چگونه طول عمر لوله فولادی را افزایش دهیم؟

  • استفاده از پوشش های محافظ
  • بازرسی دوره ای لوله های صنعتی
  • در محیط خشک و مناسب نگه داری کنیم
  • تکنیک آبی
  • استفاده از روش های نصب ایمن
  • از فولاد آلیاژی سازگار با محیط

لوله فولادی برای مجموعه متنوعی از صنایع مانند ساخت و ساز، تولید، حمل و نقل و زیرساخت مهم هستند. آنها از جمله مواد ضروری برای افزودن استحکام لازم به سازه فلزی هستند و برای استفاده به عنوان نرده، مجرای برق و لوله داربست و … کاربرد دارند.

چگونه طول عمر لوله فولادی را افزایش دهیم؟

مانند اکثر مقاطع آهنی، آنها به دلیل دوام و انعطاف پذیری در ایجاد سازه هایی که به نگهداری آسان، مقاومت در برابر آتش و مقرون به صرفه بودن قیمت تمام شده ی آن نیاز است، از گزینه های مورد پسند مهندسان طراح است.

با وجود مزایایی که دارد، لوله صنعتی همچنان که از فلز آهن ساخته شده است که مستعد خوردگی است.

در این مقاله، ما به چگونگی افزایش طول عمر لوله های صنعتی می پردازیم و برای ساختاری ایمن تر و محکم تر با گذشت سال ها برنامه ریزی خواهیم کرد.

استفاده از پوشش های محافظ

پوشش‌های محافظ مانند پرایمر فلزی( ماننده گالوانیزه گرم) و پوشش‌های مبتنی بر روغن، محافظ اصلی فولاد در برابر خوردگی هستند.

پرایمر فلزی دو هدف دارد. ابتدا محصول را از اکسیژن خارج می کند که می تواند منجر به زنگ زدگی شود. دوم، به عنوان یک لایه پایه برای اعمال صاف تر رنگ یا سایر لایه های رویی عمل می کند. استفاده از پرایمر فلزی می تواند به صورت اسپری، برس یا غلتک باشد. بسته به محصول فولادی، لایه دوم پرایمر توصیه می شود.

برای فلز، رنگ های روغنی بهترین کارایی را دارند. بر پایه آب نیست و برخلاف رنگ لاتکس برای اعمال روی سطح فلزی سازگارتر است. علاوه بر این، با محافظت از آن در برابر رطوبت، محافظت بیشتری در برابر زنگ زدگی می‌افزاید. پوشش‌های محافظ لوله صنعتی

روغن بذر کتان نیز یکی از بهترین محافظ روغنی برای فلز است. استفاده نازک از این روغن می تواند اطمینان حاصل کند که لوله های فولادی شما دوام بیشتری دارند.

بازرسی دوره ای لوله های صنعتی

لوله صنعتی مقاطعی هستند که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از آنها برای انتقال آب، گازها یا زباله های مایع استفاده کرد.

بازرسی دوره ای روش خوبی برای حفظ کیفیت لوله های فولادی است. بررسی و ارزیابی منظم محصولات فولادی برای ایمنی، قابلیت اطمینان و دوام سازه و ساختار کلی پروژه ضروری است.

بررسی نشانه‌های زنگ زدگی یا نشت و ترک و دیگر انواع بازرسی لوله‌های فلزی در راستای استفاده از آنها برای اطمینان از عملکرد با کیفیت ضروری است.

در محیط خشک و مناسب نگه داری کنیم

رطوبت موجود در هوا تهدیدی برای فلزات از جمله لوله صنعتی است. آب با آهن موجود در آلیاژ فولاد واکنش نشان می دهد که می تواند منجر به خوردگی شود. حفظ دما و رطوبت در محیط عامل مهمی در نحوه ماندگاری بیشتر لوله فولادی است.

کاهش رطوبت در محیط می تواند از طریق به روز رسانی سیستم تهویه مطبوع، نصب یک رطوبت گیر، و ایجاد جریان هوای خشک در محل نگهدای باشد.

تکنیک آبی

آبی شدن یک فرآیند شیمیایی به نام فرآیند غیرفعال سازی است. این اغلب برای تکمیل محصولات فلزی برای محافظت از آنها در برابر خوردگی استفاده می شود. دو نوع آبی وجود دارد – آبی سرد و آبی گرم.

بلوز سرد یک فرآیند ارزان قیمت است که ایمن تر و سازگار با محیط زیست است. این فرآیند برای فلزاتی مانند برنج، فولاد، برنز، آهن، مس و روی مناسب است.

از سوی دیگر، آبی شدن داغ مستلزم قرار دادن محصول فلزی در آب جوش با افزودن مواد بیشتری به مایع است. این فرآیند بیشتر از آبیاری سرد فنی است و ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشد.

استفاده از روش های نصب ایمن

جدا از زنگ زدگی، لوله صنعتی با نصب صحیح و ایمن می تواند عمر طولانی تر داشته باشد. لوله فولادی با کیفیت فقط زمانی کارای بهتری دارند که به خوبی در جای خود نصب شون. این می تواند از طریق نیروی ماهر هنگام انجام پروژه صورت بگیرد.

از فولاد آلیاژی سازگار با محیط

استفاده از مواد سازگار با محیط در ماندگاری بیشتر هر محصولی مهم است. کار با لوله های فولادی یا به طور کلی فولاد، دانستن ترکیبات آلیاژ به شما کمک می کند تا از دوام محصول برای هدف آن در  ساخت و ساز اطمینان حاصل کنید.

فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ و آلومینیوم در هنگام قرار گرفتن در کنار هم به دلیل خوردگی معروف هستند. به این خوردگی، خوردگی فلزات غیرمشابه می گویند.

خوشبختانه، عایق کاری فلزات غیرمشابه از یکدیگر نیز می تواند به ماندگاری بیشتر لوله ها کمک کند.

خلاصه

لوله صنعتی از یکی از بادوام‌ترین مواد ساخته شده به درست انسان است، اما همچنان به اقدامات بیشتری برای دوام بیشتر نیاز دارند. استراتژی هایی مانند استفاده از پوشش محافظ و بازرسی و نگهداری منظم برای حفظ کیفیت و یکپارچگی لوله های فولادی مورد نیاز است.

رنگ زدن لوله صنعتی قبل از نصب

لوله فولادی با کیفیت را از بورس آهن، تامین کننده انواع لوله گالوانیزه، لوله داربست، لوله درز مستقیم و… خرید کنید. در بورس آهن، ما بهترین کیفیت را که توسط مهندسان و معماران خبره بررسی و ارزیابی شده است، ارائه می دهیم