مزایای رول فرمینگ قطعات فلزی سفارشی چیست؟

  1. شکل دهی رول باعث افزایش بهروری می شود
  2. رول فرمینگ ضایعات کمتری تولید می کند
  3. شکل دهی رول مقرون به صرفه است
  4. شکل دهی رول می تواند قدرت تحمل انواع فشار را بالا ببرد
  5. تولید انواع مقاطع پروفیل

رول فرمینگ روز به روز محبوب تر می شود زیرا روشی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای شکل دادن سفارشی قطعات فلزی است.

رول فرمینگ که به نام رول فرمینگ سرد نیز شناخته می شود. رول‌فرمینگ در صنایع مختلف برای ساخت قطعات فلزی خودروها، هواپیماها، لوازم خانگی و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، مزایای رول فرمینگ قطعات فلزی سفارشی را فهرست می کنیم.

رول فرمینگ چیست؟

رول‌فرمینگ نوعی فرآیند ساخت فلز است که شامل شکل دادن یک نوار بلند از فلز، معمولاً به شکل کلاف، به یک مقطع سفارشی است.

ماشین‌های رول‌فرمینگ فلز را از طریق یک سری غلطک رول ها را  به شکل مقطع مورد نظر در می آورند. مزایای زیادی برای روش تولید قطعات فلزی نسبت به جوشکاری یا پرس وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موارد به ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

رول فرمینگ کارآمد است

با توجه به اینکه شکل دهی رول با استفاده از یک نوار بلند فلزی ( کلاف ) به شکل سیم پیچ انجام می شود، این فرآیند بسیار سریعتر است و نیاز به نیروی کار کمتری دارد.

در مقایسه با پانج یا پرس، این روش ساخت فلز بسیار کارآمدتر است. فرآیندهای ثانویه و ارزش افزوده ساخت فلز مانند پانچ کردن، بریدگی یا جوشکاری را می توان در یک خط تولید رول فرمینگ واحد ادغام کرد که کارایی را بیشتر بهبود می بخشد.

پرس یک جایگزین رایج برای رول فرمینگ است. اما اگر قبلاً نمی دانستید پرس به فرآیندهای جداگانه ای برای پانچ کردن، سوراخ کردن یا بریدگی نیاز دارد که به میزان کار و زمان مورد نیاز اضافه می کند.

هر صاحب پروژه ای که نیاز به تامین عمده قطعات فلزی سفارشی داشته باشد به راحتی می تواند آنها را از طریق رول فرمینگ در کمترین زمان تولید کند. به جای نیاز به فرآیندهای جداگانه، می توانید قطعات فلزی سفارشی را دریافت کنید که بلافاصله از طریق رول شکل دهی آماده توزیع هستند. برای کاربردهایی که نیاز به تولید قطعات فلزی سفارشی با حجم بالا در بازه زمانی محدود دارند، رول فرمینگ انتخاب ایده آلی است.

رول فرمینگ ضایعات کمتری تولید می کند

پرس  می تواند طول قطعات فلزی را با توجه به اندازه دستگاه محدود کند. از طرفی با رول فرمینگ می توان هر قطعه فلزی را در هر طول دلخواه تولید کرد. قطعات فلزی سفارشی بریده شده از نوارهای بلند به این معنی است که ضایعات کاهش می یابد.

رول فرمینگ مقرون به صرفه است

رول فرمینگ یک فرآیند ساخت فلز بدون حرارت است. به طور مداوم فلز را به شکل نهایی خود از طریق مجموعه ای از غلتک های سفارشی در دمای اتاق خم می کند که هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، رول‌فرمینگ همان ساییدگی و پارگی را مانند پانچ ایجاد نمی‌کند. این فرآیندی است که نیاز به ماشینکاری را از بین می برد. همانطور که قبلاً گفته شد، قطعات فلزی سفارشی رول نیز می توانند بر خلاف پرس فشاری تقریباً به هر طولی برش داده شوند. در نتیجه تقاضای نیروی کار و هزینه های نیروی کار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قطعات فلزی سفارشی رول شده که در مقادیر زیاد تولید می شوند مقرون به صرفه تر از نسخه های اکسترود شده یا پلاستیکی هستند.

Roll Forming می تواند تحمل فشار و نیرو را افزایش دهد

برخی از فرآیندهای ساخت فلز نمی توانند به تلورانس های دقیق پایبند باشند. با این حال، قطعات فلزی رول شکل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تحمل‌های بسیار محدودی را برآورده کنند. قطعات فلزی سفارشی که بیرون می‌آیند بسیار دقیق با یکنواختی عالی و پرداخت‌های عالی در سرتاسر اجراها هستند.

شکی نیست که رول فرمینگ می تواند قطعات فلزی سفارشی بسیار با کیفیت و دقیق تری نسبت به اکستروژن تولید کند.

نمایه های مقطعی به راحتی ایجاد می شوند

حتی پیچیده ترین پروفیل های مقطعی که با پانچ کردن و پرس کردن تولید می شوند بسیار چالش برانگیز هستند را می توان به راحتی از طریق رول فرمینگ انجام داد. همه چیز از پروفیل های گرد، C شکل یا بسته را می توان با رول فرمینگ تولید کرد. به همین دلیل، قطعات فلزی سفارشی رول فرمینگ ایده آل هستند.

با رول فرمینگ، قطعات فلزی سفارشی که قبلاً با پوشش یا رنگ آمیزی تکمیل شده اند نیز می توانند شکل دهند. اما با اکستروژن، شکل دهی را فقط می توان با قطعات فلزی خام انجام داد. هر فرآیند اضافی زمان و هزینه بیشتری خواهد داشت.

خلاصه

در این مقاله، مزایای قطعات فلزی سفارشی رول فرمینگ را گردآوری کردیم. رول‌فرمینگ مزایای بی‌شماری را برای تولید قطعات فلزی سفارشی با حجم بالا از جمله کارایی، کارآمدی هزینه، کاهش ضایعات و موارد دیگر ارائه می‌کند.

برای برآورده کردن نیازهای دقیق خود برای ساخت قطعات فلزی سفارشی، به یاد داشته باشید که یک سازنده فلزی با تجربه را انتخاب کنید که فرم دهی رول را با تجهیزات پیشرفته ارائه می دهد.

بورس آهن یارائه دهنده انواع خدمات برای قطعات فلزی رول شده را ارائه می دهد. با چندین دهه تجربه و تجهیزات ساخت پیشرفته، تیم ما بورس آهن متعهد به ارائه قطعات فلزی با کیفیت بالا برای مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت فلز، می توانید با کارشناسان بورس آهن تماس حاصل نمایید