برای محاسبه وزن ورق سیاه باید به چند سوال پاسخ دهید. اول اینکه با چه نوع فولادی کار می کنید؟ یکی از متغیرهای کلیدی در هر محاسبه وزن ورق فولادی چگالی است.

هنگام محاسبه وزن ورق فولادی، به طور کلی می توانید ورق سیاه را از نظر چگالی به سه دسته دسته بندی کنید: صفحه فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ، گرید 300 و گرید 400.

چگالی انواع مختلف ورق فولادی در درجه اول به ترکیب شیمیایی آن بستگی دارد، که با درصدهای کمی بین گریدها متفاوت است که بر چگالی کلی تأثیر نمی گذارد. برای مثال، اگر با فولاد کربنی کار می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت چگالی 7.85 تن/متر مکعب (متریک) را فرض کنید.

وزن ورق سیاه

دوم، شما باید ابعاد ورق، از جمله طول (L)، عرض (W) و ضخامت (T) را بدانید. اگر طول، عرض و ضخامت ورق را ضرب کنید، به حجم ورق سیاه می رسید.

برای محاسبه وزن یک ورق سیاه، تنها به چهار اطلاعات نیاز دارید:

  • چگالی
  • طول
  • عرض
  • ضخامت

توجه به این نکته مهم است که هر محاسباتی که با استفاده از ماشین‌حساب‌های استاندارد برای آهن آلات ساختمانی به صورت لحظه ای انجام می‌دهید، یا اینکه خودتان با این اعداد محاسبات را انجام می‌دهید، باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. آنها با ابعاد اسمی و تراکم استاندارد محاسبه می شوند.

در عمل، وزن واقعی ورق آهنی ممکن است به طور قابل توجهی از وزن تخمینی متفاوت باشد، زیرا تغییرات تحمل و ترکیب مشاهده شده در ساخت در نظر گرفته نمی شود.

 وزن ورق سیاه

محاسبه وزن ورق سیاه

برای محاسبه وزن ورق سیاه، باید ضخامت، عرض، طول و مقدار آن را بدانید. چگالی معمولی برای ورق سیاه 7.85 تن / متر مکعب (متریک) است.

بنابراین، برای محاسبه وزن ورق سیاه A36 با عرض 48 سانتیمتر، طول 96 سانتیمتر، ضخامت 4 میلیمتر  باید محاسبه کنید:

  • عرض * طول * ضخامت * چگالی = وزن
  • 480 سانتیمتر * 960 سانتیمتر * 4 میلیمتر * 7.85 گرم در سانتیمتر3 = 14488 گرم

توجه داشته باشید که استانداردسازی واحدها در هر محاسباتی همیشه تمرین خوبی است.

نحوه محاسبه وزن ورق سیاه

محاسبه وزن ورق فولاد ضد زنگ (گرید 300)

برای محاسبه وزن ورق فولاد ضد زنگ گرید 300، باید عرض، طول، ضخامت و کمیت را نیز بدانید. چگالی فولاد ضد زنگ گرید 300 معادل 7.85 گرم بر سانتی متر مکعب (متریک) است.

بورس آهن فولاد ضد زنگ در گریدهای 304 و 304L را به صورت نورد گرم، آنیل شده و اسیدشویی عرضه می کند. 304 و 304 متداول ترین فولادهای ضد زنگ در صنعت تولید هستند. آنها به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری خوب، فولادهای ضد زنگ همه منظوره و همه کاره هستند.

ضخامت‌های معمولی فولاد ضد زنگ 304 و 304L ، عرض‌های معمولی 1000 و 1250 میلیمتر و طول‌های معمولی 2000 و 2500 میلیمتر است. بنابراین، برای محاسبه وزن یک ورق فولاد ضد زنگ باید محاسبه کرد:

  • عرض * طول * ضخامت * چگالی = وزن
  • 1000 سانتیمتر * 2000 سانتیمتر * 4 میلیمتر * 7.85 گرم در سانتیمتر3 = 62880 گرم
  • روش وزن ورق سیاه

محاسبه وزن ورق فولاد ضد زنگ (گرید 400)

محاسبه ورق فولادی ضد زنگ در سری 400 مانند بقیه است، با چگالی 7.8 گرم بر سانتی متر مکعب (متریک).

بورس آهن فولاد ضد زنگ سری 400 را در درجه 409 در رول نورد گرم، آنیل شده و اسید شویی عرضه می کند. در مقایسه با فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ 409 مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون و خوردگی دارد. شما اغلب آن را در سیستم های اگزوز خودروها آن را مشاهده خواهید کرد، اما به دلیل جوش پذیری خوب، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود.

وزن یک صفحه فولادی ضد زنگ

تاثیر چگالی بر وزن ورق سیاه

همانطور که می بینید، اگر همه چیز برابر باشد، چگالی عنصر مخفی است که وزن یک ورق سیاه را تعیین می کند. خوشبختانه، چگالی ها به اندازه کافی ثابت هستند که می توانید از یک عدد واحد برای تمام انواع ورق فلزی استفاده کنید.

این محاسبه ساده طول * عرض * ضخامت * تراکم تمام چیزی است که برای محاسبات دقیق و پشت دستمال کاغذی برای پروژه بعدی خود نیاز دارید.

وزن ورق سیاه

اگر به دنبال فروشنده در زمینه ورق سیاه و فولاد ضد زنگ هستید، بورس آهن، یک تامین کننده سراسری ورق با کیفیت بالا که به طور معمول در طیف وسیعی از گریدها و ابعاد فعالیت می کند، منتظر نمانید. برای دریافت قیمت ورق سیاه امروز با ما تماس بگیرید.