نحوه برش فلز با سنگ فرز یا سنگ جت

اکثر کارگاه های خانگی و تجاری دارای سنگ فرز هستند زیرا یکی از همه کاره ترین ابزارها هستند. با تعویض ساده دیسک می توانید به سرعت و به آسانی طیف وسیعی از وظایف مانند برش فلز ، زدودن زنگ و رنگ ، سایش ، آماده سازی فلز برای کارهای جوشکاری ، سنگ زنی و برش سنگ ، کاشی و بتن و برش ملات را انجام دهید.

آسیاب زاویه ای metals4U

برای مشاغل کوچک یا نادر ، می توان از یک دیسک برش فلز ساینده بر روی یک مته برقی با کمک یک پد پشتی برای حمایت از دیسک استفاده کرد.

برای کاربردهای معمولی یا سنگین تر ، برش دیسک یا سنگ فرز بهترین نتایج را ارائه می دهد.

نکاتی برای برش فلز با سنگ فرز ، دیسک برش و ابزار دوار.

  • دیسک ها به سرعت می چرخند که منجر به جرقه های داغ و تراشه ها با سرعت می شود. محافظت از چشم ها ، دستکش های سنگین کار ، کفش های محافظ و محافظ گوش همگی برای حفظ امنیت شما توصیه می شوند.
  • با انتخاب دیسک مناسب پروژه خود شروع کنید و بررسی کنید که حداکثر دور در دقیقه دیسک بیشتر از حداکثر دور در دقیقه ابزار باشد. این در برابر فشار زیاد دیسک و شکستگی محافظت می کند که می تواند باعث آسیب جدی شود.
  • دیسک ها به صورت تخت ، مرکز بلند در دسترس هستند. دیسک های مرکزی بالا و فشرده برای قرار گرفتن در گوشه های تنگ و برآمدگی مناسب هستند زیرا زاویه متفاوتی از ورود به فلز را امکان پذیر می کنند. این دیسک ها نباید خیلی عمیق رانده شوند زیرا هندسه تغییر یافته دیسک می تواند مانع ایجاد شده و به دیسک آسیب برساند.

انواع دیسک های پیشنهادی

نوع دیسک

استفاده می کند

یادداشت

دیسک برش فلز / دیسک قطع شده

برش بیشتر فلزات نباید برای سنگ زنی استفاده شود. در زاويه 90 درجه به قطعه کار ارائه دهید

لبه برش متشکل از اکسید آلومینیوم

دیسک سنگ زنی

سنگ زنی از طریق فلزات آهنی و غیر آهنی. در زاويه 45 درجه به قطعه کار ارائه دهید.

لبه برش متشکل از اکسید آلومینیوم

دیسک برش چند برش

برش فلزات آهنی و غیر آهنی (از جمله فولاد ضد زنگ). همچنین آجر ، سنگ ، کامپوزیت های مدرن و کاشی را برای برش های پیچیده تر برش می دهد.

دیسک برش از جنس استنلس استیل

برش فولاد و فولاد ضد زنگ. مخصوصاً برای مقاطع کوچک مفید است.

تیغه تمام برش الماس

برش چدن ، سایر فلزات آهنی و غیر آهنی و بیشتر مصالح ساختمانی

دانه های الماس به لبه برش متصل می شوند.

دیسک خاک رس ساینده

سنگ زنی کلی فلز ، به ویژه برای پروژه های سنگ زنی لبه مانند تراش ، تراش و اتمام سطح مفید است.

پیکربندی شعاعی فن فلپ های سنگ زنی.

دیسک برش / دیسک برش نازک

برش پروفیل ها و لوله های باریک دیواره دار. یک خط برش خوب ارائه می دهد. مناسب برای استفاده بر روی فلزات آهنی و غیر آهنی و فولاد ضد زنگ.

دیسک های برش نازک حرارت کمتری در حین کار ایجاد می کنند ، ارتعاش ابزار کمتری ایجاد می کنند ، برش را در زمان کمتری کامل می کنند و فلز کمتری در هر برش هدر می رود- این می تواند تا 2 میلی متر در هر برش صرفه جویی کند.

  • قطعه کار را محکم به نقطه برش مورد نظر محکم کرده یا مطمئن شوید قطعه ای که از آن برش می خورید محکم است و در حین کار سقوط نمی کند.
  • بررسی کنید که ابزار و محل نصب دیسک به درستی با چرخاندن ديسک به مدت یک دقیقه تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که قبل از شروع کار هرگونه تعادل یا مشکل در اتصالات کشف شده است.
  • هنگام شروع برش ، همیشه تیغه را در زاويه 90 درجه روی قطعه کار قرار دهید و مراقب باشید که محافظ بین کارگر و قطعه کار قرار گیرد. از استفاده از ضربه یا برخورد دیسک به فلز خودداری کنید و همیشه تیغه برش را در جایی که فلز نازک تر است قرار دهید. پروفیل های گرد راحت تر هستند زیرا سطح تماس یکنواخت است ، برای کاهش اصطکاک باید پروفیلهایی مانند تیر I و بخش جعبه از گوشه ای شروع شود. به فشار زیادی وارد نکنید ، فقط اجازه دهید دیسک کار را انجام دهد.