هوشمند سازی چه کمکی به صنعت فولاد کرده است؟

    1. افزایش بهره وری و کارایی
    2. محصولات فولادی با کیفیت بالاتر
    3. کاهش ضایعات مواد
    4. به حفظ رقابت در صنعت کمک می کند
    5. افزایش ایمنی کارگران
    6. مشاغل بیشتر در صنعت

فناوری هوشمند، که اساساً شامل رایانه‌ها و ماشین‌هایی است که اقدامات خودکار انجام می‌دهند، روز به روز رایج‌تر می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. یکی از صنایعی که فناوری هوشمند کاربردهای بسیار مفیدی دارد، صنعت تولید است.

تولید هوشمند فواید بسیاری دارد، از کیفیت بالاتر محصولات تولیدی گرفته تا افزایش ایمنی کارگران. این امر به ویژه در صنعت فولاد، به ویژه در ساخت مصالح ساختمانی صادق است.

به عنوان مثال، تولید هوشمند فرآیند ساخت یک لوله را به طور قابل توجهی سریعتر و کارآمدتر کرده است. در اینجا برخی از کاربردهای هوشمند سازی در صنعت فولاد و چگونگی سودمندی آن برای صنعت آورده شده است.

افزایش بهره وری و کارایی

با ماشین هایی که برای تکمیل وظایف و اقدامات خودکار برنامه ریزی شده اند، بهره وری و کارایی تا حد زیادی بهبود می یابد. ماشین آلات قادرند محصولات بیشتری را با کیفیت خوب در زمان کمتر و با تلاش کمتر از سوی کارگران کارخانه تولید کنند.

هوشمند سازی در صنعت فولاد

این امر به ویژه در صنعت فولاد مفید است زیرا تولید فولاد زمانی که به صورت دستی انجام شود ممکن است بسیار طول بکشد. علاوه بر این، افزایش بهره وری و کارایی در هر شرکتی به نوبه خود باعث افزایش فروش شرکت خواهد شد.

محصولات فولادی با کیفیت بالاتر

از آنجایی که ماشین‌های هوشمند را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که هر کار را به طور مداوم یا یکسان انجام دهند، تضمین بالاتری برای تولید مداوم محصولات با کیفیت بالا وجود دارد. با این حال، این تنها با توجه به این اتفاق می افتد که دستگاه به درستی برنامه ریزی شده است و به خوبی نگهداری می شود.

همچنین می‌توان ماشین‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که هر گونه نقص یا ناهنجاری را در بین محصولات شناسایی و گزارش کنند، که بیشتر تضمین می‌کند که هر محصول منتشر شده مطابق با استانداردهای شرکت است.

این یک فناوری فوق العاده مفید برای تولید مصالح ساختمانی است زیرا مواد با کیفیت بالا برای ساخت ساختمان های ایمن و محکم ضروری هستند.

به عنوان مثال، داشتن لوله معیوب می تواند عواقب فاجعه باری در آینده داشته باشد. بنابراین، تولید محصولات فولادی با کیفیت بالا بسیار مهم است، شاهکاری که با کمک فناوری هوشمند آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، داشتن ماشین‌های هوشمند بیشتر کار را برای شما انجام می‌دهد، زمان بیشتری برای نوآوری، تحقیق و توسعه بیشتر محصولات در اختیار شما قرار می‌دهد.

کاهش ضایعات مواد

با فناوری هوشمند، خطر اشتباهاتی مانند اتلاف منابع به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. یکی از نمونه های عالی از فناوری هوشمند در صنعت فولاد، کنترل وزن پوشش است، فناوری که میزان پوشش قرار داده شده روی ورق های فولادی را ثابت نگه می دارد. هنگامی که به صورت دستی انجام می شود، مقدار یا ضخامت کت بسته به مهارت کارگران متفاوت می شود.

این منجر به هدر رفتن مواد می شود و فناوری کنترل وزن پوشش را برای اطمینان از کارایی ارزشمند می کند. این یکی از رایج‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در تولید ورق فولادی برای خودروها و وسایل نقلیه است.

علاوه بر این، ماشین‌های هوشمند به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهند که در صورت تغییر، میزان فولاد تولید شده را تنظیم کنند. به طور خلاصه، این ماشین ها توانایی تولید تنها آنچه را که لازم است دارند، نه بیشتر و نه کمتر.

به حفظ رقابت در صنعت کمک می کند

بسیاری از شرکت‌های صنعت فولاد نه تنها روش‌های تولید هوشمند را در پیش می‌گیرند، بلکه در توسعه فناوری‌های بیشتر نیز مشارکت دارند. سرمایه گذاری در ماشین های هوشمند راهی عالی برای همگام شدن با رقبا در همان صنعت شماست.

همچنین ممکن است استفاده از فناوری هوشمند به شما برتری بیشتری نسبت به شرکت‌های مشابهی بدهد که هنوز ماشین‌ها و روش‌های تولید هوشمند را کشف نکرده‌اند.

افزایش ایمنی کارگران

یکی دیگر از کاربردهای هوشمند سازی در صنعت فولاد، تامین امنیت کارگران این صنعت است. قبل از توسعه تولید هوشمند، کارگران در معرض دمای بسیار بالا و سطوح فشار مورد نیاز در تولید فولاد قرار می گرفتند. اکنون با کمک سنسورهای هوشمند، کارگران می توانند به راحتی پیشرفت ماشین ها را در فاصله ایمن دور از دماها و سطوح فشار بالا و خطرناک نظارت کنند.

مشاغل بیشتر در صنعت

برخلاف تصور عمومی، فناوری هوشمند در واقع می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند تا اینکه مشاغل را از مردم دور کند. استفاده از تولید هوشمند در شرکت فولاد شما منجر به تقاضای کارگرانی می شود که از فناوری آگاه هستند و همچنین افرادی که به نوآوری علاقه مند هستند.

از این گذشته، شما همچنان به کارگرانی برای نظارت بر کار ماشین‌ها، برنامه‌ریزی ماشین‌ها و مهندسانی نیاز دارید تا در نوآوری محصول به شما کمک کنند. علاوه بر این، امروزه بسیاری از کارمندان فرصت ها و مزایایی را که فناوری تولید هوشمند برای صنعت به ارمغان می آورد، تشخیص داده و جذب آنها می شوند.

خلاصه

تولید هوشمند صنعت فولاد را تا حد زیادی به سمت بهتر شدن تغییر داده است. با ماشین‌ها و برنامه‌های هوشمند، فرآیند تولید فولاد برای همه در صنعت بی‌نهایت آسان‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر شده است.