چرا امروزه شرکت ها باید از فولاد در ساخت ساختمان استفاده کنند؟

  1. دوام و انعطاف پذیری فولاد در طراحی ثابت شده است
  2. این طرح های پیچیده و پیچیده را ارائه می دهد
  3. حتی اگر با طراحی فونداسیون قوی همراه باشد، می تواند بادوام تر شود

در 6 فوریه زلزله ای در ترکیه و سوریه ویرانی ایجاد کرد که منجر به کشته شدن بیش از 41000 نفر و نیاز میلیون ها نفر به کمک های بشردوستانه شد.

فروریختن ساختمان‌ها و آپارتمان‌های تازه‌ساز خشم را برانگیخته است، زیرا انتظار می‌رفت با توجه به قوانین وضع شده پس از بلایای گذشته، تأسیسات مدرن بتوانند در برابر زلزله مقاومت کنند. با این حال، این ساختمان ها با فولاد پیش ساخته ساخته شده اند که نمی توانند در برابر ضربه ناگهانی زلزله مقاومت کنند.

این پست وبلاگ تاکید می کند که چرا شرکت ها باید از استفاده های مفید ساختمان سازی با فولادی برای اطمینان از ایمنی در هنگام زلزله و جلوگیری از تلفات استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

این تست شده است و دوام و انعطاف پذیری آن برای دستیابی به طراحی ثابت شده است

ساختمان فولادی معمولی از یک نظم یا فرآیند خاص پیروی می کند. از فونداسیون تا قرار دادن قاب های ساختمان، هر فاز باید قبل از انتقال به مرحله بعدی تمام شود. بنابراین، اثربخشی این فرآیند برای دستیابی به یک طراحی خاص آزمایش شده است.

در مقابل، ساختمان های فولادی پیش ساخته با تولید اجزای مونتاژ در مکانی جدا از محل ساختمان و سپس حمل و نقل آنها برای مونتاژ در محل ساخته می شوند. این اجازه می دهد تا روند ساخت و ساز با سرعت بیشتری تکمیل شود.

این طرح های پیچیده و پیچیده را ارائه می دهد

ساختمان فولادی معمولی با پیچ و تاب مدرن توانایی ترکیب طرح‌های پیچیده و پیچیده را دارند زیرا هر جزء را می‌توان به‌صورت سفارشی توسط سازنده طراحی و ساخت. اگرچه این روش گران تر است و زباله های ساختمانی بیشتری تولید می کند، اما می تواند الزامات طراحی پیچیده را برآورده کند و ایمنی و فولاد قوی را تضمین کند.

از سوی دیگر، ساختمان‌های فولادی پیش ساخته معمولاً دارای طرح‌های ساده‌تری هستند که در آن هر جزء برای مونتاژ سریع تولید انبوه می‌شود و بخش‌های تخصصی معمولاً توسط تولیدکنندگان ساخته نمی‌شوند.

حتی اگر با طراحی فونداسیون قوی همراه باشد، می تواند بادوام تر شود

حتی اگر با طراحی فونداسیون قوی همراه باشد، می تواند بادوام تر شود

یک پایه قوی برای تحمل وزن بتن و فولاد مورد استفاده در ساخت یک ساختمان فولادی معمولی ضروری است. با توجه به دشواری پیش‌بینی دقیق وزن نهایی سازه، طراحی فونداسیون باید بیش از حد برآورد شود تا از هرگونه ضعفی که بعداً منجر به مشکلات سازه‌ای می‌شود، به‌ویژه در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله، جلوگیری شود.

با این حال، طراحی فونداسیون برای یک ساختمان فولادی پیش ساخته ساده تر است زیرا وزن اجزا از قبل مشخص شده است. علاوه بر این، معمولاً از فولاد کمتری استفاده می‌کند و در نتیجه محصول نهایی سبک‌تری به دست می‌آید که ممکن است به پایه محکمی نیاز نداشته باشد.

خلاصه

در نتیجه، دلایل متعددی وجود دارد که چرا شرکت ها از استفاده از ساختمان های فولادی معمولی به نفع خود استفاده می کنند.

این ماده با استحکام، دوام و انعطاف‌پذیری خود، یک ماده ایده‌آل برای ساختمان‌هایی است که نیاز به مقاومت در برابر شرایط جوی شدید یا بلایای طبیعی دارند و همچنین یک ماده پایدار و سازگار با محیط زیست هستند.