پروفیل سی برلین یکی از مقاطعی است که به حمایت از سقف سازه فلزی کمک می کند. پروفیل برلین را به سقف یا پشت بام حمل می کنند و بر روی دیوار ساختمان، تیرآهن، تیر ورق (استراکچر فلزی) و …. نصب می کنند.

انواع پروفیل برلین جزء مقاطع مهم فولادی برای پروژه های ساخت و ساز هستند، بنابراین انتخاب پروفیل پرلین مناسب که ایمنی کل ساختمان یا سازه را تضمین کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سی پرلین با ورق سیاه یا سی پرلین گالوانیزه

پروفیل سی پرلین یا پروفیل زد به ستون ها وصل می‌شوند تا یک فرم( قاب) برای سقف ایجاد کنند و پشتیبانی از سازه فلزی، دیوار یا تیرآهن ها را کامل کنند.

در هنگام انتخاب جنس سی پرلین، می تواند بین ورق سیاه و ورق گالوانیزه یکی را انتخاب کنید.

هر دو نوع دارای مقاومت بالا در برابر فشار وارده با هزینه متفاوت هستند که این مزایا و معایبی در بر دارد، بنابراین تامین کننده مقاطع فولادی باید طراحی ساختمان را ارزیابی کند تا بهینه ترین متریال را پیشنهاد کند.

با این حال، برای اطمینان از ایمنی پروژه، مقاطع فولادی باید قادر به تحمل فشار بالا، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی و دیگر عوامل محیطی باشند.

نکاتی مهم خرید پروفیل سی پرلین

انتخاب بهترین نوع پروفیل مقاطع باز

شکل مقطع پروفیل یکی از فاکتورهای مهم در هنگام تصمیم گیری در مورد نوع پرلین برای پروژه است. c پرلین و پروفیل Z دو نوع پرطرفدار پروفیل مقاطع باز هستند که کاربرد بالایی دارند و ویژگی های منحصر به فردی آنها به شرح زیر دارند:

  • C purlins از ورق سیاه یا ورق گالوانیزه با شکل مقطع C که در چارچوب سازه برای ساخت سوله کارخانجات، منازل و … مورد استفاده قرار میگیرد می توانید برای مشاوره در مورد مناسب ترین ابعاد، ضخامت و طول با بورس آهن تماس بگیرند.

  • پروفیل Z از ورق سیاه و ورق گالوانیزه با شکل مقطع حرف Z است، بنابراین به راحتی می توان آن را از طریق اتصالات پیچ و مهره ای در مکان مورد نظر نصب کرد. با توجه به این ویژگی، پروفیل زد در مقایسه با سی پرلین در ضخامت و ارتفاع مساوی از ماندگاری بالاتری برخوردار است.

  • C purlins از ورق سیاه یا ورق گالوانیزه با شکل مقطع C که در چارچوب سازه سوله

نصب صحیح پروفیل سی پرلین

محاسبه فاصله بین شاخه ها برای نصب بهینه، پروفیل پرلین در سقف همچنین برای هزینه منطقی و مقرون به صرفه و اطمینان از پایداری سازه در طراحی پروژه حائز اهمیت است.

ایمنی و پایداری معیار اصلی است، که مستلزم استاندارد و دقیق بودن فاصله بین پرلین ها و سقف سازه آهنی هستند.

در مرحله بعد، اگر پروفیل های سی پرلین در یک راستا قرار نگیرند یا خیلی دور یا نزدیک نصب نشده باشند، در این صورت هزینه تمام شده و زمان اجرای زیادی را به همراه خواهد داشت. در نهایت، اگر فاصله پرلین مناسب نباشد، ظرفیت باربری ساختمان را نیز کاهش می دهد، به ویژه تعمیر و نگهداری دوره ای آن را با مشکل مواجه می شود.

نصب صحیح پروفیل سی پرلین

نصب بدون انجام عملیات برش جوش و حرارت

در هنگام نصب پروفیل پرلین از روش های جوشکاری یا برش حرارتی استفاده نمی شود زیرا دمای بالا می تواند دوام و استحکام پرلین ها را تحت تاثیر قرار دهد.

خرید پروفیل از یک تامین کننده و سازنده معتبر

انتخاب پروفیل برلین با کیفیت با استاندارد مورد نیاز یک بخش کلیدی در پروژه های ساختمانی است.

بنابراین کارخانه ها همیشه تنوع محصول بالایی زیادی برآورده کردن نیازهای مشتری تولید می کنند.

 در همین حال، ایران و مخصوصا اصفهان در صنعت فولاد دارای رتبه بالا و کیفیت و تنوع خوبی است.

تولید کننده های لوله و پروفیل در اصفهان، بزرگترین تواید کننده گان در ایران هستند، این موضوع باعت تضمین عرضه فراوان و با کیفیت برای مشتریان و خریداران مقاطع فولادی می شود.

بسیاری از بزرگترین کارخانه های فولاد اصفهان سفارشات را مستقیماً از مصرف کنندگان دریافت می کنند.

بورس آهن با سابقه طولانی در تولید و بازارگانی مقاطع فولادی،تامیین کننده انواع آهن آلات برای پروژه های صنعتی و ساختمانی در اصفهان و ایران است. با کارشناسان بورس آهن تماس بگیرید.