اولیه خود را به دست آورد. میلگرد فولادی نیز بسیار انعطاف پذیر است. تحت بارهای بالاتر بدون مشکل تغییر شکل پلاستیکی می دهد.

به عبارت ساده تر، میلگرد فولادی مورد علاقه است زیرا حتی تحت فشار یا بارهای بسیار سنگین، الاستیک و انعطاف پذیر باقی می ماند. به راحتی با بار سازگار می شود، در صورت نیاز خم می شود یا کشیده می شود. پس از آن، به راحتی می تواند به شکل اولیه خود بازگردد، بدون تغییر شکل یا شکست.

فولاد در برابر شرایط سخت مقاوم است

فولاد به طور کلی در برابر حمل و نقل یا شرایط سخت مقاوم است. استحکام بالای این فلز به آن اجازه می دهد تا در برابر سایش مقاومت کند. بنابراین، حتی اگر آسیب جزئی در حین حمل و نقل، ذخیره سازی یا نصب در سایت رخ دهد، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آن نمی گذارد.

فولاد سازگاری بالایی با بتن دارد

سازگاری با بتن یکی از مهمترین مواردی است که در محل ساخت و ساز باید در نظر گرفته شود. خوشبختانه میلگردهای فولادی بسیار سازگار هستند.

هنگامی که میلگرد فولادی برای فرآیند تقویت بر روی قالب قالب قرار می گیرد، آنقدر سنگین است که در بتن سخت نشده شناور نمی شود. بنابراین، کارگران مجبور نیستند در طول مراحل بتن ریزی، مواد را ببندند یا در جای خود نگه دارند.

ضریب انبساط حرارتی مشابهی دارد

نحوه واکنش مصالح ساختمانی تحت گرما نیز باید در نظر گرفته شود. فولاد و بتن نیز دارای ضریب انبساط حرارتی تقریباً برابری هستند. این میزان انبساط یا انقباض آنها در صورت وجود نوسانات دما است.

این بدان معناست که وقتی فولاد و بتن در معرض دماهای بالاتر قرار می گیرند، هر دو با سرعت کم و بیش یکسانی منبسط می شوند. در نتیجه، احتمال کمتری برای جدا شدن یا شکستن فولاد از بتن به دلیل تغییرات دما وجود دارد.

محصولات فولادی به راحتی در دسترس هستند

میلگرد آجدار

فولاد یکی از فلزات موجود در بازار است. بهترین تولیدکنندگان فولاد، بیش از حد مواد و ظرفیت تولیدی کافی برای پاسخگویی به تقاضاهای صنعت ساختمان دارند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که ما همیشه برای پاسخگویی به نیازهای پروژه شما در دسترس هستیم.

به علاوه، ما بسیاری از میلگردهای فولادی آماده را برای مشتریان خود ارائه می دهیم. استفاده از میلگرد فولادی آماده نیاز به شکل دهی یا خمش بیشتر را برطرف می کند. این به شما کمک می کند زمان و هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهید و هدر رفتن فولاد در خمش و برش را به حداقل می رساند.

خلاصه

تمام مزایای آرماتورهای فولادی نشان می دهد که میلگرد فولادی یکی از مناسب ترین مصالح برای ساخت بتن می باشد. به همین دلیل است که آنها به عنوان بهترین گزینه برای پشتیبانی عالی از سازه های بتنی در نظر گرفته می شوند.

اگر علاقه مند به دریافت قیمت میلگرد هستید با کارشناسان بورس آهن تماس حاصل کنید