کویل ورق یا کلاف ورق چیست؟ کویل فولادی، ورق نواری شکل است که حول یک محور پیچیده شده است و به اشکل استوانه در آمده است این محصول در اندازه های مختلف و جنس های متفاوت در بازار موجود است اما اکثرا کویل را نماد ورق سیاه می دانند.

علت ساخت ورق به صورت کویل را می توان داشتن محصولی که تبدیل آن به فراورده های بعدی آسان تر است دانست. فراوده های بعدی در دو روش رایج دسته بندی می شوند به نام‌های «برش به طول یا نواربری ورق» و «برش به عرض یا شیت کردن ورق» شناخته می‌شوند.

پردازش برش به طول( نوار بری)

معمولاً برای تولید پروفیل کویل ورق سیاه نوار بر می شود یا به اصطلاح بصورت طولی برش داده می شود در کل وقتی به طول نامحدود نیاز است از پردازش برش به طول استفاده می شود. بخش‌های بزرگ رول‌های فولادی برای استفاده به‌عنوان ورق فلزی باز شده و به عرض های استاندارد بریده می‌شوند.

کویل ورق : کویل چیست، کاربردها و مزایای استفاده

وقتی که مشتری به طور معمول نیاز به پردازش بیشتری و محصول خاص دراد، مهم است که ورق بعد از برش صیقل داده شود. برای تولید یک ورق مسطح برای کیفیت بیشتر می توان مراحل پردازش را بعد از برش طولی اضافه کرد.

پردازش برش به عرض( شیت کردن)

پردازش برش به عرض برش کویل ورق و ایجاد صفحه های ورق در سایز های دلخواه است این فرایند در اصطلاح شیت کردن ورق کویل نام دارد و فرایندی خودکار توسط گوتین است که بصورت کامپیوتری تنظیم می شود

در چه کار هایی از کویل فولادی برش خورده استفاده می شود؟

به دلیل تطبیق پذیری ورق فولادی / انواع کویل ورق و محصولات تولید شده از آن، کاربردها بسیار گسترده دارد. از ساخت بدنه هواپیما، کشتی‌ و اتومبیل‌ گرفته تا استفاده در لوازم خانگی و مخازن آب، این محصول کار آمد در بسیاری از بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیت کردن کویل ورق سیاه

همچنین استفاده از آن برای ساخت سازه فلزی و استراکچر فلز از پیش مهندسی شده که معمولاً در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگرد فراوان است.

مزایای فرآوری کویل فولادی چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کویل ورق، سازگاری آن با سیستم های پردازش خودکار است. این نوع سیستم ها امکان بهره وری بالاتر و هزینه های کمتر را فراهم می کند و در نتیجه محصول نهایی سازگارتر و قیمت کمتری را به همراه دارد.

کویل فولادی نوار بری شده

کویل ها همچنین یک فرم کارآمد برای حمل و نقل حجم زیادی از ورق فولادی هستند که بازده و کارایی کل صنعت فرآوری را افزایش می دهد.

یکی از امشکلات یک فرآیند تولید کویل این است که شما واقعا نمی توانید فرآیند را در لحظه تنظیم  و مدیریت کنید. با توجه به این انعطاف پذیری محدود، بهتر است تولید کویل فولادی را به خطوط تولید سایز ثابت و با حجم بالا محدود کنید.

کویل ورق سیاه

بورس آهن دارای سابقه ی درخشان در تجارت انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی در بازار ایران است شما مشتریان گرامی می توانید جهت دریافت قیمت ورق در سایز های مختلف و اطلاع از موجودی کویل با کارشناسان بورس آهن تماس بگیرید و لیست قیمت ورق سیاه را بصورت روزانه دریافت کنید.

قیمت ورق رنگی و دیگر محصولات در صفحه مربوطه بصورت روزانه قرار داده می شود