چگونه می توانید محصولات فولادی را تغییر کاربری دهید؟

  1. با میلگردهای فولادی صندلی درست کنید
  2. از لوله های فولادی قدیمی برای جا خودکار استفاده کنید
  3. تیرهای فولادی در معرض دید را اضافه کنید
  4. میله های فولادی را برش دهید تا یک قفسه آویز آشپزخانه را تشکیل دهید

اگر مواد فولادی قدیمی و استفاده نشده در خانه خود دارید، ممکن است تعجب کنید که چگونه این محصولات فولادی را تغییر دهید و آنها را به یک شی کاملا جدید تبدیل کنید که می تواند برای کاربردهای روزمره استفاده شود.

تقریباً هر نوع قطعه فولادی را می توان در ترکیب با مواد دیگر استفاده کرد. می‌توانید با دو یا ترکیبی از میلگردهای فولادی، ورق کرکره، ورق‌ فولادی، میله‌های فولادی، مفتول‌های فولادی و پروفیل کار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

با میلگردهای فولادی صندلی بسازید

نمای نزدیک میله های فولادی، تقویت در محل ساخت و ساز، پس زمینه قابل ویرایش. میله ها یا میله های فولادی مورد استفاده در سایت های ساختمانی برای لایه بندی بتن.

با میلگردهای فولادی قدیمی که دارید حتما می توانید یک صندلی بسازید. اما درست مانند هر محصول فولادی که قصد استفاده مجدد از آن را دارید، مطمئن شوید که میلگردها نسبتاً ضد زنگ و عاری از هرگونه خوردگی حفره ای هستند که می تواند بر پایداری صندلی تأثیر بگذارد. موثرترین آن تمیز کردن آن با استفاده از جت آب پرقدرت است، اما یک برس کشیدن سیمی ساده نیز می تواند برای قطعات جزئی زنگ زده کار کند.

میلگردهای فولادی را می توان برای تشکیل بخشی از دوک صندلی، ریل متقاطع، ریل بالا و ریل میانی صندلی خود استفاده کرد. از آنجایی که باید این قطعات را محکم به هم بچسبانید، باید مطمئن شوید که میلگردهای شما دارای علامت “W” هستند. این امر جوش پذیری میلگرد را تعیین می کند زیرا روش بستن در این مورد مؤثر نخواهد بود.

ابتدا باید طرح صندلی خود را برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که تمام ویژگی های اصلی در جای خود هستند – مانند صندلی، برانکاردها و پاها. همچنین می‌توانید دسته‌ای از هر ماده‌ای را اضافه کنید، اما اگر منابع محدودی دارید، می‌توانید این کار را کنار بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که صندلی در سطح زمین قرار دارد. ابتدا آن را تست کنید تا مطمئن شوید که تکان نمی خورد. اگر اینطور باشد، به هر نوع اره برقی که بتواند میلگرد را برش دهد نیاز دارید. برای راحتی، هر گونه تنظیم ارتفاع را انجام دهید.

از لوله های فولادی قدیمی برای جا قلم استفاده کنید

شما همچنین می توانید نگهدارنده های خودکار را از لوله های فولادی قدیمی خود بسازید. اگر لوله‌های فولادی با قطر 1 اینچ دارید، می‌توانید آن‌ها را برش دهید تا چند قلم نگهدارنده به یک پایه متصل شوند. برای دهانه های لوله بزرگتر (2 اینچ و بالاتر) یک لوله منفرد کار می کند – همه اینها به ترجیحات شما و نحوه انجام طرح بستگی دارد.

برای این پروژه به مواد زیر نیاز دارید:

  • لوله های فولادی
  • ورق های فولادی / آلومینیومی
  • میله های تخت فولادی (اختیاری)
  • رنگ آمیزی (اختیاری)
  • کاغذ سنباده (اختیاری)
  • برش لوله
  • دستگاه جوش کاری
  • تجهیزات حفاظت فردی

لوله های فولادی را مطابق میل خود برش دهید که دهانه قلم گیر شما چگونه باشد. می توانید آنها را مستقیماً برش دهید یا با برش زاویه دار آنها را به استعداد خود اضافه کنید. پس از انجام این کار، ورق های فولادی/آلومینیوم خود را بگذارید و لوله های تازه بریده شده را در بالا ثابت کنید. برای استحکام بیشتر، می توانید از یک نوار صاف به جای ورق ها نیز استفاده کنید.

مواد را به هم جوش دهید، مطمئن شوید که از تجهیزات مناسب برای کار استفاده می کنید. تمام کارهای تکمیلی را مانند یک لایه رنگ اضافه کنید. همچنین می‌توانید محصول را سنباده بزنید تا براق‌تر شود.

تیرهای فولادی در معرض دید را اضافه کنید

محصولات فلزی نورد. پروفیل ها و لوله های مختلف

جدا از وسایل روزمره خانگی، می توانید از قطعات فولادی قدیمی خود نیز برای طراحی داخلی مدرن خانه خود استفاده کنید. تیرها یا مقاطع فولادی برای این کار بهترین هستند. با این حال، اگر فقط میله‌های مسطح دارید، می‌توانید از آنها برای تزیینات خلاقانه برای دیوارها و سقف‌های خود استفاده کنید. تیرهای فولادی مختلفی را می توان برای طراحی تیرهای اکسپوز شما استفاده کرد – اعم از تیرهای مقطع I، مقطع C، U شکل، L شکل یا زاویه دار.

ابتدا باید سوراخ هایی را روی تیرها سوراخ کنید که بعداً پیچ ها را وصل می کنید. مواد را در جای خود قرار دهید – مطمئن شوید که کسی را دارید که با پشتیبانی بیشتر روی پرتو به شما کمک کند. با استفاده از ابزار برقی، پیچ ها را به یک انتهای تیر وصل کنید. مطمئن شوید که آن را روی دیوار/سقف خود محکم کنید تا از هر گونه محل سستی جلوگیری کنید. به انتهای دیگر پرتو حرکت کنید و همین روند را تکرار کنید.

میله های فولادی را برش دهید تا یک قفسه آویز آشپزخانه را تشکیل دهید

برای ایجاد قفسه های آویز قابلمه و ماهیتابه خود، به چندین قلاب فولادی، پیچ و مهره، پیچ گوشتی، اره برقی/دایره ای و یک میله صاف نیاز دارید. مشابه طراحی تیرهای اکسپوز، ابتدا باید مطمئن شوید که قلاب ها به درستی در میله صاف قرار گرفته اند. اطمینان حاصل کنید که برای این کار به اندازه کافی ضخیم است، زیرا میله های صاف نازک می توانند باعث شوند که انتهای دیگر قلاب در طرف مقابل میله قرار گیرد.

بین قلاب ها فضای کافی بگذارید تا قابلمه ها و تابه های مختلف بتوانند آزادانه و بدون ضربه زدن آویزان شوند. قبل از اینکه پیچ و مهره ها را به دیوار آشپزخانه خود وصل کنید، مجموعه دیگری از سوراخ ها را روی میله صاف دریل کنید.

خلاصه

دانستن نحوه استفاده مجدد از محصولات فولادی به شما این امکان را می دهد که استفاده خود را از مواد مورد استفاده خود به حداکثر برسانید. می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کرده و به هم بچسبانید تا قفسه‌های آویزان، تیرهای در معرض دید، یک صندلی فولادی ساده یا یک نگهدارنده خودکار را تشکیل دهید – فقط مطمئن شوید که در مورد آن خلاق باشید.