مزایای استفاده از تسمه فولادی چیست؟

  1. آنها از نظر طول و عرض متفاوت هستند
  2. قابل استفاده مجدد هستند
  3. به راحتی خورده نمی شوند
  4. استفاده از آنها مقرون به صرفه است
  5. آنها به راحتی چکش خوار و همه کاره هستند

تسمه فولادی قطعات فلزی مسطح و مستطیلی هستند که کاربردهای مختلفی دارند، از جمله چارچوب‌های ساختمانی، لوازم خانگی و سازه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، اما نه محدود به آن.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کسانی که در صنعت ساخت و ساز هستند از تسمه فولادی استفاده می کنند. در این مقاله به مزایای تسمه فولادی می پردازیم.

تسمه فولادی چیست؟

ابتدا بیایید در مورد اینکه تسمه فولادی دقیقاً چیست بحث کنیم تا کاربردها و مزایای آنها را بهتر درک کنیم. تسمه فولادی برای ساخت و ساز به چهار دسته بندی می شوند:

  • فولاد ابزار
  • فولاد کربنی
  • فولاد آلیاژی
  • فولاد ضد زنگ.

هنگامی که فولاد برای اهداف ابزار مانند شکل دهی، مهر زنی، برش یا برش استفاده می شود، در دسته اول قرار می گیرد. این نوع فولاد معمولاً تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد تا مقدار سختی بالاتری به آن داده شود و دارای سطوح بالاتری از عناصر خاص هستند که آنها را در برابر حرارت قوی تر یا غیر قابل نفوذ می کند.

فولاد کربنی دارای غلظت بیشتری از کربن در ترکیب شیمیایی خود است که به استحکام مواد می افزاید. این دو اثر دارد: فولاد کربنی قوی‌ترین نوع فولاد است، اما کار با آن بسیار سخت است، زیرا نمی‌توان آن را به راحتی مانند انواع دیگر خم کرد.

اگرچه همه فولادها ذاتاً آلیاژی هستند، فولاد آلیاژی شامل عناصر آلیاژی اضافی فراتر از آهن و کربن – عناصری مانند تنگستن، وانادیم، نیکل و منگنز – برای دستیابی به ویژگی‌های مطلوب مانند چکش‌خواری بهتر یا مقاومت در برابر حرارت است.

علاوه بر ترکیب معمول کربن و آهن، فولاد ضد زنگ از حداقل 10.5٪ کروم ساخته شده است تا ضد زنگ باشد. به همین دلیل، در برابر خوردگی مقاوم ترین است و 100٪ قابل بازیافت است.

اکنون که ایده ای در مورد اینکه میلگردهای مسطح فولادی چیست و برخی از ویژگی های آنها ارائه کردیم، بیایید به مزایای استفاده از آنها برای ساخت و ساز، به عنوان قطعات فلزی یا حتی در هنر برویم.

تسمه ها از نظر طول و عرض متفاوت هستند

تسمه ها از نظر طول و عرض متفاوت هستند

تسمه فولادی در اندازه‌ها و ضخامت‌های زیادی وجود دارند، اگرچه همه آنها معمولاً شکل مستطیلی یکسانی دارند. به دلیل این تنوع، می توان از آنها برای طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده کرد.

تسمه های کوچکتر را می توان برای لوازم خانگی یا قطعات خودرو استفاده کرد، در حالی که تسمه های بزرگتر را می توان برای داربست و چارچوب های ساختمانی استفاده کرد.

تسمه ها قابل استفاده مجدد هستند

تسمه های مسطح فولادی را می توان ذوب کرد تا دوباره استفاده شود. به دلیل دوام و مقاومت در برابر سایش و پارگی، تسمه های تخت فولادی نیز می توانند چندین بار مورد استفاده و استفاده مجدد قرار گیرند. این باعث می شود آنها از نظر هزینه ای که برای استفاده از آنها صرف می شود و برای محیط زیست مفید باشند.

آنها به راحتی کنار هم قرار می گیرند و مونتاژ می شوند و جدا کردن آنها چندان پیچیده نیست، بنابراین علاوه بر استفاده چندباره، کاربر پسند هستند.

به راحتی خورده نمی شوند

از آنجایی که تمام فولادها به طور طبیعی خوردگی را کاهش می دهند، تسمه های تخت ساخته شده از این ماده برای مصارف مختلف ایده آل هستند.

مقاومت در برابر خوردگی همیشه چیز خوبی برای محصولات فلزی است. آنها بادوام تر، طولانی تر و محکم تر هستند زیرا مستعد زنگ زدگی یا سایر واکنش های شیمیایی نیستند.

استفاده از تسمه مقرون به صرفه است

تغییرات در اندازه و ضخامت تسمه فولادی زمان و هزینه برش و تغییر اندازه آنها را برای مطابقت با مشخصات مشتری کاهش می دهد.

علاوه بر این، آنها همچنین مواد بادوام و ماندگاری هستند که می توانند برای چندین پروژه بدون افت کیفیت در طول زمان مورد استفاده قرار گیرند.

تسمه به راحتی چکش خوار و همه کاره هستند

اگرچه انعطاف‌پذیری تسمه فولادی به ترکیب آنها بستگی دارد، تقریباً همه تسمه فولادی را می‌توان خم کرد تا هر شکلی به خود بگیرند و با مواد مختلف روکش شوند.

به همین دلیل، آنها اغلب در ساخت و ساز استفاده می شوند – اما می توانند برای کارهای هنری و تزئینی نیز استفاده شوند. هنر صنعتی اغلب از فولاد به دلیل خواص مفید فراوان آن استفاده می‌کند و تسمه ها ماده ایده‌آلی هستند زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی به شکل‌های لازم برای تاسیسات و مجسمه‌ها درآورد.

خلاصه

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که تسمه فولادی چیست، عناصر فلزی از آنها تشکیل شده است و مزایای تسمه فولادی در ساخت و ساز، اتومبیل، لوازم خانگی و هنر.

ثابت شده است که تسمه فولادی برای تعدادی از پروژه ها، صرف نظر از اندازه پروژه، مفید و سودمند هستند، به ویژه به این دلیل که خود تسمه ها در طیف وسیعی از اندازه ها، ضخامت ها و ترکیبات موجود هستند.

اگر نیاز به خرید تسمه فولادی با بالاترین کیفیت دارید، به دنبال آن نباشید بورس آهن یک تامین کننده معتبر محصولات فولادی در اصفهان هستیم.